တားေရာ့ ပံုျပင္ (၅)
အေႀကာင္း - အကိ်ဳး နဲ႔ အေကာင္း - အဆိုး
အေရးႀကီးတဲ့ ေနာက္တစ္ခ်က္က၊
ေဗဒင္ေမးျခင္း/ေဟာျခင္းရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ၊။ ကာယကံရွင္ရဲ့ လက္ရိွအေျခအေန
(တနည္းေျပာရရင္ ကုသိုလ္ကံေပါ့)၊ ေကာင္းသလား၊ / ဆိုးသလား၊။ ဘာေတြ
မေကာင္းလို႔ ဘာေတြေရွာင္ရမလဲ၊ ဘာေတြေကာင္းသလဲ၊ ေကာင္းေအာင္ဘာေတြလုပ္ရမလဲ၊
---------၊ ဒါေတြဟာ ေဗဒင္ေမးျခင္း/ေဟာျခင္းရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေဗဒင္ေမးသူရဲ့ အကိ်ဳး-ေကာင္းကိ်ဳးကို ျဖစ္ေပၚေစမယ့္
အေႀကာင္းေတြကို ထုတ္ေဖာ္ရွာေဖြေဟာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ - စေနနံက
မေကာင္းတဲ့ေနရာမွာ ေတြ႕ရျပီဆိုပါေတာ့၊ '' ခင္ဗ်ားအိမ္မွာ ထီးစုတ္၊
ဘိနပ္စုတ္ေတြရိွေနတယ္၊ အဲဒါေတြကို အျမန္စြန္႔လိုက္ပါ။'' လို႔ေျပာတာထက္ ''
ခင္ဗ်ားမွာ ဂုဏ္သိကၡာက်စရာ၊ အမႈျပႆနာ ျဖစ္စရာ ကိန္းႀကံဳေနတယ္၊ ဒါေႀကာင့္
အစစအရာရာမွာ သည္းခံပါ၊ ကိုယ္တိုင္လဲမမွားေစနဲ႔၊ သူမ်ားမွားရင္လဲ သည္းခံပါ။
ျပႆနာမျဖစ္ပါေစနဲ႔။ ကိုယ္မွားမွား မွန္မွန္၊ သည္းမခံနိုင္လို႔
ျပႆနာျဖစ္ျပီ ဆိုတာနဲ႔ သိကၡာက်စရာ၊ နာမည္ပ်က္စရာ၊ နစ္နာဆံုးရံႈးမႈေတြနဲ႔
ႀကံဳရလိမ့္မယ္။ စေနသားသမီး၊ စေနနံပစၥည္း၊ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြနဲ႔
ပတ္သတ္ျပီးေတာ့ ဂရုစိုက္ပါ ''လို႔ ေျပာလိုက္တာက သူ႕အတြက္ ပိုျပီးအကိ်ဳး
မရိွဘူးလား၊
လာေမးသူအတြက္
အကိ်ဳးရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ မရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ ေဟာေျပာသူကို အထင္ႀကီး/အံ့ၾသေစ
နိုင္ေလာက္တဲ့ သမားဂုဏ္ျပေဟာကြက္ေတြအေနနဲ႔ပဲ
ေဟာဆိုေနႀကမယ္ဆိုရင္/အဲဒီမွာပဲ သာယာ၊ ေက်နပ္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ----- ၊။ ပညာရဲ့
အနွစ္သာရေတြနဲ႔ ေဝးကြာ - ကင္းကြာ သြားနိုင္ပါတယ္။
ဥပမာ - တားေရာ့မွာ နံပါတ္
(၄)ကတ္၊ ဘုရင္ကတ္၊ Emperor ကတ္ေပၚထြက္လာျပီဆိုပါေတာ့ (ေျခတစ္ဘက္မွာ
ပတ္တီးစည္းထားသလို၊ ပံုပါတဲ့တားေရာ့ကားခ်ပ္ မ်ိဳး - ဆိုပါေတာ့) ''
ခင္ဗ်ားရဲ့အေဖ ေျခတစ္ဘက္မေကာင္းဘူး'' '' မွန္လိုက္ေလ ဆရာရယ္၊
ေခ်ာ္လဲျပီးဒူးနာေနလို႔ ဒုတ္ေကာက္နဲ႔ ေလွ်ာက္ေနရ တယ္။ ဆရာက
ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္ကို လိုက္ႀကည့္ေနသလိုပဲ '' ----။ အဲဒီေဟာေျပာခ်က္မွာ
ဘယ္သူ႕ကို အကိ်ဳးျပဳေစတဲ့အရာ ပါသလဲ၊ ျမင္နိုင္ပါတယ္။
အဲဒီလိုေျပာမယ့္စကား
ဘုရင္ကားခ်ပ္ရဲ့ နိမိတ္ပံုအနွစ္သာရအတိုင္း '' ခင္ဗ်ားရဲ့အေဖက စိတ္ႀကီးတယ္၊
တစ္ယူသန္တယ္၊ ေဘးလူေျပာတာကိုလက္မခံခ်င္ဘူး၊ အေဖနဲ႔
သားသမီးျဖစ္တဲ့အတြက္သည္းခံပါ။ မိဘကို မျပစ္မွားမိေစနဲ႔၊
စိတ္ရွည္ရွည္ထားျပီး အခုကိစၥကို ေျဖးေျဖးခ်င္းေျပာပါ။
သူစိတ္လက္ႀကည္သာေနခိ်န္မွာ ေျပာရင္ လက္ခံပါလိမ့္မယ္၊
ေျပာ့ေျပာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္းေျပာပါ။ အေဖနဲ႔ ထိပ္တိုက္ မဝင္ပါနဲ႔ ''
-ဆိုတာေလာက္ ေဟာေျပာမယ္ဆိုရင္၊ သူရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အေျခအေနနဲ႔ အံဝင္ဂြင္က်
ကိုက္ညီပါလိမ့္မယ္။ ေဗဒင္ေမးသူမွာ အကုသိုလ္လဲ ကင္းသြားမယ္၊
ဆႏၵလဲျပည့္ဝသြားမယ္ မဟုတ္ပါလား၊
ေနာက္တစ္ခ်က္က တားေရာ့ကတ္နဲ႔
ေဟာႀကားတဲ့ေနရာမွာ၊ ေမးခြန္းကဘာလဲ၊ ထြက္ေပၚလာတဲ့ ကတ္ရဲ့အဓိပၸါယ္ကဘာလဲ၊
ထြက္ေပၚလာတဲ့ ကတ္ရဲ့အဓိပၸါယ္ကဘာလဲ၊၊ ျဖန္႔ခင္းတဲ့အခါ ဘယ္ေနရာကို
ေရာက္ေနသလဲ၊ (အကူအညီေပးနိုင္တဲ့သူ/နွလံုးသားခံစားခ်က္/ဘာလုပ္သင့္သလဲ၊
စသည္ျဖင့္)၊ အေျဖထုတ္မယ့္ ကတ္ရဲ့ ေရွ႕ကတ္/ေနာက္ကတ္ေတြက ဘာေတြလဲ၊ ---
အစရိွတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး သဘာဝက်တဲ့ အေျဖကို
ေကာက္ယူနိုင္ဖို႔လဲလိုပါတယ္။
လာေမးသူက
လူႀကီး/လူလတ္/လူငယ္လား၊ ။ က်ားလား၊ / မလား၊ ။ ဝန္ထမ္းလား၊ /
စီးပြားေရးသမားလား၊ / ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားလား၊ / မီွခိုလား၊ ။ လူလြတ္လား၊
/ အိမ္ေထာင္ရိွသလား၊
အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့၊ တားေရာ့နဲပေဟာေျပာနိုင္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို စုစည္းလိုက္ရင္ -
(၁) တားေရာ့ကားခ်ပ္ရဲ့ နိမိတ္ပံုအဓိပၸါယ္၊
(၂) တားေရာ့ကားခ်ပ္မ်ား ျဖန္႔ခင္းထားစဥ္ (Spread)၊ က်ေရာက္ရာ ေနရာ၏ အဓိပၸါယ္၊
(၃) ေမးခြန္း ၊
(၄) ေမးသူ ၊
ဒီအခ်က္ေတြကို သဘာဝက်က် ေပါင္းစပ္ေတြးယူလိုက္ေတာ့မွ၊ တိက်တဲ့အေျဖ/အနီးစပ္ဆံုး အေျဖတစ္ခု ထြက္ေပၚလာပါတယ္။
ျဖဴစင္ေသာနွလံုးသားျဖင့္ တံခါးေခါက္ပါ
လိွ်ဳ့ဝွက္နက္နဲတဲ့ တားေရာ့၊
ပံုျပင္ဒ႑ာရီေတြထဲမွာ စီးေမ်ာေနတဲ့တားေရာ့၊ မာယာမ်ားတဲ့တားေရာ့၊
ျခံဳပုဝါးပါးရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ အလွတရားေတြ ဖံုးကြယ္ထားတဲ့ တားေရာ့။ အဲဒီလို
ကဗ်ာဆန္ဆန္အလွ အပေတြနဲ႔ ဂမၻီရအသြင္သ႑ာန္ လိွ်ဳ့ဝွက္မႈေတြေပါတဲ့ တားေရာ့
ေမွာ္ရံုေတာကို၊ ဆင္ကန္းေတာတိုး ဝင္ေရာက္ မိခဲ့တဲ့
ကြ်န္ေတာ့္အေတြ႕အႀကံဳေတြကိုအရိွအတိုင္း တင္ျပခဲ့ပါျပီ။
တားေရာ့ပညာရပ္မွာ ေသစာ၊
ရွင္စာေတာ့ဖတ္တတ္ျပီေပါ့။ ဆက္ျပီး သင္ယူ ေလ့လာစရာေတြ
အမ်ားႀကီးရိွေနပါေသးတယ္။ ေလ့က်င့္စရာေတြလဲ အမ်ားႀကီးရိွေနပါေသးတယ္။
တားေရာ့ကို စိတ္ဝင္စားသူေတြ
အမ်ားႀကီးရိွေနတယ္၊ ဝါသနာပါလို႔ ေလ့လာလိုက္စားလိုသူေတြ အမ်ားႀကီးရိွေနတယ္။
အဲဒီ့ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ဘဝတူ-ဝါသနာတူ ေနာင္ေတာ္-ညီေတာ္တို႔အတြက္၊ ကြ်န္ေတာ္ရဲ့
တားေရာ့အေတြ႕အႀကံဳကို မွ်ေဝခံစားျခင္းပါဘဲ။ အေျခအေနေပးရင္
အေသးးစိတ္ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမယ္။
ကြ်န္ေတာ္ နားလည္သလိုေျပာပါရေစ။ တားေရာ့ပညာရပ္ဟာ လြယ္သလား၊ လြယ္ပါတယ္။ ခက္သလား၊ ခက္ပါတယ္။
တြက္ခ်က္စရာ/က်က္မွတ္စရာေတြ
မပါတဲ့အတြက္၊ လြယ္ပါတယ္၊ မည္သူမဆို အလြယ္တကူ ေလ့လာသင္ယူနိုင္ပါတယ္။ အတိအက်
ေဘာင္ခတ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေဝါဟာရပညတ္ခ်က္ေတြမရိွပဲ၊ ရုပ္ပံု - အသြင္သ႑ာန္ -
အေရာင္ အစရိွတဲ့ သေကၤတေတြရဲ့ သဘာဝဇစ္ျမစ္ကိုျမင္ေအာင္၊
ေတြးျမင္ခံစားနားလည္ ရတာျဖစ္လို႔ ခက္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ဆရာေကာင္းလိုပါတယ္၊
ေလ့လာသင္ယူနည္းလမ္းမွန္ကို ညႊန္ျပေပးမယ့္ လမ္းညႊန္လိုပါတယ္။
မသိတာ/မရွင္းတာေတြ႕ရင္ ေဆြးေႏြးေျဖရွင္းေပးနိုင္တဲ့၊ ျပည့္ဝသူမိတ္ေဆြ
ေကာင္းလိုပါတယ္။
နိုင္ငံျခားကလာတဲ့
ရုပ္ပံုလွလွနဲ႔ တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြကို ပိုင္ဆိုင္ထားရံုနဲ႔ ပညာမရပါဘူး၊
အဂၤလိပ္ စာအုပ္ႀကီးေတြကို ဘာသာျပန္/အလြတ္က်က္ရံုမွ်နဲ႔လဲ ပညာမရပါဘူး၊ ဆရာက
အတတ္သင္ေပးလို႔ရတဲ့ ပညာမ်ိဳးလဲမဟုတ္ပါဘူး။
ဦးေဏွာက္နဲ႔ နွလံုးသားေပါင္းျပီး ေတြးျမင္ခံစားရတဲ့ ပညာမ်ိဳးသာျဖစ္ပါတယ္။
'' -တားေရာ့ ကားခ်ပ္ေတြက
ဘာေတြမွန္းမသိပါဘူး၊ သူ႕ကားခ်ပ္နဲ႔ သူ႕ေဟာခ်က္ေတြက မွန္လဲ မမွန္ဘူး၊
ဒါေႀကာင့္တားေရာ့ အထုပ္ေရာ၊ စာအုပ္ေတြပါ သူမ်ားကိုေပးလိုက္ျပီ-ဆိုတဲ့
မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္။ ထြက္သမွ် (ျမန္မာျပည္က) တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြ၊
စာအုပ္ေတြဝယ္ဖတ္၊ သင္တန္းေတြ တက္ထားျပီး၊ ေယာင္ခ်ာခ်ာ ျဖစ္ေနတဲ့ -
ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ဘဝတူ ညီငယ္-ညီမငယ္မ်ားအတြက္ --- '' ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔
ဒီစာစုကိုေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ေလွ်ာက္ခဲ့တဲလမ္းေႀကာင္းကို
သခၤန္းစာ (သို႔) Hnits အေနနဲ႔သာ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
တားေရာ့ကို အမွန္တကယ္သေဘာေပါက္ထားျပီး၊ ကြ်မ္းက်င္ျပီးျဖစ္ေသာ ဆရာႀကီးမ်ား၊ ပညာရွင္ႀကီး မ်ားကို မရည္ရြယ္ပါ။
ဒီပညာရပ္ဟာ ဘယ္တိုင္းျပည္၊
ဘယ္လူမ်ိဳးက၊ ဘယ္အခိ်န္က စတင္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ဇစ္ျမစ္ ေဖာ္ထုတ္လို႔မရေအာင္၊
ေရွးက်လြန္းလွသလို၊ ယေန႔ နိုင္ငံအသီးသီးမွာ လူမ်ိဳးအသီးသီးက ဘာသာအသီးသီးက
လက္ခံ/ေလ့လာ/ယံုႀကည္ အသံုးျပဳေနႀကတဲ့ ကမၻာ့လူသား အားလံုးပိုင္တဲ့
ပညာတစ္ရပ္အျဖစ္ က်ယ္ျပန္႔ ေနပါျပီ။
ကြ်န္ေတာ့္ဆႏၵတင္ျပရရင္၊
တားေရာ့ဝါသနာရွင္မ်ားရဲ့ အသင္းအဖဲြ႕တစ္ခ ုျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။
နားလည္တတ္ကြ်မ္းျပီးေသာ ပညာရွင္မ်ားက ဦးေဆာင္ႀကပါ၊ ပညာေပးႀကပါ၊
ဝါသနာရွင္မ်ား စုစည္းႀကပါ၊ ေဆြးေႏြးညိွနိႈင္းဖလွယ္ႀကပါ။
တစ္ေယာက္ကိုင္တစ္လက္ကိုင္ ဖြက္မထားႀကပါနဲ႔။
ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္၊
အလႊာအသီးသီးမွ တားေရာ့ဝါသနာရွင္မ်ားအတြက္၊ တားေရာ့ရဲ့ စစ္မွန္တဲ့
ပညာေရာင္ျခည္ေတြ ျဖန္႔ေဝ-ေတာက္ပေစခ်င္ပါတယ္။ အမ်ားျပည္သူတစ္ရပ္လံုးလဲ
တားေရာ့ရဲ့ စစ္မွန္တဲ့ အႀကံေပးလမ္းညႊန္မႈေတြကို ရယူျပီး၊ ဘဝအေမာေတြ
ေျပေစခ်င္ပါတယ္။
ကာလာမသုတ္မွာ
ဘုရားေဟာခဲ့တာရိွပါတယ္၊ မိဘေျပာတဲ့စကားပဲဆိုျပီး အရမ္းမယံုပါနဲ႔၊ ဆရာသမား
ေျပာတဲ့စကားပဲဆိုျပီးေတာ့လဲ အရမ္းမယံုလိုက္ပါနဲ႔၊ မိရိုးဖလာ ဆင္းသက္လာတာပ
ဲဆိုျပီးေတာ့လဲ အရမ္း မယံုႀကည္လိုက္ပါနဲ႔၊ ေနာက္ဆံုး
ငါ-ဘုရားေျပာတာေတာင္မွ အရမ္းမယံုလိုက္ပါနဲ႔၊ ကိုယ္တိုင္ဆင္ျခင္
စဥ္းစားႀကည္၊ လက္ေတြ႕လုုပ္ႀကည့္၊ ကိုယ္တိုင္ေကာင္းကိ်ဳးခံစားရေတာ့မွ
ယံုပါတဲ့။
ကြ်န္ေတာ္က လိုရင္းေျပာတာပါ။
ဘုရားရွင္ေဟာခဲ့တာက ရွင္းပါတယ္၊ အစဲြမထားပါနဲ႔၊ မ်က္မွန္စိမ္း
အတပ္မခံပါနဲ႔၊ ေဘာင္ခတ္မခံမိပါေစနဲ႔။
လြတ္လပ္စြာ ေလ့လာ၊ သင္ယူ၊ စဥ္းစား၊ ေလ့က်င့္ႀကည့္ပါ။ ကိုယ္တိုင္ အမွန္တရားနဲ႔ အနွစ္သာရကို ရယူခံစားေစခ်င္ပါတယ္။
''အမွန္တရားရဲ့ အနွစ္သာရ''
ဆိုတာ ဆုပ္ကိုင္ထားလို႔ မရပါဘူး၊ ေလွာင္ပိတ္ထားလို႔လဲ မရနိုင္ပါဘူး၊
ေဘာင္ခတ္ထားလို႔လဲ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး၊ ထို႔အတူ လုပ္ယူလို႔လဲမရနိုင္သလိို၊
ဖ်က္ဆီးေဖ်ာက္ဖ်က္ ပစ္လို႔လဲ မရနိုင္ပါဘူး။
ဒါ့ေႀကာင့္ ရိုးသားပါ၊
နာမည္ႀကီးလိုမႈ၊ အသံုးခ်လိုမႈဆိုတဲ့ ေလာဘစိတ္ေတြအရင္းခံျပီးမလုပ္ပါနဲ႔၊
ဒီပညာကို ရိုးသားစြာ သိျမင္-တတ္ေျမာက္လိုစိတ္ တစ္ခုတည္းနဲ႔သာ
ေလ့လာသင္ယူသင့္ပါတယ္လို႔ အႀကံျပဳ ပါရေစ။
တားေရာ့ပညာရွင္ Eden Gray ရဲ့ စာပုဒ္ကေလးနဲ႔ ဒီစာစုကို နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ။
'' But we are living in the
new age now, and all turth is open to those who came with ေ humble wish
to learm and who will not abuse the cosmic laws ''
ကြ်န္ေတာ္နားလည္သလို ျပန္ေျပာရရင္ - ''
ယေန႔ (၂၁)ရာစုရဲ့ ေခတ္သစ္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အသက္ရွင္
ေနထိုင္ႀကတာျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္သစ္မွာ (လိွ်ဳ့ဝွက္ခ်က္ဆိုတာ
မရိွေတာ့ပါဘူး) အမွန္တရားဆိုတာ အားလံုးအတြက္ တံခါးဖြင့္ထားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အတၲေတြ-မာနေတြ
ဖယ္ခြါျပီး၊ ရိုးသားကိ်ဳးႏြံစြာ သင္ယူေလ့လာလိုသူေတြနဲ႔၊ ေလာကရဲ့
သစၥာတရားကို ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာသူေတြ အတြက္သာျဖစ္ပါတယ္။
မ်က္မျမင္ ပုဏၰားဇာတ္ဝင္ျပီး၊ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ ဆင္ကို လက္နဲ႔စမ္းသပ္ကိုင္တြယ္ေနမိျပီ၊
သင္ေရာ . . . .
(အခါအခြင့္ သင့္ရင္ေတာ့
တားေရာ့ရဲ့ Major-၂၂ ကတ္နဲ႔ Minor-၅၆ကတ္ကို၊ စာသေဘာတရားနဲ႔
လက္ေတြ႕သိျမင္ခ်က္ေတြ ေပါင္းစပ္ျပီး၊ တစ္ကတ္ခ်င္း
အေသးစိတ္ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။)
“မ်က္မျမင္ ပုဏၰား (၆)ေယာက္ နွင့္ ကြ်န္ေတာ္” ၿပီးပါၿပီ . . .
ေစတနာရိုးသားစြာျဖင့္
ဆရာစိုး - ေရႊအာရုဏ္ဦး
(တားေရာ့ - သုေတသီ)
မိုးေကာင္း
No comments:
Post a Comment