ၿဂိဳဟ္ေလးေတြ ဘယ္လိုသြား

ၿဂိဳဟ္ေတြ ဒီေန႔ဘယ္မွာေန . .

Thursday, March 1, 2012

တားေရာ့ ပံုျပင္ (၄)

တားေရာ့ ပံုျပင္ (၄)
နိမိတ္ပံု - တားေရာ့
          ဇမၺဴဒီပါ လက်ာ္ေတာင္ကြ်န္း၊ ၾသဘာနိမိတ္ထြန္းသတဲ့။ ေရွးဆိုရိုးရိွခဲ့တယ္။ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၲမင္းသားဟာ နိမိတ္ႀကီး (၄)ပါးကိုျမင္လို႔ သံေဝဂရျပီး ေတာထြက္တရားက်င့္ခဲ့ျပီးေနာက္ ဘုရား ျဖစ္ခဲ့တယ္။
          အယူေတာ္မဂၤလာဦးနိုးက လမ္းမွာ ဝက္ (၄)ေကာင္ေပါက္တာကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရတယ္၊ ဒါကို နိမိတ္ယူျပီး၊ ဘုရင္ရဲ့အစ္ထဲမွာ ၾကြက္ (၄)ေကာင္ရိွေႀကာင္း မွန္ကန္စြာေျဖနိုင္ခဲ့တယ္။
          ဆရာေတာ္ခင္ႀကီးေဖ်ာ္က၊ ေရအိုးကဲြတဲ့နိမိတ္ကိုႀကည့္ျပီး၊ ေျမနဲ႔လုပ္ထားတဲ့အိုးဟာ၊ သူရဲ့မူလဘူတ ျဖစ္တဲ့ ေျမႀကီးနဲ႔ျပန္လည္ေပါင္းစပ္သြားတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ျပီး၊ ခရီးေဝးသြားေနတဲ့ လင္ေယာကၤ်ားအတြက္ လာေမးတဲ့ဇနီးသည္ကို၊ နင့္ေယာကၤ်ား ဒီေန႔ျပန္ေရာက္မယ္၊ အိမ္အျမန္ျပန္ျပီး ထမင္းခ်က္ထားေတာ့ - လို႔ တိက်ရဲဝံ့စြာ ေျဖရွင္းေပးခဲ့တယ္။
          အလားတူ ျမန္မာ့သမိုင္းရာဇဝင္မွာထင္ရွားတဲ့
နိမိတ္ယူပညာရွင္ေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ရိွခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္ကတည္းက၊ အခုခိ်န္ထိ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် နိမိတ္အေႀကာင္းေတြကို ႀကားေန-ျမင္ေနႀကရတယ္။ လူတိုင္းနိမိတ္ကို အေလးထားႀကတယ္။ ေကာင္းတဲ့နိမိတ္/မေကာင္းတဲ့နိမိတ္၊ မဂၤလာရိွတဲ့နိမိတ္၊ မဂၤလာမရိွတဲ့နိမိတ္ ေလာက္ေတာ့ လူတိုင္းေကာက္တတ္ႀကတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးနဲ႔ နိမိတ္နဲ႔ ခဲြလို႔မရဘူး။
          အဲဒီကတဆင့္တက္လာေတာ့ ေဗဒင္ပညာပိုင္းမွာလဲ နိမိတ္ဆိုတာ ပါလာတယ္။ ျမန္မာ့ေဗဒင္ပညာမွာ ျဖစ္ေတာ္စဥ္/နံေတာ္စဥ္ေဟာကိန္းဆိုတာ၊ ယေန႔အခိ်န္ထိ ခိုင္မာစြာေနရာ ယူထားဆဲ၊ ေလ့လာေနႀကရဆဲ ရိွေနတုန္းပါ။ ေန႔တစ္ေန႔ရဲ့ (၂၄)နာရီကို၊ အာစရိယဝါဒအရ အခါ (၁၆)ပိုင္း၊ (၂၄)ပိုင္း၊ (၈)ပိုင္း ခဲြေဝျပီး ဟ သူရဇၨ၊ ေသာႀက၊ ဗုဒၶ၊ စေျႏၵာ၊ ေသာရီ၊ ဂုရု၊ ေဘာမ၊ သူရဇၨ ' ရယ္လို႔အမည္ေတြ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ျပီးေတာ့မွ (မ၊ သိ၊ ၾက၊ လ်င္၊ ေတြး၊ ဆ၊ ဦး)ဆိုတဲ့ ဗုဒၶရဲ့ျဖစ္ေတာ္စဥ္ေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ျပီး၊ ဘယ္အခိ်န္ - ဘယ္အခါကိုေရာက္ေနျပီလဲ၊ ဒီအခါမွာ လာေမးရင္ဘယ္လိုေျဖမလဲ၊ ဘာကိစၥလဲ၊ လို႔ အေျဖထုတ္ ခန္႔မွန္းႀကပါတယ္။ အဂၤဝိဇၨာ ပညာဟာ၊ ဗုဒၶရဲ့ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ကို နိမိတ္ယူျပီး ေဟာေျပာတဲ့ နိမိတ္ပညာစစ္စစ္    ျဖစ္ပါတယ္။
          ဥပမာ - ဗုဒၶအခါ (ဗုဒၶဟူး)အခါမွာ ကိစၥတစ္ခု/အေမးတစ္ခြန္း ႀကံဳေတြ႕ရရင္ - '' ကိုယ့္ဒူးကိုယ္ခြ်န္ ႀကိဳးစားရမယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ပဲအားကိုးရမယ္၊ ကူညီနိုင္မယ့္သူမရိွဘူး၊ အမ်ားနဲ႔တစ္ေယာက္ အတိုက္အခံျဖစ္မယ္၊ ရန္အျပဳခံရမယ္၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ ဘယ္လိုပင္ရိွေသာ္လည္း၊ ေမတၲာ/ခႏၱီတရားေတြ လက္ကိုင္ထားျပီး၊ စိတ္ဓါတ္ျဖဴစင္စြာနဲ႔၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မေပ်ာက္ေစဘဲ ကိုယ့္အလုပ္ကိုသာ ဆက္လုပ္မယ္ဆိုရင္၊ ေသခ်ာေပါက္ ေအာင္ျမင္မယ္၊ ဟိုးေနာက္က ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြကပဲ ကိုယ့္ကို အေထာက္အပံ့ ျပဳလိမ့္မယ္ --'' စသျဖင့္ ဗုဒၶရဲ့ ဘုရားျဖစ္စဥ္အခိ်န္အခါမွာ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကို နိမိတ္ယူျပီးေဟာေျပာတာေပါ့။ မလဲြပါဘူး။ ဒီျဖစ္စဥ္ေတြရဲ့ သေဘာသဘာ၀ထဲက ေက်ာ္ထြက္ မသြားပါဘူး။
          အဲဒီ ဗုဒၶရဲ့ျဖစ္ေတာ္စဥ္မွတစ္ဆင့္၊ ဂဏန္း (၇)လံုးကို တိုင္ေထာင္ျပီး အဂၤဝိဇၨာ ပညာရပ္အျဖစ္၊ အျမင္နိမိတ္၊ အႀကားနိမိတ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ျပီး ေဟာေျပာႀကျပန္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ဆင့္ အခါတိုင္နဲ႔ ဓါတ္တိုင္ေပါင္းစပ္ျပီး (၂)တိုင္နဲ႔ ေဟာဆိုအသံုးျပဳႀကပါတယ္။ ဥာဏ္ႀကီးရင္ ႀကီးသလို ခဲ့်ထြင္အသံုးျပဳ ႀကပါတယ္။
          အဲဒီလိုနံေတာ္စဥ္ ေဟာကိန္း၊ အဂၤဝိဇၨာပညာမွာ နိမိတ္ကအဓိကျဖစ္သလို၊ ျမန္မာ့ေဗဒင္ရဲ့ လက္ရိုး၊ လက္ဆန္း ပညာရပ္ေတြမွာလဲ ေရွးဆရာႀကီးမ်ားက၊ နိမိတ္ကို အဓိကထားႀကည့္ျပီး ေဟာဆိုဖို႔၊ လမ္းညႊန္မိန္႔ႀကားခဲ့ႀကပါတယ္။
          အထက္ေဖာ္ျပပါ နိမိတ္ေတြကိုႀကည့္ရင္၊ တိုက္ရိုက္နိမိတ္နဲ႔ အဓိပၸါယ္နိမိတ္ (တနည္း) အျပင္နိမိတ္နဲ႔  အတြင္းနိမိတ္ဆိုျပီး၊ ေကာက္ယူပံုနွစ္မ်ိဳးကဲြထြက္လာပါတယ္။
          ဘုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ့ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကို ေတြးျမင္ေကာက္ဆပံုနဲ႔၊ ဆရာေတာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ရဲ့ ေရအိုးကဲြနိမိတ္ကို ေတြးေကာက္ယူဆပံုေတြဟာ အဓိပၸါယ္/မူရင္းအနွစ္သာရကို ေကာက္ယူပံုျဖစ္ပါတယ္။
          ရံဖန္ရံခါမွာေတာ့ အျပင္နိမိတ္နဲ႔ အတြင္းနိမိတ္ဟာ၊ အေျဖတစ္ခုထဲကို ညႊန္းျပီး တစ္ေပါင္းတည္း ျဖစ္သြားတာမ်ိဳးလဲရိွတတ္ပါတယ္။ နိမိတ္ရဲ့ အနွစ္သာရကေတာ့ ျမင္ရ၊ ႀကားရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ရဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေကာက္ယူမႈပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ ျမင္ေအာင္ႀကည့္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။
          ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၲမင္းသားဟာ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ နိမိတ္ေတြကို ျမင္တဲ့အခါ သာမန္လူေတြျမင္တဲ့အတိုင္း '' ရံြ႕စရာ၊ ေႀကာက္စရာႀကီးပါလား ''လို႔ပဲေတြးျပီး၊ မ်က္နွာလဲႊသြားခဲ့ရင္၊ ဘုရားျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ (ဘုရားအေလာင္းေတာ္ျဖစ္လို႔/ ပါရမီရွင္ျဖစ္လို႔-ဆိုတဲ့အေႀကာင္းတရား ကလဲရိွနွင့္ျပီးသားပါ။ ဒီေနရာမွာ အေတြးအျမင္ပိုင္းကို ေဆြးေႏြးေနတာမို႔ ပါရမီအပိုင္းကို မေျပာေတာ့ပါ။)
          ေခါင္းေပၚမွာတင္ျပီး ရြက္လာတဲ့ ေရအိုးက်ကဲြသြားတာကို၊ အနိ႒နိမိတ္ပဲ/ မေကာင္းတဲ့နိမိတ္ပဲလို႔ သာမန္ေတြးျပီး၊ သာမန္ေကာက္ယူမႈမ်ိဳးသာရိွခဲ့ရင္၊ ဆရာေတာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ရဲ့ ေရအိုးကဲြနိမိတ္ဟာ၊ ဒီေန႔အဂၤဝိဇၨာအေဟာပညာေလာကမွာ ဂႏၱဝင္အျဖစ္ ေပၚေပါက္လာခဲ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
          ထို႔အတူပဲ - သူရဇၨလို႔ေခၚတဲ့ တနဂၤေႏြအခါမွာ/ဗုဒၶရဲ့ ရုပ္အေလာင္းေတာ္၊ ေတေဇာဓါတ္ေလာင္ကြ်မ္းခိ်န္မွာ လာေမးတဲ့သူကို '' ခင္ဗ်ားေတာ့ မီးေလာင္ခံရေတာ့မယ္'' လို႔သာေဟာေျပာနိုင္ ခဲ့ႀကမယ္ဆိုရင္ ယေန႔အထိ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေဗဒင္ဝါသနာရွင္မ်ား တခုတ္တရ ဆည္းပူးေလ့လာေနရတဲ့ အဂၤဝိဇၨာ/နံေတာ္စဥ္ ေဟာကိန္း ပညာဆိုတာ၊ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့တာ ႀကာလွေပါ့။
          နိမိတ္အတိုင္းေဟာတာပဲ မဟုတ္လား၊ လူတစ္ေထာင္မွာ တစ္ေယာက္/တစ္ေသာင္းမွာ တစ္ေယာက္ ကေတာ့ မွန္ေကာင္းမွန္ပါလိမ့္မယ္။
          အဲဒီလိုေျပာမယ့္အစား --- '' စိတ္ပူပင္ေသာကျဖစ္စရာနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳေနရမယ္၊ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ တစ္စစီျပိဳကဲြ ပ်က္စီးကုန္မယ္၊ အလုပ္အကိုင္၊ အိုးအိမ္၊ အိမ္ေထာင္၊ အုပ္စု၊ စီးပြားေတြကို ဘယ္လိုမွ ျပန္လည္စုစည္း လို႔မရနိုင္ေတာ့ဘူး။ စိတ္ဝမ္းေတြကဲြမယ္၊ ႀကားဝင္ျဖန္ေျဖ ေျဖရွင္းေပးသလိုနဲ႔၊ အခြင့္အေရးယူတဲ့ သူနဲ႔ေတြ႕မယ္၊ သည္းခံျပီးအခိ်န္အခါကို ေစာင့္ပါ။ ေလာဘမႀကီးပါနဲ႔၊ သူ႕အခိ်န္အခါကို ေရာက္ရင္ ေစာေစာက ပ်က္စီးဆံုးရံႈးမႈ ေတြကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္နိုင္မယ္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္းမျဖစ္ ဆိုသလို၊ တစ္နယ္ တစ္ေက်းမွာသြားျပီး စီးပြားရွာ၊ ဘဝသစ္ထူေထာင္ရင္ ပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္၊ ေျပာင္းေရႊ႕ဖို႔ အေျခအေနကလဲ ေတာင္းဆိုလာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခိ်န္မွာ စိတ္သစ္၊ လူသစ္နဲ႔ ဘဝသစ္ကို ထူေထာင္ပါ။ ေအာင္ျမင္ပါ လိမ့္မယ္''- လို႔သာ - သူရဇၨအခါရဲ့ ပရိယာယ္ေတြ၊ အနွစ္သာရေတြ အတြင္းကေဟာဆိုမယ္ဆိုရင္၊ ရာနႈန္းျပည့္နီးပါး မွန္ကန္တာေတြ႕ရိွရမွာပါ။
          ကြ်န္ေတာ္နားလည္ထားတဲ့ နိမိတ္ဆိုတာရယ္၊ အျပင္နိမိတ္နဲ႔ အတြင္းနိမိတ္ဆိုတာရယ္က အဲဒီလိုပါ။
          နိမိတ္အေႀကာင္းေတြ အေတာ္ေလးျပည့္စံုေတာ့မွ တားေရာ့အေႀကာင္းဆက္ရေအာင္။ နိမိတ္အေႀကာင္းေတြကို ဘာ့ေႀကာင့္ ဒီေလာက္အက်ယ္ခဲ့်ေျပာေနရသလဲဆိုေတာ့ - တားေရာ့ကားခ်ပ္ေလး ေတြဟာ အဓိပၸါယ္ေတြအမ်ားႀကီးစုေပါင္းဆက္စပ္ထားတဲ့ နိမိတ္ပံုေတြျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ တားေရာ့အေဟာ ပညာရပ္ဟာ၊ နိမိတ္ေဟာပညာစစ္စစ္ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။
          တားေရာ့ပညာရပ္ကို ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ သေဘာေပါက္ေစတဲ့/ အျမင္ေပါက္ေစခဲ့တာက၊ အီဂ်စ္နတ္ ဘုရား အိုဆီးရစ္နဲ႔ မိဖုရား အိုင္းစစ္တို႔ရဲ့ ဇာတ္လမ္းျဖစ္စဥ္ေတြကို ရည္ညႊန္း အဓိပၸါယ္ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ့ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ကို အေျချပဳျပီး၊ သူရဇၨ - ေသာႀကာ - ဗုဒၶ - အစရိွတဲ့ အခါ (၇)ပါးအတြက္ ေဟာဆိုခ်က္ေတြေကာက္ယူခဲ့ရတဲ့ အဂၤဝိဇၨာကို ျပန္သတိရျပီး ခုနကတုန္းက ေျပာခဲ့သလို အီဂ်စ္နတ္ဘုရားရဲ့ျဖစ္စဥ္ကို အေျချပဳထားတဲ့ - တားေရာ့ စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕မွ၊ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူရမယ့္ေသာ့ခ်က္ ကို ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။
          ဗုဒၶေဂါတမရဲ့ျဖစ္ေတာ္စဥ္နဲ႔၊ အီဂ်စ္နတ္ဘုရားတို႔ရဲ့ ျဖစ္စဥ္ကို ထပ္တူျပဳ ခိုင္းနိႈင္းတာမဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဒီျဖစ္စဥ္၊ ဒီနိမိတ္ေတြအေပၚမွာ ျမင္ပံုျမင္နည္း၊ ေကာက္ယူပံုေကာက္ယူနည္းေတြကိုသာ ဥပမာျပဳ ခိုင္းနိႈင္းျခင္း မွ်သာျဖစ္ပါတယ္။
          အထက္မွာ ဗုဒၶရဲ့ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ကို နိမိတ္ယူျပီး အဂၤဝိဇၨာ နံေတာ္စဥ္ေဟာကိန္းေကာက္ယူပံုကို ကြ်န္ေတာ္နားလည္ထားသမွ်နဲ႔ နမူနာျပခဲ့ပါတယ္။ ထို႔အတူ တားေရာ့ဆိုတဲ့ နိမိတ္ပံုကားခ်ပ္ေတြအေပၚမွာ ေဟာကိန္းေကာက္ယူပံုနမူနာျပပါရေစ -
          နံပါတ္ (၅)ကတ္၊ ဘုန္းႀကီးကတ္၊ Hierophant ကားခ်ပ္ဆိုပါေတာ့၊ '' ခင္ဗ်ား - တစ္ေန႔ဘုန္းႀကီး ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ထူးျခားတဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးနဲ႔ ေတြ႕ဆံုရလိမ့္မယ္ '' - ဆိုတာက အျပင္နိမိတ္အေနနဲ႔ ယူတာပါ။
          '' ခင္ဗ်ားဟာ - ေရွးရိုးအစဥ္အလာႀကီးမားေသာ၊ ဘာသာေရးကိုင္းရိႈင္းေသာ၊ ဘာသာေရးနွင့္ ရင္းနီွးကြ်မ္းဝင္မႈရိွေသာ မိသားစု အသိုင္းအဝိုင္းကျဖစ္နိုင္တယ္။ ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္လဲ ဘာသာေရးကို စိတ္ဝင္စားမႈရိွတယ္၊ ေလ့လာလိုစိတ္ရိွတယ္၊ စိတ္ထား ႏူးညံံ့သိမ္ေမြ႕တယ္၊ ေပးခ်င္ကမ္းခ်င္၊ ကူညီေထာက္ပံ့ ခ်င္တဲ့စိတ္ရိွတယ္၊ အျမင္မေတာ္ရင္ ျပဳျပင္ဆံုးမခ်င္တဲ့ ေစတနာရိွတယ္၊ ရသမွ်နဲ႔ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲမႈရိွတယ္၊ ေလာဘမႀကီးဘူး၊ ဘာလုပ္လုပ္ - မိဘ၊ မိသားစုနဲ႔ တိုင္ပင္ဆံုးျဖတ္ျပီးမွ လုပ္ေလ့ရိွတယ္ '' -- အစရိွတဲ့ ဘုန္းႀကီးကတ္ရဲ့ အဓိပၸါယ္အနွစ္သာရေတြအတြင္းကသာ ေျပာရင္၊ ပိုျပီးအမွန္နဲ႔ နီးစပ္တာေတြ႕ရပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ အတြင္းနိမိတ္ယူပံုနဲ႔ ေဟာေျပာျခင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္။
          ဒါေလာက္ဆိုရင္ နိမိတ္ပံုျဖစ္တဲ့ တားေရာ့ကတ္ျပားေတြကို ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ ေကာက္ယူသင့္သလဲ၊ ၊ ဘာေႀကာင့္လဲ၊ ဆိုတာရွင္းေလာက္ျပီ ျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment