တားေရာ့ပံုျပင္ (3)
အရိုးကို အရြက္မဖံုးေစနွင့္
အခုတစ္ခါ
ကားခ်ပ္ေတြဘက္ကိုလွည့္ႀကည့္ရေအာင္။ ပထမဦးဆံုး ကြ်န္ေတာ့္ လက္ထဲေရာက္လာ တာက
A.E. Waite ရဲ့ Rider ကားခ်ပ္ထုပ္နဲ႔ Eden Gray ေရးတဲ့ The Tarot Revealed
ဆိုတဲ့စာအုပ္ပါ။ အစမွာေျပာခဲ့သလို ဆရာလဲမရိွ၊ ဘာသာျပန္နိုင္ေလာက္ေအာင္
အခိ်န္လဲမအား၊ အခုေလာက္ ဒီပညာရဲ့ တန္ဖိုးကိုလဲမသိေတာ့၊
ေပါ့ေပါ့တန္တန္ပါပဲ၊ အထူးအဆန္းအျဖစ္ စိတ္၀င္ စားရံု/
လိုခ်င္တဲ့ပစၥည္းလက္ထဲ ေရာက္လာလို႔ ေပ်ာ္ရံုမွ်ပါပဲ။ ေမ်ာက္လက္ထဲကို
အုန္းသီးေရာက္သလို၊ စားရေကာင္းမွန္းေတာ့ သိပါရဲ့ ဘယ္လိုလုပ္စားရမွန္းလဲ
မသိနဲ႔။ ကားခ်ပ္ကေလးေတြကို တစ္ကတ္ျခင္းႀကည့္၊ စိတ္ဝင္စားတဲ့ကတ္ေတြရဲ့
အေႀကာင္းကို ဖတ္ႀကည့္-နဲ႔ တားေရာ့ကားခ်ပ္ထုပ္ကို
စတင္ျမင္ဘူး-ထိေတြ႕ဘူးခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကားခ်ပ္ထုတ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊
စာအုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရလာခဲ့တယ္၊ အထုပ္ေတာင္မေျဖျဖစ္ဘူး၊ ေသတၲာထဲ
ထည့္သိမ္းထားတာ နွစ္ေပါင္း (၂ဝ)နီးပါးရိွေတာ့မွ စတင္ေဇာက္ခ်မိတယ္။
စတင္ ဘာသာျပန္ဖို႔
စာအုပ္ေရြးေတာ့ သိပ္ျပီးမထူမပါးလဲျဖစ္၊
အဂၤလိပ္စာေတြကလဲ သိပ္ခက္ခက္ခဲခဲ မျဖစ္တဲ့ စာအုပ္ကို ေရြးရတာေပါ့။ ဒီေတာ့ စာအုပ္ရဲ့မ်က္နွာဖံုးမွာေရာ - ကားခ်ပ္ေတြရဲ့ ေနာက္ေက်ာဘက္မွာပါ ''ေနမင္း'' ရုပ္ပံုပါတဲ့ - စာအုပ္နဲ႔ကတ္ထုတ္ကို ေရြးခ်ယ္မိပါတယ္။ ဒီရုပ္ပံုေတြက ေရွးဆန္တယ္၊ သိပ္မလွဘူး၊ ရိုးရွင္းတယ္၊ မရႈပ္ေထြးဘူး၊ အေရာင္ေတြကလဲ ရွင္းလင္းေတာက္ပမႈရိွတယ္။ အဲဒီ ေနမင္းတံဆိပ္ ကားခ်ပ္ေလးေတြကို ႀကည့္ျပီး တားေရာ့ေလာကထဲဝင္လာလိုက္တာ - စာအုပ္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလဲ ဖတ္မိေရာ၊ ကားခ်ပ္ေတြဟာ အဓိကအေရးပါတဲ့ ေနရာမွာ ေရာက္ေနေႀကာင္း သိလာရပါတယ္။
အဂၤလိပ္စာေတြကလဲ သိပ္ခက္ခက္ခဲခဲ မျဖစ္တဲ့ စာအုပ္ကို ေရြးရတာေပါ့။ ဒီေတာ့ စာအုပ္ရဲ့မ်က္နွာဖံုးမွာေရာ - ကားခ်ပ္ေတြရဲ့ ေနာက္ေက်ာဘက္မွာပါ ''ေနမင္း'' ရုပ္ပံုပါတဲ့ - စာအုပ္နဲ႔ကတ္ထုတ္ကို ေရြးခ်ယ္မိပါတယ္။ ဒီရုပ္ပံုေတြက ေရွးဆန္တယ္၊ သိပ္မလွဘူး၊ ရိုးရွင္းတယ္၊ မရႈပ္ေထြးဘူး၊ အေရာင္ေတြကလဲ ရွင္းလင္းေတာက္ပမႈရိွတယ္။ အဲဒီ ေနမင္းတံဆိပ္ ကားခ်ပ္ေလးေတြကို ႀကည့္ျပီး တားေရာ့ေလာကထဲဝင္လာလိုက္တာ - စာအုပ္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလဲ ဖတ္မိေရာ၊ ကားခ်ပ္ေတြဟာ အဓိကအေရးပါတဲ့ ေနရာမွာ ေရာက္ေနေႀကာင္း သိလာရပါတယ္။
အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလို
တားေရာ့ပညာဆိုတာတားေရာ့ရုပ္ပံုကားခ်ပ္ေတြကို ႀကည့္ျပီး၊ ဒီကားခ်ပ္
တစ္ခုခ်င္းစီကေပးတဲ့ ဆိုလိုရင္းအနွစ္သာရေတြကို ဖတ္ရတာဆိုေတာ့၊
ရုပ္ပံုကားခ်ပ္ေတြဟာ အဓိကေပါ့။
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြကို
ႀကည့္ျပီး ေဟာေျပာနိုင္တဲ့အထိ ကြ်မ္းက်င္ပိုင္နိုင္ဖို႔ ေအာက္ပါအခ်က္ကို
သိရိွနားလည္ျပီးသား ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ တားေရာ့စာအုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ
ေဖၚျပထားတဲ့ မူကဲြေတြထဲက မ်ိဳးမတူတာေတြ စုေပါင္းေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
(၁) ရုပ္ပံုေနာက္ကြယ္မွ အေျခခံေကာက္ေႀကာင္းမ်ား၊
(၂) ပန္းခီ်ပံုမ်ားျဖင့္
ဖံုးအုပ္ထားေသာ - ျဂိဳလ္/ရာသီတို႔၏ သေကၤတမ်ား၊ ဂဏန္းသခၤ်ာတို႔ျဖင့္
ဆက္ႏြယ္မႈမ်ား၊
(၃) ပါဝင္ေသာ အေရာင္မ်ား၊
(၄) ေနာက္ခံပံုျပင္၊
(၅) အျမင္အာရံုခံစားခ်က္၊
(၆) ခင္းက်င္းထားစဥ္ ရုပ္ပံု အသြင္သ႑န္ခ်င္း ဆက္ႏြယ္မႈ၊
(၇) ခင္းက်င္းထားစဥ္ ကားခ်ပ္တစ္ခုနွင့္တစ္ခု အဓိပၸါယ္ခ်င္းဆက္စပ္မႈ၊
ဥပမာ- '' The Fool = အရူး''
ကားခ်ပ္ဆိုပါေတာ့၊ အရူးကားခ်ပ္မွာ အရူးဟာ အထုပ္ထမ္းထားတယ္၊ လက္ထဲမွာ
တုတ္တစ္ေခ်ာင္းကိုင္ထားတယ္၊ ေခြးတစ္ေကာင္ပါတယ္၊ ေခြးကမတ္တပ္ရပ္ျပီး
အရူးရဲ့ ေဘာင္းဘီကိုဆဲြတယ္၊ ေဘာင္းဘီျပဲေနတယ္၊ (ကားခ်ပ္ကို
လူနဲ႔မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ႀကည့္ရင္) အရူးကသူ႕ေရွ႕မွာရိွတဲ့ ေခ်ာက္ထဲကို
ေျခလွမ္းျပင္ေနတယ္။ ေရွ႕မွာ ဘာရိွေနတယ္ဆိုတာ သူဂရုမျပဳဘူး။ ဒီေနရာမွာ
ဆက္စပ္မႈရိွလို႔ ႀကားျဖတ္ေျပာခ်င္တာက၊ တားေရာ့ကတ္ေတြကို ဖတ္ႀကားရာမွာ၊
ကတ္ေတြကို စားပဲြေပၚမွာ ပက္လက္လွန္ျပီး စီခ်ထားလိုက္ျပီး၊ ဖတ္ႀကားမယ့္သူက
ႀကည့္တဲ့အခါမွာ ဖတ္ႀကားမယ့္သူရဲ့
မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ေရွ႕တည့္တည့္ကတ္ကလက္ရိွပစၥဳပၸန္၊ လက်ာ္ဘက္သည္ အနာဂတ္၊
လက္ဝဲဘက္သည္ အတိတ္ရယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူ ေဟာေျပာရပါတယ္။
ယခုဥပမာအေနနဲ႔ေဖာ္ျပေနတဲ့
Fool - အရူးကားခ်ပ္ရဲ့ေရွးေဟာင္းမူလရုပ္ပံုေတြဟာ၊ ႀကည့္သူရဲ့ လက်ာ္ဘက္ကို
မ်က္နွာမူ ေရွ႕ရႈေနတဲ့ အရူးရဲ့ပံုအျဖစ္ေဖာ္ျပပါတယ္။ ''
ဘာမွဆင္ခ်င္စဥ္းစားမႈမရိွပဲ ေရွ႕သို႔
ေပါ့ပါးလြတ္လပ္စြာတိုးဝင္ျခင္း/ထြက္ခြာျခင္း'' ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို
ရည္ညႊန္းပါတယ္။ ေနာက္ေပၚေခတ္သစ္ တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြထဲက Fool ရုပ္ပံုေတြဟာ၊
ႀကည့္သူရဲ့လက္ဝဲဘက္ (အတိတ္)ဆီကို မ်က္နွာမူထားတဲ့
အေနအထားနဲ႔ေျပာင္းလဲေဖာ္ျပလာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ''
ေပ်ာ္ရႊင္လြတ္လပ္စြာေနာက္ေႀကာင္းျပန္လွည့္ျခင္း'' လို႔
အဓိပၸါယ္ထြက္လာပါတယ္။ မူလအဓိပၸါယ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္မႈလံုးဝျဖစ္သြားသလို၊
လက္ေတြ႕ေဟာႀကားရာမွာလဲ လံုးဝလဲြမွားတဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြထြက္ေပၚလာပါေတာ့တယ္။
ထို႔အတူ သီလရွင္ခ်ဳပ္၊ ရေသ့၊
ဧကရာဇ္ကားခ်ပ္ေတြရဲ့ ရုပ္ပံုအေနအထားေတြ ေျပာင္းလဲထားတာကို ေနာက္ေဖာ္
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြမွာ ေတြ႕ရိွရပါတယ္။
Fool
ကားခ်ပ္အေႀကာင္းဆက္ရေအာင္၊ ရုပ္ပံုေတြကို သရုပ္ေဖာ္ရရင္ '' အရူး ''
ရုပ္ပံုက ေလာကမွာ ပထမဦးဆံုးေပၚေပါက္လာတဲ့လူသား၊
ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းလိုက္တဲ့လူသား၊ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ၊ အေတြးအေခၚ၊ အယူဝါဒ
ဘာမွမရိွေသးတဲ့ လူသားတစ္ဦးရဲ့အနက္အဓိပၸါယ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ပါတယ္။ ''အထုပ္''
သူထမ္းလာတဲ့ အထုပ္ထဲမွာ ဘာေတြပါမွန္း သူမသိဘူး၊
ဖြင့္ႀကည့္ရမွန္းေတာင္မသိဘူး ''တုတ္'' အရူးက တုတ္/ေတာင္ေဝွးကို
ကိုင္ထားတယ္။ တုတ္-ဆိုတာက ရုပ္ဝါဒရဲ့သေကၤတ၊ မသိစိတ္ရဲ့စြမ္းအား၊
ဘဝရွင္သန္ဖို႔ခြန္အား ''ေခြး'' ေခြးဆိုတာ သခင္ရဲ့ သက္ေတာ္ေစာင့္၊
ရန္သူကိုကာကြယ္မယ္၊ တားဆီးမယ္၊ သတိေပးမယ္၊ မရရင္ အဝတ္စကို ဆဲြျပီးတားမယ္၊
ဆဲြေခၚမယ္၊ မသိစိတ္ကိုကိုယ္စားျပဳတယ္။
Fool
ကတ္မွာပါဝင္တဲ့အေရာင္ေတြကို အဓိပၸါယ္ေဖာ္ရရင္ - လိေမၼာ္ေရာင္ =
စိတ္လႈပ္ရွားမႈ၊ လြင့္ပါးမႈ၊ ဆဲြေဆာင္ရာကိုလိုက္ပါတတ္မႈ။ အနီေရာင္ =
စိတ္အားထက္သန္မႈ၊ တက္ျြကမႈ၊ သတၲိရိွမႈ၊ တဇြတ္ထိုးနိုင္မႈ၊ အျပာေရာင္ =
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နားလည္တတ္မႈ၊ ဥာဏ္ပညာဦးစီးမႈ - ရယ္လို႔
အဓိပၸါယ္အသီးသီးရိွပါတယ္။ ဒီကားခ်ပ္မွာ လိေမၼာ္ေရာင္နဲ႔ လႊမ္းေနပါတယ္၊
အနီေရာင္နဲ႔ အျပာေရာင္ကနဲတယ္။
အထက္ပါ သေကၤတေတြရဲ့
အဓိပၸါယ္ေတြနဲ႔ အေရာင္ရဲ့အဓိပၸါယ္ေတြကို ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါ၊
အရူးဆိုသည္မွာ - အေႀကာင္းနဲ႔အကိ်ဳး၊ အေကာင္းနဲ႔အဆိုးကို
ခဲြျခားေဝဖန္ပိုင္းျခားနိုင္စြမ္းမရိွသူ၊ အာရံုတစ္ခုရဲ့
ဆဲြေဆာင္ရာကိုပါတတ္သူ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေပ်ာက္ေနသူ - ဦးတည္ခ်က္မရိွသူ၊
အစီအစဥ္မရိွသူ-မိမိကိုယ္ကို မထိမ္းခ်ဳပ္နိုင္သူ -- စသည္ျဖင့္၊
စာေရးျပလို႔မျပည့္စံု၊ တိတိက်က် စကားလံုးေတြနဲ႔ ထုတ္ေဖာ္ဖို႔ မလံုေလာက္တဲ့
အရူးကားခ်ပ္ရဲ့ အနွစ္သာရ-သဘာဝဟာ သင့္ရဲ့ ရင္ထဲကို
စဲြထင္သြားေစတယ္မဟုတ္ပါလား၊ ဘာစာ- ဘာအဓိပၸါယ္မွ က်က္ေနစရာမလိုေတာ့သလို -
ဘယ္ေတာ့မွလဲ ေမ့သြား/လဲြသြားမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ သဘာဝကို ဆက္စပ္ ခံစား
နားလည္ထားတဲ့ သေဘာတရား-အနွစ္သာရဆိုတဲ့ ေဘာင္ထဲကလဲ ဘယ္ေသာ အခါမွ
လဲြေခ်ာ္ျပီး ထြက္သြားမွာလဲ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
အေစာက ကြ်န္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့
Voiceless Language = အသံမယ့္ဘာသာစကားရဲ့ အဓိပၸါယ္၊ Sybdism = သေကၤတဝါဒရဲ့
အဓိပၸါယ္ေတြကို အဲဒီလိုသေဘာေပါက္လာပါတယ္။
အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့သလိုပဲ
တားေရာ့ပညာကို ေလ့လာရာမွာ၊ ေဟာေျပာရာမွာ ရုပ္ပံုကားခ်ပ္မ်ားဟာ
အဓိကအခန္းက႑မွာ ရိွေနပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ကားခ်ပ္ေတြရိွေနယံုမွ်၊ တားေရာ့
စာအုပ္ေတြရိွေနယံု ဖတ္တတ္ေနယံုမွ်နဲ႔ တားေရာ့ရဲ့ပညာအနွစ္သာရကို
မရယူနိုင္ဘူး ဆိုတာနားလည္လာပါတယ္။ ေဟာေျပာရာမွာလဲ ရာနႈန္းျပည့္
မမွန္နိုင္ဘူးဆိုတာေတြ႕ရိွလာပါတယ္။
အဲဒီလို ေလ့လာေဟာေျပာရာမွာ
အဓိကက်တဲ့၊ ကားခ်ပ္ထုပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔၊ ကြ်န္ေတာ့္မွာရိွေနတာေတြေရာ၊
အျခားမွာေတြ႕ျမင္ေနရတာေတြေရာ ေလ့လာႀကည့္တဲ့အခါ - ( Original ) မူရင္း
ရုပ္ပံု ကားခ်ပ္ေတြ အေတာ္နည္းေနျပီ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကလွပေအာင္ထြင္တယ္၊
တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာႀကီးေတြက ရုပ္ပံုေတြရဲ့ သ႑ာန္ေတြကို ဘယ္လဲွ႔ - ညာလဲွ႔
ေျပာင္းတယ္/ကားခ်ပ္ေတြရဲ့ ေနရာ-နံပါတ္ေတြကို ျပင္တယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ႀက ေတာ့လဲ
မိမိတို႔လူမ်ိဳးရဲ့ဘာသာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာေတြကို
ထည့္သြင္းေရးဆဲြလာႀကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ႀကေတာ့လဲ အေရာင္စိမ္းစိမ္းစိုစိုနဲ႔
ရုပ္ပံုေတြကို ပီပီျပင္ျပင္မေပၚတဲ့ စိတၲဇပန္းခီ်ကဲ့သို႔ေသာ ကားခ်ပ္ေတြကို
ေတြ႕လာ ရပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ့အျမင္ေျပာရရင္
မူရင္းသရုပ္ေဖာ္ပံုေတြ၊ အေရာင္ေတြ၊ သေကၤတေတြကို၊ လွပဆန္းသစ္မႈ ေတြက
လႊမ္းမိုးေနပါျပီ၊ မူလရည္ရြယ္ရင္း ေဖာ္ညႊန္းခ်က္ေတြ ေျပာင္းလဲ၊
ေပ်ာက္ပ်က္သြားတဲ့အတြက္၊ အေျခခံေလ့လာဖို႔လိုအပ္တဲ့ အထက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္ႀကီး
(၇)ခ်က္ကိုလဲ ျပည့္စံုပီျပင္ေအာင္ မေတြ႕ရ၊ ေလ့လာလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ အဓိက
ေသာ့ခ်က္ ( Key ) ေတြမပါဝင္ေတာ့တဲ့အတြက္၊ အဓိပၸါယ္
ေကာက္ယူေလ့လာ-ေဟာေျပာရာမွာလဲ မမွန္ကန္/မျပည့္စံုနိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ကြ်န္ေတာ္လဲ ဒီအေႀကာင္းေတြ
မသိခင္တုန္းက ရုပ္ပံုလွလွ၊ ဒီဇိုင္းလွလွ၊ ေရာင္စံုလွလွေလးေတြပါဝင္တဲ့
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြကိုပဲ နွစ္သက္ခဲ့တာပါ။ အခုမွ
ေရွးေဟာင္းမူရင္းရုပ္ပံုဒီဇိုင္းေတြက ပိုျပီးအဓိပၸါယ္
ျပည့္စံုေႀကာင္းသိလာရပါတယ္။
The Fool (20 ရာစု)
|
The Fool (၁၈ ရာစု)
|
ကြ်န္ေတာ္တိုက္တြန္းခ်င္တာက၊
တားေရာ့ပညာကို အနွစ္သာရရိွရိွ ထိထိမိမိေလ့လာ လိုက္စားခ်င္ တယ္ဆိုရင္၊
Original ေရွးေဟာင္းမူရင္း ရုပ္ပံုေတြပါတဲ့ ကားခ်ပ္ထုပ္ကိုရေအာင္ရွာျပီး၊
အေျခခံသေဘာတရား ေတြက အစျပဳလို႔၊ တဆင့္ခ်င္း ျဖည္းျဖည္းေလ့လာ၊ သင္ယူ၊
ေလ့က်င့္ျပီးေတာ့မွ ရင္ထဲမွာတစိမ့္စိမ့္ ေရာက္ရိွလာတဲ့ /
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြက ေျပာျပေနတဲ့ Voiceless Language ကို
ကြ်မ္းဝင္ရင္းနီွးစြာနဲ႔ လြယ္ကူရွင္းလင္းစြာ အသံုးျပဳႀကပါလို႔။
မျဖစ္နိုင္တဲ့
ျဖတ္လမ္းကလိုက္ဖို႔၊ ပံုေသက်က္မွတ္ေဟာေျပာတာမ်ိဳးမလုပ္ဖို႔နဲ႔ '' က်ား -
က်ား၊ မီးယပ္ ” ပဲ ဆိုတဲ့ ေဆးဆရာ အတုအေယာင္မ်ိဳး မျဖစ္ပါေစနဲ႔၊
မိမိအတြက္ေရာ တစ္ဖက္သူအတြက္ပါ အႏၱရာယ္ မ်ားပါတယ္။
ဆက္ရန္ . . .
နိမိတ္ပံု - တားေရာ့ (အပိုင္း-4)
No comments:
Post a Comment