မ်က္မျမင္ ပုဏၰား (၆)ေယာက္ နွင့္ ကြ်န္ေတာ္
(သို႔မဟုတ္)
တားေရာ့ ပံုျပင္ (2)
တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးထံ တပည့္ခံျခင္း
တားေရာ့ Major အဓိက
ကားခ်ပ္ေတြရဲ့အနွစ္သာရေတြကို သိျမင္ခံစားျပီးျပန္ေတာ့၊ Minor
သာမန္ကားခ်ပ္ေတြရဲ့ အဓိပၸါယ္ကို သိခ်င္လာျပန္တယ္။ ဒီေတာ့ အားၾကိဳးမာန္တက္
ဘာသာျပန္ စ်ာန္ဝင္စားမိျပန္ေရာ။ Major ကားခ်ပ္ေတြတုန္းက ပထမသၾကၤန္ကေန
ေနာက္သၾကၤန္ကာလတိုင္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ရတာ၊ ပင္ပန္းခဲ့ရတာေတြကို
အမွတ္မရေတာ့ဘူး။ ေတာင္တက္သမားလိုပဲ၊ တက္ေနတုန္းကေတာ့ ပင္ပန္းတာေပါ့၊
စိတ္ဓါတ္က်တာေပါ့။ ေနာက္ျပန္ဆင္းခ်င္စိတ္ေတြေပၚတာေပါ့၊ အားတင္းရင္း
ေရွ႕ဆက္တက္၊ ေတာင္ထိပ္ေပၚေရာက္ေတာ့ လတ္ဆတ္တဲ့ေလ၊ သာယာတဲ့ရႈခင္း၊
ကိုယ့္ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ခံစားရင္း၊ ပင္ပန္းခဲ့သမွ် အကုန္ေျပေပ်ာက္ျပီး၊
ပီတိျဖစ္ရသလို၊ ေနာက္တစ္ဆင့္ျမင့္တဲ့ ေတာင္ကို ထပ္တက္ခ်င္တဲ့
စိတ္ေပၚလာသလိုပါဘဲ။
အဲဒီစိတ္နဲ႔ Minor
ကတ္ေတြထဲမွာ ေနာက္ထပ္သၾကၤန္ကာလတစ္ခုအထိ ျမွုပ္နံွလိုက္ျပန္တယ္။ Major
ကတ္ေတြတုန္းက အေတြ႕အၾကံဳအရ၊ ကတ္ေတြရဲ့ အနွစ္သာရကို ဘယ္လို ဖမ္းယူရမယ္ဆိုတာ
သေဘာေပါက္ ခဲ့ေတာ့ Minor ကတ္ေတြက်ေတာ့၊ အေရအတြက္မ်ားတာကလဲြလို႔၊ ဘာသာျပန္ျပီးတာနဲ႔၊ တစ္ျပိဳင္နက္ တစ္ကတ္ခ်င္းစီရဲ့ သေဘာတရားကို နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။
သေဘာေပါက္ ခဲ့ေတာ့ Minor ကတ္ေတြက်ေတာ့၊ အေရအတြက္မ်ားတာကလဲြလို႔၊ ဘာသာျပန္ျပီးတာနဲ႔၊ တစ္ျပိဳင္နက္ တစ္ကတ္ခ်င္းစီရဲ့ သေဘာတရားကို နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။
တုတ္၊ ဓါး၊ ခြက္၊ ၾကယ္ဆိုတဲ့
အုပ္စု (၄)ခု၊ စုစုေပါင္း (၅၆)ကတ္လံုးလဲ ဘာသာျပန္ျပီးေရာ၊ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္
ျပႆနာ (၂)ခုေပၚလာပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ - (၁) တုတ္နဲ႔ ဓါးအုပ္စု ၂စုရဲ့
အနွစ္သာရပိုင္းမွာ အဓိပၸါယ္ေရာယွက္ေနျခင္းနဲ႔ (၂) Court ကတ္ ဟ မင္းလုလင္၊
ျမင္းစီးရဲမက္၊ မိဖုရား၊ ဘုရင္ ' ေတြကို အဓိပၸါယ္ကိုယူရမွာလား၊ (သို႔)
လူပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ယူရမွာလား၊ - ဆိုတဲ့ (၂)ခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
Minor ကတ္ေတြက်ေတာ့ ပိုမိုအေသးစိတ္လာတယ္၊ ပိုတိက်လာတယ္၊ စာအုပ္ေတြမွာ
တစ္အုပ္နဲ႔ တစ္အုပ္ အယူအဆကဲြျပားတာၾကံဳရတယ္။ သေဘာတရား အမွားမခံဘူး ဒီေတာ့
ဆရာရွာမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုျပီး ရန္ကုန္ကို ဆင္းလာခဲ့ပါတယ္။
ဆရာၾကီးဟိန္းလတ္နဲ႔ ဆရာၾကီး ဦးျငိမ္းေအာင္တို႔ ထံသြားဖို႔ရည္ရြယ္ပါတယ္။
ဆရာဟိန္းလတ္ရဲ့ လိပ္စာမသိလို႔ မသြားျဖစ္ခဲ့ဘူး၊ လိပ္စာသိတဲ့ ဆရာၾကီး
ဦးျငိမ္းေအာင္ထံဘဲ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
ဆရာၾကီးဦးျငိမ္းေအာင္ထံေရာက္တဲ့အခါ '' ဆရာၾကီး ကြ်န္ေတာ္တားေရာ့နဲ႔
ေဗဒင္ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ တားေရာ့ ေဗဒင္ပညာကိုလဲ
ကြ်န္ေတာ္ဝါသနာပါပါတယ္။ အခုလဲ ေလ့လာေနပါတယ္၊ ဆရာၾကီး
ကြ်န္ေတာ့္ကိုလမ္းညႊန္ေပးပါ '' လို႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာၾကီးက
တားေရာ့(၄)ကတ္ ခင္းက်င္းတဲ့ပံုနဲ႔ ကြ်န္ေတာ့္ေမးခြန္းေတြကိုေျဖပါတယ္။
ကားခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ကို ၁ဝဝဝိ/-နႈန္းျဖစ္ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ဆရာၾကီး ေဟာခဲ့တာေတြ
အားလံုးမွန္ပါတယ္။ (ဒီေနရာမွာ - မွားသလား၊ မွန္သလား၊ မေျပာနိုင္တဲ့
တခ်က္ေတာ့ရိွပါတယ္။ စီးပြားေရးကိစၥမွာ - ဆရာၾကီးက - ''ခင္ဗ်ားအားမနာနဲ႔၊
ကိုယ့္ပညာ-ကိုယ့္ဥာဏစြမ္းအားနဲ႔ ထိုက္တဲ့ေငြကိုယူပါ၊ ပိုလဲမေတာင္းနဲ႔
ေလွ်ာ့ျပီးလဲမယူနဲ႔'' လို႔ေဟာခဲ့တယ္။ အခုခ်ိန္အထိ
ေဗဒင္ေဟာခနံႈးသတ္မွတ္ျပီးေတာင္းဖို႔ ကြ်န္ေတာ္
မေတာင္းရဲ/မေတာင္းရက္ေသးပါ)
ေဟာတဲ့ အပိုင္းျပီးသြားတဲ့အခါ
ေဗဒင္ေဟာခန္းထဲကထြက္၊ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းမွာထိုင္ျပီး၊ ကြ်န္ေတာ့္ကို
စစ္ေမးေတာ့တာပါပဲ၊ တားေရာ့ကို ဘယ္လိုေလ့လာသလဲ၊ ဘယ္ဆရာဆီမွာသင္သလဲ၊
ဘာစာအုပ္ဖတ္သလဲ၊ တားေရာ့ကတ္ထုပ္ (မူရင္း) ရိွသလား၊ ရိွရင္ျပပါ၊ စသျဖင့္
ေမးခြန္းေတြအမ်ားႀကီးေမးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကလဲ ကတ္ထုပ္ေတြစာအုပ္ေတြ
အသင့္ေဆာင္သြားေတာ့ အေတာ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ ပဏာမ စစ္ေဆးခန္းျပီးသြား ေတာ့မွ
တားေရာ့ရဲ့ သမိုင္းေႀကာင္း အယူအဆကဲြျပားမႈ၊ အမွားအမွန္၊
ဆရာႀကီးကိုင္ရိုရဲ့ တားေရာ့အေပၚ အျမင္၊ ထူးျခားထင္ရွားတဲ့ ဥပမာ၊
သူ႕ကိုယ္ေတြ႕ ေတြကို စာအုပ္စာတမ္း အေထာက္အထားေတြနဲ႔တကြ
ေျပာဆိုရွင္းျပပါတယ္။
ဆရာႀကီး ကိုင္ရိုကိုလဲ
အထြဋ္အျမတ္ထားျပီးေလးစားတယ္။ ျပန္ကာနီး ကန္ေတာ့တဲ့အခါ ဆက္တီမွာ
ထိုင္ေနရာကထျပီး၊ ဆရာႀကီးကိုင္ရိုရဲ့ ဓါတ္ပံုတင္ထားတဲ့ သံဘီဒိုေဘးမွာသြား
မတ္တပ္ရပ္ျပီး ကန္ေတာ့ခံတယ္၊ ဆရာႀကီးကိုင္ရိုကိုပါ တပါတည္း ကန္ေတာ့ျပီး
ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။
အသက္ကလဲ (၇ဝ)ေက်ာ္၊
ဘဝအေတြ႕အႀကံဳကလဲ တကၠသိုလ္မွာဆရာလုပ္ခဲ့တာဆိုေတာ့၊ ေလသံကမာသလို-
စကားေျပာတာကလဲျပတ္တယ္၊ တားေရာ့ေပၚမွာ အျပည့္အဝယံုႀကည္မႈရိွတယ္၊
သူ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥ၊ သူ႕မိသားစုဝင္မ်ားရဲ့ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥေတြမွာ
တားေရာ့ရဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို တိက်ယံုႀကည္စြာ လိုက္နာတယ္။
ဆရာႀကီးရဲ့ လမ္းေႀကာင္းေပးမႈ၊
သူေတြးေခၚပံု အယူအဆေတြနဲ႔ အားျဖည့္ျပီး၊ Minor ကတ္ေတြနဲ႔
ရင္းနီွးခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ (၆)လေလာက္ႀကာတဲ့အခါ
ဆရာႀကီးထံတစ္ေခါက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါမွာေတာ့
ေတာ္ေတာ္ေလးရင္းရင္းနီွးနီွးရိွသြားပါျပီ၊ ပါလာတဲ့ ေဒသထြက္သီးနံွကေလးေတြ
ကန္ေတာ့ျပီး၊ သိခ်င္တာေလးေတြ ေမးရပါတယ္။ တစ္ေခါက္ေရာက္မွ
ေမးခြန္းတစ္ခြန္းေလာက္ ေမးျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးကို
ေႀကာက္ရံြ႕ေလးစားတာကတစ္ေႀကာင္း၊ ကိုယ္က တခြန္းေမးလိုက္တာနဲ႔ ဆရာႀကီးက
သေဘာတရား၊ အေထာက္အထား၊ အကိုးအကား၊ စာအုပ္ေတြတစ္အုပ္ျပီးတစ္အုပ္
လွန္လွန္ျပီးရွင္းျပေနတာ မဆံုးေတာ့ဘူး၊ တစ္ခါေျပာရင္ ၂-နာရီ
၃-နာရီေလာက္ႀကာတယ္၊ သူေျပာေနတာ ေတြက အဆက္အစပ္ကလဲရိွေနျပန္၊ ႀကားသမွ်ကလဲ
ကိုယ့္အတြက္ ပညာ ဗဟုသုတေတြ (အဆီအနွစ္ေတြ) ရေနျပန္တာကတစ္ေႀကာင္းေႀကာင့္၊
စကားျဖတ္မေမးရဲတာနဲ႔ တခါေရာက္မွ တစ္ခ်က္ေလာက္ပဲ ေမးျဖစ္ ခဲ့ရပါတယ္။
ျပီးေတာ့ ဆရာႀကီးက အားရပါးရ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျပာတာဆိုေတာ့၊ တခါထဲ ၂နာရီ၊
၃နာရီ ႀကာေအာင္ေျပာေနတဲ့ ဆရာႀကီးကို ေမာမွာစိုးလို႔-ပင္ပန္းမွာစိုးလို႔
ဆက္မေမးျဖစ္တာလဲ ပါပါတယ္။
ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဦးခ်ကန္ေတာ့၊
မာေႀကာင္း၊ သာေႀကာင္းနႈတ္ဆက္၊ ျပန္ခါနီးတခါ ထိုင္ကန္ေတာ့တဲ့ အခါ ဆရာႀကီးက
မိဘတစ္ဦးကဲ့သို႔ လိႈက္လိႈက္လဲွလဲွ ဆုေတာင္းေမတၲာမ်ား ေပးပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေရာက္ခဲ့တဲ့အေခါက္က၊
ဆရာႀကီးက '' ကြ်န္ေတာ္လဲ Eden Gray ရဲ့စာအုပ္ကိုပဲ အဓိကထားတယ္၊ ဒီစာအုပ္လဲ
ခင္ဗ်ားမွာရိွေနတာပဲ၊ အခုသိထားေတြလဲ အေတာ္ျပည့္စံုေနျပီ၊ လက္ေတြ႕
ေလ့လာရင္းနဲ႔ ရဲရဲသာဆက္လုပ္၊ ရသမွ်တားေရာ့ စာအုပ္ေတြဖတ္၊
စာအုပ္ထဲကေရးထားတာကို ပံုေသမမွတ္နဲ႔၊ လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္ေလ့လာပါ၊
မရွင္းတာသိခ်င္တာရိွရင္ ဖံုးဆက္ျပီးေမး'' လို႔ေျပာပါတယ္။ (အခုခိ်န္မွာေတာ့
ဆရာႀကီးကြယ္လြန္ခဲ့ပါျပီ၊ တားေရာ့ကို ျမန္မာျပည္သူေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သူ၊
မူရင္းတားေရာ့ရဲ့ သေဘာတရားေတြ၊ ဘာသာျပန္ဆိုခ်က္ေတြ၊
ကိုယ္ေတြ႕သေဘာတရားေတြကို မျခြင္းမခ်န္ ျဖန္႔ေဝေပးခဲ့သူ၊ ကြ်န္ေတာ့ကိုလဲ
သူ႕တသက္တာ ေလ့လာေတြ႕ရိွခဲ့သမွ် ဗဟုသုတ၊ တားေရာ့ရဲ့ အနွစ္သာရေတြကို
အားပါးတရ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့သူ၊ အားေပးခဲ့သူ ဆရာႀကီးဦးျငိမ္းေအာင္အား ရိုေသစြာ
ဦးညႊတ္ဂါရဝျပဳလိုက္ပါတယ္။)
အံ့ၾသကုန္နိုင္ဘြယ္
Minor ကတ္ေတြကို
စာေတြ႕ေလ့လာျပီးတဲ့အခါ၊ သေဘာတရားေတြကို သိျမင္နားလည္လာတဲ့အခါ၊
ေဗဒင္ေမးမယ့္သူကို ေမွ်ာ္ရတာအေမာ၊ ေဟာခ်င္တာ
ပါးစပ္ကိုယားေနတာပဲလို႔ေျပာရင္ ပိုတယ္မထင္နဲ႔၊ တကယ္ပါ။ ေမးသူလာျပီဆိုတာနဲ႔
စည္းကမ္းတက်ျပည့္ျပည့္စံုစံု - လက္ကိုဆပ္ျပာနဲ႔ေဆး၊ ေျပာင္စင္ေအာင္ သုတ္၊
ေရေမႊးျဖန္း၊ တားေရာ့အေစာင့္အေရွာက္ပုဂၢိဳလ္ေတြကို နံ႔သာတိုင္လွဴ၊
ေမတၲာပို႔ - စသျဖင့္ စိတ္ပါလက္ပါ လုပ္ျပီးမွ ေဟာတာေပါ့။ ပထမေတာ့
သိပ္မရဲဘူး Major နဲ႔ Minor ကတ္ေတြေပါင္းစပ္ျပီး စ-ေဟာတာကိုး၊ အထူးသျဖင့္
Minor ကတ္ေတြေပၚလာရင္ ရင္တထိတ္ထိတ္နဲ႔ မွားမ်ားမွားသြားမလားလို႔
သူကတိက်တာကိုး၊ မွားသြားရင္ ခက္လွခ်ည့္/ရွက္ရခ်ည္ရဲ့ေပါ့။
Major ကတ္ေတြက
မဟာဗ်ဴဟာဆန္တယ္။ သေဘာတရားပိုင္း၊ လမ္းညႊန္မႈပိုင္းအားႀကီးတယ္။ Minor
ကတ္ေတြက်ေတာ့ နည္းဗ်ဴဟာဆန္တယ္၊ လက္ေတြ႕က်တယ္၊ ခင္မင္မႈ သံေယာဇဥ္ကိစၥလား၊/
အလုပ္ကိစၥလား၊ /ေငြေႀကးစီးပြားကိစၥလား၊ / အမႈျပႆနာကိစၥလား၊ ဆိုတာကို
အတိအက်ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ပိုမွားနိုင္တယ္၊ အေတြ႕အႀကံဳမရိွေသးေတာ့
ကိုယ့္ကိုယ္ကို မယံုဘူး။ ဒါေပမယ့္ Major ကတ္ေတြတုန္း ကေတာင္
ဒီေလာက္မွန္ခဲ့တာ Minor ကတ္ေတြမွာလဲ မွန္ကိုမွန္ရမယ္လို႔ ဇြတ္အားေမြးျပီး၊
ကတ္ကေျပာတဲ့ အတိုင္းျပန္္ေျပာတာေပါ့။ ကိုယ့္ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ - အပိုစကားေတြ
ထည့္မေျပာရဲဘူး။
ဒီေနရာမွာ ျဖတ္ျပီး
ေျပာခ်င္တာက၊ တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြကို ေလ့လာရင္းက '' ငါဟာ ေဗဒင္ေဟာတဲ့
ဆရာမဟုတ္ပါလား…… စကားျပန္-တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြက ေျပာေနတဲ့ Voiceless
Language (Silence Language)အသံမယ့္ဘာသာစကားကို၊ ငါကဘာသာျပန္ျပီး
ေျပာေပးရံုပါလား - ဆိုတာ သေဘာေပါက္ လာတယ္။
ကဲ-ေဈးဦးေပါက္ Minor
ကတ္ေတြသံုးပါျပီ။ ထံုးစံအတိုင္း ကြ်န္ေတာ္ရဲ့ေဖါက္သည္ (တနည္း)
ေက်းဇူးရွင္ႀကီးေပါ့ ''အကိုႀကီး ရန္ကုန္က အမက မနက္ျဖန္ရန္ကုန္ကို လာဖို႔
ကြ်န္ေတာ့္ကိုေခၚေနတယ္၊ ဘာကိစၥျဖစ္မလဲ၊ တားေရာ့နဲ႔ေဟာေပးပါ'' တဲ့၊
သိေနတယ္၊ အဆူခံရမယ့္ကိစၥဆိုရင္ သူ႕မိန္းမကို လႊတ္မယ္၊ ရေပါက္ရလမ္းဆိုရင္
သူသြားမယ္ေပါ့။ ေပၚထြက္လာတဲ့ ကတ္က '' ဒဂၤါး (၃)ခ်ပ္ ''။ '' ညီေလးကို
ပိုက္ဆံေပး မလို႔၊ အလုပ္အပ္မလို႔ ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္စမ္းခိုင္းမလို႔
ေငြေပးဖို႔ေခၚတာ၊ စိတ္တိုင္းက် ေငြပမာဏ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
ေကာင္းေသာ ေခၚျခင္းပါ၊ ညီေလးသြားလိုက္ပါ '' လို႔ ေျဖလိုက္တယ္။
ရင္ထဲမွာေတာ့ ဘုရားတေနမိတယ္။
ေနာက္ ၂-ရက္ညေနက်ေတာ့ ''
အကိုႀကီးအတြက္ ရန္ကုန္လက္ေဆာင္ ''ဆိုျပီး Ready Made Foreign Shirt တစ္ထည္
Packing ေလးနဲ႔၊ '' အကိုႀကီးေျပာတာ မွန္တယ္၊ ေယာက္ဖလုပ္သူက-မင္းအဆင္
ေျပမယ့္ စီးပြားေရးတစ္ခု စမ္းလုပ္ႀကည့္ဆိုျပီး ေငြေပးလိုက္တယ္၊
ေနာက္အဆင္ေျပရင္ ထပ္ထုတ္ေပးမယ္ လို႔ေျပာတယ္''။ ရင္ထဲက အလံုးႀကီး ခုမွ
က်သြားတယ္။
ေနာက္တစ္ခါ ေခၚျပန္ျပီ၊ ''
အကိုႀကီးလုပ္ပါအံုး၊ ေခၚဆူမလို႔လားမသိဘူး၊ တားေရာ့ႀကည့္ေပးပါအံုး ''။ Fool
ကတ္။ '' ဘာမွပူမေနနဲ႔ စိတ္ေအးေအးသာထားသြား၊ ဘာကိစၥမ်ားျဖစ္မလဲ၊
ဘာေမးရင္-ဘယ္လိုေျဖရမလဲ၊ ဆိုတာေတြ ပူပင္ျပီးႀကိဳစဥ္းစားမေနနဲ႔၊
ေပါ့ေပါ့ပါးပါးသြား၊ ေတြ႕ႀကတဲ့အခါ စိတ္လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ထားျပီး၊
ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ ျဖစ္ခ်င္ရာေျပာ၊ အားလံုးအဆင္ေျပေစရမယ္။''
'' ဟုတ္ပါ့မလား အကိုႀကီးရယ္၊
ႀကည့္လဲလုပ္ပါအံုး၊ အရင္ေပးထားတဲ့ေငြေတြကို ကြ်န္ေတာ္ဘာမွ
အေကာင္အထည္မေဖာ္ရေသးဘူး၊ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ နရင္းအုပ္ခံရေတာ့မယ္ထင္တယ္''
''ဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္သာသြား၊ ကိုယ့္အမအရင္းပဲ၊ သူေျပာလဲမနာနဲ႔၊
ကိုယ္ကလဲ လုပ္ခ်င္တာ-ျဖစ္ခ်င္တာကိုသာပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာ၊
တာဝန္ယူတယ္'' Major ကတ္အားကိုးနဲ႔ ရဲရဲႀကီးအာမခံလိုက္တယ္၊ အရူးနဲ႔ကေလး
အတူတူပဲ မဟုတ္လား၊ သူတို႔ကို ဘယ္သူကမွ အျပစ္မယူဘူး၊
နဲနဲပါးပါးေျပာဆိုဆံုးမတာကလဲြလို႔၊ အားလံုးက ခြင့္လႊတ္ေပးႀကတယ္မဟုတ္လား၊။
ေနာက္ ၂ရက္ေလာက္ႀကာေတာ့
မုန္႔ပဲသားေရစာေတြတေပြ႕တပိုက္နဲ႔ '' အကိုႀကီးေရ - တားေရာ့ကမွန္တာ အံ့ေရာ၊
အမက ကြ်န္ေတာ့္ကို တစ္ခါမွ ဒီလို ဖက္လဲွတကင္းမဆက္ဆံဖူး-ဘူး၊ ေတြ႕ရင္ဆူဘို႔
- ဆံုးမဘို႔ပဲစဥ္းစားေနတာ၊ ဒီတေခါက္ေတာ့ အရမ္းကိုေႏြးေထြးတာပဲ
ေမာင္ေလး-ေမာင္ေလးနဲ႔၊ ကြ်န္ေတာ္ေတာ္ေတာ္ေလး အံ့ၾသမိတယ္''
မုန္႔ဖိုးဘယ္ေလာက္ရလာသလဲ ဆိုတာေတာ့ ထည့္ေျပာမသြားပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခါ၊ ဆရာမ (၂)ေယာက္၊
စေနေန႔ သူရဇၨအခါ၊ '' အကိုႀကီး အရမ္းကို အေရးႀကီးတယ္၊ ေသေရးရွင္ေရးကို
အေရးႀကီးတယ္၊ တားေရာ့နဲ႔ေမးေပးပါအံုး။'' ဒီေတာ့တားေရာ့ကတ္ေတြကို အုပ္စု
(၂)စုခဲြ၊ Minor ကားခ်ပ္ေတြကို Celtic Cross Method နဲ႔ ျဖန္႔ခင္း၊ Major
ကတ္ေတြကို Star Spread နဲ႔ျဖန္႔ခင္းျပီး ပံုစံ
(၂)မ်ိဳးနဲ႔ေသေသခ်ာခ်ာႀကည့္တယ္။ သူတို႔က ဘယ္သူ႕ရဲ့ ဘာကိစၥကို သိခ်င္တာလို႔
မေျပာဘူး၊ ဆရာမေတြဆိုေတာ့ Unseen Question ေမးတာ အက်င့္ပါေနတယ္ထင္ပါ့။
Minor အုပ္စုနဲ႔ႀကည့္တဲ့
Celtic Cross Method မွာ လက္ရိွအေျခအေနက Ten of Swords ဓါး (၁ဝ)လက္ကတ္၊
လႊမ္းမိုးေနတဲ့ ကိစၥက Eight of Wands တုတ္ (၈)ေခ်ာင္းကတ္၊ အနာဂါတ္
အနီးစပ္ဆံုး အေနထားက Five of Wands တုတ္ (၅)ေခ်ာင္းကတ္။
ဒီမွာတင္ဇာတ္လမ္းကျပတ္ေနျပီ
Ten of Swords ကံဆိုးေသာ ဇာတ္သိမ္းခန္း၊ Eight of Wands က
ရပ္ေဝးမွအေရးႀကီးေသာ သတင္းတစ္ခု၊ အဆက္အသြယ္တစ္ခုကို
ေမွ်ာ္လင့္တႀကီးေစာင့္ေနတယ္။ Five of Wands က အားျပိဳင္မႈ၊ ရုန္းကန္ရမႈ၊
ဘဝတိုက္ပဲြ။
ျဖစ္ရပ္မွန္က '' ဦးေဏွာက္
အႀကိတ္ျဖစ္ေနတဲ့လူနာ၊ အိပ္ယာထဲမွာဘဲ ထမင္းခြံ႕ေကြ်းေနရတယ္၊
စကၤာပူကိုသြားခဲြရင္ ္ေကာင္းသြားမွာလား၊ မေကာင္းဘူးလား၊၊
လက္ရိွဓါတ္မွန္ေတြကို စကၤာပူကိုပို႔ျပီး စစ္ေဆးထားတယ္၊ အဲဒီကအေျဖကို
ေစာင့္ေနတယ္၊ အေျဖျပန္လာမွ ခဲြစိတ္ရင္ ေပ်ာက္နိုင္/မေပ်ာက္နိုင္ သိရမယ္။
'' Tarot ကေျပာပါတယ္၊
အေျခအေနမေပးေတာ့ပါဘူး၊ မသြားပါနဲ႔ေတာ့။ မခဲြပါနဲ႔ေတာ့၊ ဘာသာေရးကိုပဲ
အာရံုျပဳေစျပီး၊ အလွဴဒါနနဲ႔ တရားေတာ္မ်ားနာႀကားေနေစတာပဲ။
အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာမတို႔က လူနာရွင္မဟုတ္တဲ့အတြက္
ကြ်န္ေတာ့္အာရံုမွာ ေပၚလာတာကို အမွန္အတိုင္းေျပာလိုက္မယ္၊
လူေတြတန္းစီျပီး၊ အေခါင္းထမ္းလို႔ အသုဘပို႔တဲ့ နိမိတ္ျမင္ရတယ္၊ အေျဖကေတာ့
ဒါပါပဲ''။ ဆရာမ (၂)ဦး မ်က္နွာမေကာင္းစြာ ျပန္သြားႀကတယ္။
ေနာက္ (၄)ရက္ေလာက္အႀကာမွာ
သတင္းႀကားရတယ္။ လူနာဆံုးသြားျပီ။ ကားငွားျပီးရန္ကုန္ကို ေခၚအသြား၊
လမ္းမွာပဲဆံုးပါးသြားလို႔ ေလာင္းကိုျပန္သယ္ခဲ့ရေႀကာင္း။
ဒီေနရာမွာ Star Spread
လို႔ေခၚတဲ့၊ ၾကယ္ပံုစံျဖန္႔က်က္ထားတဲ့ Major ကတ္ေတြရဲ့ အေထာက္အပံ့
လဲပါပါတယ္။ '' အဓိကေျဖရွင္းရမယ့္ေနရာ '' မွာ က်ေနတဲ့ Dealth ကတ္နဲ႔ ''
မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ႀကံဳေတြ႕ရမယ့္ အေနအထား '' မွာရိွေနတဲ့ Tower ကားခ်ပ္ေတြက
အေျခအေနအမွန္ကို ေျပာပါတယ္။
ေနာက္ဇာတ္လမ္းေလးတစ္ခုကေတာ့၊
အသက္(၂၅)နွစ္အရြယ္ လူငယ္တစ္ေယာက္၊ သူ႕လက္ရိွ လုပ္ေနတဲ့လုပ္ငန္းမွာ
တိုးတက္မႈရိွ/မရိွ ေမးတယ္။ လက္ရိွအလုပ္ကို ေလးေလးနက္နက္ အာရံုျပဳေစျပီး
ကားခ်ပ္ေတြကို ေမႊေနွာက္၊ ခိ်ဳးခိုင္းလိုက္တယ္၊ ကားခ်ပ္ (၃)ခ်ပ္နဲ႔
အတိတ္အနာဂတ္၊ ပစၥဳပၸန္ကို ေျပာမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။
ေပၚထြက္လာတဲ့ ကားခ်ပ္ေတြက (၁)
High Priestess (၂) Nine of Swords (၃) Seven of
Swordsကားခ်ပ္ေတြပဲျဖစ္တယ္။ (၁) High Priestess ကားခ်ပ္က အတိတ္တုန္းက
ေစတနာ ျဖဴစင္စိတ္ထားမြန္ျမတ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတဦးရဲ့ ကူညီမႈေႀကာင့္
လုပ္ငန္းအဆင္ေျပစိတ္ခ်မ္းသာခဲ့ရတယ္။ နံပါတ္ (၂) နဲ႔ (၃)က
အဓိပၸါယ္ဆက္စပ္လို႔မရဘူး၊ ဘက္ေပါင္းစံုက လွည့္ပတ္စဥ္းစားတယ္၊
အေျဖထြက္မလာဘူး၊ လုပ္ငန္းနဲ႔ မပတ္သက္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့
ကာယကံရွင္ကိုျပန္ေမးရတယ္၊ ''ညီေလး-မင္းေစာေစာက ကားခ်ပ္ေတြ
ကိုကုလားဖန္ထိုးေနစဥ္မွာ၊ မင္းစိတ္အာရံုက ဘယ္ကိုေရာက္သြားေသးသလဲ၊
အလုပ္နဲ႔မပါတ္သက္တဲ့ အေႀကာင္းအရာတစ္ခုခုကိုစဥ္းစားမိေသးလား၊၊
ကားခ်ပ္ေတြထဲမွာ ပထမကားခ်ပ္တစ္ခုပဲ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ ျပီး၊
ေနာက္ကားခ်ပ္ေတြက ခံစားမႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြကိုေျပာတယ္၊
တိတ္တဆိတ္ေျဖရွင္းရမယ့္ မိသားစုျပႆနာေတြကိုလဲ ေဖာ္ျပေနတယ္'' -
လို႔ေျပာေတာ့မွ၊ သူကျပန္ေျဖလာတယ္- '' ဟုတ္တယ္ဆရာ၊
ကြ်န္ေတာ္အေဖအေႀကာင္းေခါင္းထဲ ဖ်တ္ကနဲဝင္လာတယ္၊ အေဖက အညာမွာ
ေနာက္မိန္းမယူထားတယ္၊ အဆင္မေျပဘူး၊ ကြ်န္ေတာ္က ဒီကိစၥကို
လံုးဝသေဘာမတူဘူး''--တဲ့။
နႈတ္ဖ်ားကေမးလာတဲ့
ေမးခြန္းထက္၊ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္အမွန္ / ေခါင္းထဲကအေတြးအမွန္ေတြကိုသာ
တားေရာ့ကေဖာ္ထုတ္ေျဖႀကားေပးပါတယ္။ လိမ္လို႔ - ဖံုးကြယ္လို႔မရတဲ့
တားေရာ့ကို ကြ်န္ေတာ္ေႀကာက္လာမိ ပါတယ္။
ေဆးစက္က်ရာ အရုပ္ထင္
ေျခေထာက္ေရႊ႕ရာ သိုင္းကြက္၀င္
ကားခ်ပ္ေတြအေႀကာင္းကို
အေတာ္ေလးတီးမိေခါက္မိလာေတာ့၊ ကားခ်ပ္ေတြကို ဆက္စပ္ေဟာေျပာ ဖို႔အတြက္၊
ကားခ်ပ္မ်ားျဖန္႔ခင္းပံု Spread ကို ေလ့လာရျပန္တယ္။
တားေရာ့က်မ္းစာအုပ္တိုင္းမွာ ဟီးဗရူးလူမ်ိဳးေတြရဲ့ မူလအကၡရာ (၂၂)လံုးနဲ႔
ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ ကာဗလာပညာျဖစ္တဲ့ The Tree of Life ''ဘဝသစ္ပင္''
ပံုစံျဖန္႔ခင္းပံုနဲ႔၊ Keltic Cross Method လို႔ေခၚတဲ့
ကဲတစ္လူမ်ိဳးေတြသံုးတဲ့ ႀကက္ေျခခတ္ပံုပါတဲ့ ျဖန္႔ခင္းပံု (၂)မ်ိဳးကို
အေလးထားေဖာ္ျပႀကတယ္။ ကားခ်ပ္တစ္ခ်ပ္စီကိုေတာင္
အနိုင္နိုင္ေဟာေျပာေနရစဥ္မွာ၊ ကားခ်ပ္ ၇-ခ်ပ္/၁ဝ-ခ်ပ္နဲ႔
ေဟာေျပာနိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ေလး လက္တြန္႔မိပါတယ္။
ပထမဦးဆံုး
တစ္ကတ္စီဘဲေျပာႀကည့္တယ္၊ တစ္ကတ္ခ်င္းနႈတ္သြက္လာေတာ့မွ (၃)ခ်ပ္နဲ႔
ေလ့က်င့္တယ္။ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂါတ္ကာလ (၃)ပါးကို ေဟာေျပာတာေပါ့။
အဲဒီလို ကားခ်ပ္ (၃)ခ်ပ္ကိုပဲ အသံုးျပဳျပီး (၁) ဘာကိစၥေမးတာလဲ၊ (၂)
သူဘာလုပ္ခ်င္တာလဲ၊ (၃) သူလုပ္သင့္္တာဘာလဲ၊ ဆိုတဲ့ Unseen Question
ေဗဒင္ေမးလာသူက နႈတ္မွဘာမွဖြင့္မေျပာ/အသိမေပးတဲ့ကိစၥကို အေျဖထုတ္တဲ့နည္းပါ။
အဲဒီလိုကားခ်ပ္ (၃)ခ်ပ္နဲ႔ ေလ့က်င့္ေဟာေျပာေနခဲ့ရတာ အေတာ္ႀကာပါတယ္။
ကားခ်ပ္ေပါင္းစံုက အေနအထားေပါင္းစံုမွာ က်ေရာက္လာတဲ့အခါ၊ သူေရာက္ရိွတဲ့
ေနရာနဲ႔ - ကားခ်ပ္ရဲ့ အဓိပၸါယ္ကို သဘာဝက်ေအာင္ေပါင္းစပ္ဖို႔ အမ်ားႀကီး
ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ
ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့အခက္အခဲတစ္ခုရိွလာတယ္၊ ဘာလဲဆိုေတာ့ ေမးခြန္းကို တိတိက်က်
ျပတ္ျပတ္သားသားေမးဖို႔ပါဘဲ၊ တားေရာ့က ျပတ္ျပတ္သားသားေျဖတဲ့အတြက္
ေမးခြန္းကျပတ္သားဖို႔လိုတယ္။ ဒီမွာေဗဒင္ေမးေနႀကတဲ့သူေတြက - '' ဆရာရယ္
ကြ်န္ေတာ္/ကြ်န္မတို႔ရဲ့ဇာတာေလးစစ္ေပးပါ။ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊
အိမ္ေထာင္ေရး၊ သားသမီးကိစၥေတြကိုပါ - ေပါ့ဆရာရယ္ ''လို႔ ေမးတတ္ႀကတာ
နႈတ္ကိ်ဳးေနတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္က-သူအဓိကသိခ်င္တာ ဘာလဲဆိုတာ -
ရွင္းလင္းတိက်ေအာင္ေမးရတယ္။ ျပီးမွ ဒီလိုေမးခြန္းမ်ိဳးနဲ႔ေမးသင့္တယ္-လို႔
အႀကံျပဳေပးရတယ္။
ျဖန္႔ခင္းပံု Spread
အေႀကာင္းဆက္ရရင္၊ အေစာကတင္ျပခဲ့တဲ့ ကားခ်ပ္ (၃)ခ်ပ္ကို သံုးျပီးေဟာတဲ့
(၂)နည္းကလိုရင္းကိုထိေရာက္တယ္။ ေဗဒင္ေမးလာတဲ့သူ ၉ဝ%ခန္႔က၊ သူ႕မွာအဓိက -
အခုသိခ်င္တဲ့ကိစၥကတစ္ခုပဲရိွတယ္။ အဲဒီအဓိက-အခုလက္ငင္းေျဖရွင္းရမယ့္ကိစၥကို
ေရြးခ်ယ္မေမးတတ္တာမ်ားတယ္။ လူ႕ဘဝဆိုတာ လူမႈေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ စီးပြားေရး၊
က်န္းမာေရးအစရိွတဲ့ က႑ေပါင္းမ်ားစြာ ေပါင္းစပ္ရပ္တည္ ေနႀကတာဆိုေတာ့၊
အားလံုးကေတာ့ ယွက္ႏြယ္ေနတာမွန္တယ္။ အဲဒီႏြယ္ေနတဲ့ အရႈပ္ထဲက၊ အဓိက Main
က်တဲ့ကိစၥကို ေဖာ္ထုတ္နိုင္ဖို႔နဲ႔ အေျဖရွာနိုင္ဘို႔က လိုရင္းပါ။
ေနာက္တစ္ခုက - တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက ႀကံဳတုန္းဆိုျပီး - ခုနကေျပာခဲ့သလို၊
လူေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြကို အားလံုးသိျခင္ႀကတယ္။ ကာယကံရွင္အျပင္၊
အိမ္မွာက်န္ခဲ့တဲ့ လင္ေယာကၤ်ား၊ သားသမီး၊ သားမက္၊ ေခြ်းမနဲ႔
ေျမးေတြအေႀကာင္းပါေမးႀကတယ္။ (ေမးခြန္းတစ္ခြန္းကို ၁ဝဝဝဝိ/-ဆိုရင္
ေမးေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး)
ဒီအခါမ်ိဳးေတြမွာ
ေမးခြန္းတခြန္းစီခဲြျပီးေမးခိုင္းရတယ္။ ေနာက္ျပီး အဓိက ျပႆနာ/အေရးႀကီးဆံုး
အခက္အခဲက ဘာလဲ၊ ဘယ္ကိစၥကိုေျဖရွင္းလိုက္ရင္ အားလံုးေျပလည္သြားမလဲ၊
ဆိုတာမ်ိဳးက်ေတာ့ ဓါးပံုစံျဖန္႔ခင္းနည္း ( Sword Spread )နဲ႔
ၾကယ္ပံုစံျဖန္႔ခင္းနည္း ( Star Spread )ေတြကပိုျပီးထိေရာက္တယ္။
အဲဒီျဖန္႔ခင္းပံုေတြမွာ၊ အဓိကေျဖရွင္းရမယ့္ကိစၥဆိုတာဘာလဲ၊ ဆိုတာပါတယ္။
ျမင္းခြာပံုျဖန္႔က်က္နည္း ( Horse-Shoe Spread )မွာက်ေတာ့ သင္လုပ္သင့္တာ
ဘာလဲ၊ ( What should you do ၊ ) ဆိုတဲ့ အႀကံေပး လမ္းညႊန္းခ်က္ပါတယ္။
သိပ္ေကာင္းပါတယ္၊ ကာယကံရွင္က ဘာလုပ္ရမလဲ ဆရာ၊ လို႔ျပန္ေမးစရာ
မလိုေလာက္ေအာင္ျပည့္စံုပါတယ္။ Celtic Method မွာက်ေတာ့ လက္ရိွကိစၥေတြအျပင္
(ရုပ္ပိုင္းကိစၥ ေတြအျပင္)၊ ကာယကံရွင္ရဲ့ စိုးရိမ္ေႀကာက္ရံြ႕မႈ၊
စိုးရိမ္ပူပန္မႈ၊ ပါတ္ဝန္းက်င္သေဘာထား၊ သူရဲ့ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ - အစရိွတဲ့
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအပိုင္းကိုပါ ေဖာ္ျပထားတာကို ေတြ႕ရိွရပါတယ္။
အဲဒီလို ျမင္ကြင္းစံုပါတဲ့
ျဖန္႔က်က္နည္းကို အသံုးျပဳျပီး၊ Major + Minor ကားခ်ပ္ေတြ
ေပါင္းစပ္ပံုေဖာ္လိုက္တဲ့အခါ၊ ရင္ထဲကခံစားခ်က္၊ ေခါင္းထဲကအေတြး၊
ဝန္းရံေနတဲ့ အေနအထားေပါင္းစံုကို X-ray နဲ႔ ဓါတ္မွန္ရိုက္ႀကည့္သလို
အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းေရာက္ေအာင္ကို ရုပ္လံုးေပၚလာပါေတာ့တယ္။ နံမည္ေျပာစရာမလို၊
ေမြးေန႔ေမြးခိ်န္သိဖို႔မလို၊ လက္ဝါးျဖန္႔ျပစရာမလိုပဲ -
မူရင္းလက္ရိွဘဝရုပ္သြင္ကို ပီျပင္စြာျမင္ရပါတယ္။
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြ - စာအုပ္ေတြ လက္ထဲကိုင္ျပီး တားေရာ့နဲ႔ ေဝးေနခဲ့ရတဲ့ အနွစ္ (၂ဝ)ေလာက္ ကာလေတြကို နွေျမာလိုက္ပါဘိေတာ့။
အဲဒီလို အဓိက ကားခ်ပ္
(၂၂)ကတ္၊ သာမန္ကားခ်ပ္ (၅၆)ကတ္ကို ျဖန္႔က်က္နည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ေပါင္းစပ္-
ေလ့က်င့္- ေလ့လာလို႔ ဆက္စပ္နားလည္သေဘာေပါက္လာတဲ့အခါ၊ တားေရာ့စာအုပ္ေတြက
လမ္းညႊန္ထားတဲ့ '' ျဖန္႔က်က္မႈပံုစံေတြဟာ ပံုေသသတ္မွတ္ထားတာမဟုတ္ပါဘူး၊
ကြ်မ္းက်င္လာတဲ့အခါမွာ မိမိနွစ္သက္ရာ၊ အားသန္ရာ ျဖန္႔က်က္နည္းေတြကို
ေဖာ္ထုတ္စမ္းသပ္ေလ့က်င့္ျပီး အသံုးျပဳနိုင္တယ္လို႔'' ဆိုတဲ့သေဘာထားကို
နားလည္လာပါေတာ့တယ္။
ပမာေျပာရရင္ အေျခခံအေရာင္ေတြ၊
မ်ဥ္းေျဖာင့္၊ မ်ဥ္းေကာက္ေတြ၊ အလင္းနဲ႔အေမွာင္ရဲ့ သေဘာတရားေတြကို ေလ့က်င့္
သေဘာေပါက္နားလည္လာတဲ့အခါမွာ၊ စိတ္ကူးထဲေပၚလာတဲ့ပံုကိုလက္က
တစ္ထပ္တည္းပံုေဖာ္နိုင္တဲ့ ေဆးစက္က်ရာ အရုပ္ထင္ေစနိုင္တဲ့
ပန္းခီ်ဆရာတစ္ဦးလို၊ အေျခခံသိုင္းကြက္ေတြ ကစျပီး ေလ့က်င့္ခဲ့ရာက
အေတြ႕အႀကံဳရင့္က်က္လာတဲ့အခါ အကြက္ေနာက္ကို ေျခေထာက္လိုက္စရာ မလိုေတာ့ပဲ၊
ေျခေထာက္က်ရာ အကြက္ေတြျဖစ္လာရတဲ့ သိုင္းသမားတေယာက္လိုပါဘဲ။
ပတၲျမားငေမာက္နဲ႔ ခံုေလာက္မီးဖို
ဒီေနရာမွာ ဆက္စပ္လို႔
ကြ်န္ေတာ္နားလည္လာသမွ် ေျပာရရင္၊ တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြရဲ့ တစ္ကတ္ျခင္း ဆီမွာ
ဆန္႔က်င္ဘက္ အစြန္းတရား (၂)ခုရဲ့ သေဘာတရားေတြပါဝင္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။
ေကာင္းျခင္း /ဆိုးျခင္း ဆိုတဲ့ ပံုေသအဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ခ်က္မရိွပါဘူး။
ေမးခြန္းအေနအထား၊ ကားခ်ပ္မ်ားျဖန္႔ခင္းရာမွ က်ေရာက္ေနတဲ့ အေနအထား၊ ေရွ႕ -
ေနာက္ကားခ်ပ္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ - ေတြးေခၚျပီး ေဟာေျပာသူရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သာ
အဓိကျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာဆိုရရင္၊ အရူး ( The Fool
) ကားခ်ပ္ဆိုပါေတာ့၊ သူ႕မွာ - ရိုးသားျခင္း၊ အျပစ္ကင္းစင္ျခင္း၊
ပြင့္လင္းျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း အစရိွတဲ့ ေကာင္းတဲ့အဓိပၸါယ္မ်ားရိွသလို၊
တဖက္မွာလဲ - ထိန္းခ်ဳပ္မႈမရိွျခင္း၊ အလိုက္ကန္းဆိုးမသိျခင္း၊ အေျခအေနကို
မသံုးသပ္တက္ျခင္း၊ အစီအစဥ္မရိွ ရည္မွန္းခ်က္ကင္းမယ့္ျခင္း၊ ေလလြင့္ျခင္း၊
ေျခသလံုးအိမ္တိုင္ျဖစ္ျခင္း- အစရိွတဲ့ မေကာင္းတဲ့ သေဘာတရားေတြက
ရိွေနျပန္တယ္။ ဒါေႀကာင့္ ေရွ႕ေနာက္ကားခ်ပ္ေတြနဲ႔၊ က်ေရာက္တဲ့်ေနရာရဲ့
အေနအထားေတြ ေပါင္းစပ္သံုးသပ္လိုက္မွသာ ေမးခြန္းအတြက္
မွန္ကန္တဲ့အေျဖထြက္ေပၚလာပါတယ္၊ ပံုေသသတ္မွတ္ထားခ်က္မရိွပါဘူး။
ဒီလိုေျပာလိုက္ေတာ့ - တိက်တဲ့
အဓိပၸါယ္မရိွဘူးဆိုလို႔၊ ကိုယ္ထင္ရာ ေျပာလို႔လဲ မရနိုင္ျပန္ဘူး။
ကားခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ခ်င္းစီရဲ့ အနွစ္သာရ သဘာဝကို ျခံဳငံုနားလည္ သေဘာေပါက္
ခံစားနိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ အဲဒီ ဟ အနွစ္သာရ ' ဆိုတဲ့ ေဘာင္ခတ္မထားတဲ့ -
ေဘာင္အတြင္းကပဲ - အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူနိုင္ပါမယ္။
တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္
အခ်က္အလက္ေတြ၊ စကားလံုးေတြနဲ႔ ေဘာင္ခတ္မထားပါဘူး၊ အနွစ္သာရ -
သဘာဝအားျဖင့္ေတာ့ ေဘာင္ရိွေနပါတယ္။ ဒီအနွစ္သာရေတြဟာ တားေရာ့ကားခ်ပ္ရဲ့
ရုပ္ပံုလွလွေလး ေတြအေပၚမွာ မရိွပါဘူး၊ အေရာင္ေတြ - ရုပ္သ႑န္ေတြရဲ့
ေအာက္မွာ နက္ရိႈင္းစြာ နစ္ျမဳပ္ေနပါတယ္။ သေဘာေပါက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ - အေပၚယံက
ဖုံးအုပ္ထားတဲ့အေရာင္ေတြ-ရုပ္ပံုေတြဆိုတဲ့ ပညတ္ခ်က္ ေတြကို ဖယ္ခြါလိုက္ရင္
အနွစ္သာရကို ျမင္နိုင္ပါတယ္။ ပါးပါးေလးပါ။
နွစ္ေပါင္းေထာင္နဲ႔ခီ်ျပီး
တည္ရိွလာခဲ့တဲ့ ပညာတစ္ရပ္၊ ကမၻာေပၚမွာ တိုင္းျပည္အသီးသီးလူမ်ိဳး
အသီးသီးတို႔ ယံုႀကည္အားကိုးရာျဖစ္တဲ့ ပညာတစ္ရပ္၊ ပညာရွင္တို႔အေလးအနက္
ေလ့လာႀကံစည္ရာျဖစ္တဲ့ ဂမၻီရႏြယ္၀င္ - တားေရာ့ပညာအစဥ္ေတြဟာ၊ ရုပ္ပံုေတြကို
ျမင္တတ္ရံု၊ စာအုပ္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ စာေတြကို အလြတ္ရြတ္ဆိုတတ္ရံုမွ်နဲ႔၊
( မံသ - မ်က္စိမွ်ေလာက္နဲ႔ ) ေဟာေျပာဖို႔ရာ မွန္နိုင္ပါ့မလား၊ လို႔
စဥ္းစားမိတယ္။
ဂမၻီရတားေရာ့ ပညာရပ္နယ္ပယ္မွာ
ဆရာႀကီးတစ္ဆူျဖစ္တဲ့ A.E. Waite က၊ တားေရာ့ပညာ ေလ့လာလိုက္စားသူမ်ားအတြက္
လက္စဲြတားေရာ့ ရုပ္ပံုသေကၤတ အဘိဓါန္ ( The Pictorial Key to the Tarot )
စာအုပ္ျပဳစုခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီစာအုပ္ထဲမွာ '' သူသိသမွ်ဟာ -
တားေရာ့ပညာရပ္ႀကီးရဲ့ အပိုင္းအစ ကေလးမွ်သာရိွပါေသးတယ္ '' - လို႔
ဝန္ခံေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။
သူဟာ တားေရာ့ရုပ္ပံုေတြထဲက
ရုပ္ပံုသေကၤတေတြရဲ့ တစ္ခုခ်င္းစီကို အဓိပၸါယ္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သလို၊ ေလ့လာသူေတြ
ပိုမိုရွင္းလင္းလြယ္ကူစြာ အဓိပၸါယ္ေပၚပါေစဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔
မူရင္းတားေရာ့ ကားခ်ပ္ေတြထဲက ရုပ္ပံုေတြကို ေခတ္သစ္ ပံုစံ - ပန္းခီ်ေတြနဲ႔
ျပဳျပင္ - တီထြင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ တားေရာ့ပညာရပ္မွာ ေလ့လာ -
ကြ်မ္းက်င္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးတေယာက္က သူသိတာ - နားလည္ထားတာ ေတြဟာ
တားေရာ့အနွစ္သာရရဲ့ အစိတ္အပိုင္းမွ်သာ ရိွေသးတယ္ဆိုေတာ့၊ မေန႔တေန႔ကမွ
တားေရာ့စာအုပ္ ကေလး ၃/၄အုပ္ဖတ္ျပီး တားေရာ့ကိုနားလည္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့
ကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ့ ဆိုဖြယ္ရာမရိွပါျပီ။
တားေရာ့ပညာရွင္ေတြက တားေရာ့
ပညာရပ္ကို (သို႔မဟုတ္) တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြကို Voiceless Language (silence
language) = အသံမယ့္ဘာသာစကားလို႔ အမႊန္းတင္ အမည္ေပးခဲ့ႀကတယ္။ အရမ္းကို
ေလးနက္ျပီး ဆီေလ်ာ္တဲ့ ေဝါဟာရတစ္ခုပါ။ ကြ်န္ေတာ္အေတာ့္ကို
သေဘာက်နွစ္ျခိဳက္မိပါတယ္။
Language =
ဘာသာစကားလို႔ဆိုကထဲက အသံရိွရမယ္၊ အသံထြက္စရာ စာလံုး/စကားလံုး ေတြရိွရမယ္၊
Voiceless ဆိုေတာ့ အသံမရိွဘူး၊ အသံမထြက္ဘူး၊ အသံမယ့္တယ္။ ဒါေပမယ့္
လူအခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္နိုင္တဲ့ /ကိုယ္ေျပာခ်င္တာကို
တဖက္သူနားလည္ေစနိုင္တဲ့ Language ဘာသာစကားလဲျဖစ္ျပန္ တယ္ဆိုေတာ့ -
ဘယ္လိုေျပာျပီး ဘယ္လိုနားလည္ရမလဲ၊ အမူအယာနဲ႔ သေကၤတနဲ႔ ျပရ-နားလည္ရမွာေပါ့။
စကားမတူတဲ့ လူမ်ိဳးျခားနွစ္ေယာက္ေတြ႕ႀကတဲ့အခါ
မေျပာမျဖစ္ေျပာႀကရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုေျပာဆို ဆက္သြယ္ႀကမလဲ၊
ဘန္းစကားအျဖစ္ International Language လို႔ ေျပာ-ေျပာေနႀကတဲ့ လက္ဟန္၊
ေျခဟန္နဲ႔ ေျပာႀကတာေပါ့။ တနည္းအားျဖင့္ သေကၤတနဲ႔ေျပာႀကတာေပါ့။ ဥပမာ -
ေဆးလိပ္မေသာက္ရဆိုရင္ စီးကရက္ မီးခိုးထြက္ေနတဲ့ ပံုအေပၚမွာ
အနီေရာင္ႀကက္ေျခခတ္ျပထားတယ္။
ဒါဆို မ်က္စိျမင္သူတိုင္း
နားလည္တယ္။ ဒါေႀကာင့္ တားေရာ့ကို Voiceless Language
လို႔အမည္ေပးခဲ့ႀကသလို၊ Symbolism = သေကၤတဝါဒ လို႔လဲေခၚႀကတာေပါ့။
တားေရာ့ကားခ်ပ္တစ္ခုခ်င္းမွာ
ပါဝင္ေနတဲ့ အေရာင္၊ ပစၥည္း၊ လူ၊ ေရ၊ ေျမ၊ ေတာ၊ ေတာင္၊ သစ္ပင္၊ ငွက္၊
တိရိစၧာန္၊ ေန၊ လ၊ ၾကယ္ ေတြရဲ့ အေနအထား၊ ပံုသ႑န္၊
အဓိပၸါယ္ေတြကိုလဲသိဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီအဓိပၸါယ္ေတြေပါင္းစပ္လိုက္ေတာ့မွ
ဒီကားခ်ပ္ရဲ့ အနွစ္သာရ - သဘာဝကို နားလည္ယူရမွာပါ။
ဒါ့ေႀကာင့္ တားေရာ့ကို နွလံုးသားနဲ႔ လိုက္စားႀကဖို႔တိုက္တြန္းခဲ့ႀကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
တားေရာ့ကို စီးပြားရွာဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ မလိုက္စားပါနဲ႔။ တားေရာ့ကို ခိုင္းမစားပါနဲ႔ - ဒဏ္ခတ္မႈ တုန္႔ျပန္လာပါလိမ့္မယ္။
မိမိရဲ့ ဝမ္းအတြင္းမွာ
ကိုးလလြယ္သယ္ပိုးခဲ့ျပီး၊ ဆယ္လခိ်န္ေစ့မွ၊ မီးရွူးသန္႔စင္ဖြားျမင္ခဲ့တဲ့
ကေလးငယ္ကို၊ ေန႔ေန႔ - ညည ရင္မွာေပြ႕လို႔ နို႔ခိ်ဳတိုက္ေကြ်း မ်က္ေမွးမခတ္
ႀကတ္မတ္ႀကည့္ရႈ့ေစာင့္ေရွာက္ လာခဲ့တဲ့ မိခင္တစ္ဦးဟာ
မိမိရဲ့ကေလးမ်က္နွာတစ္ခ်က္ႀကည့္ရံုမွ်နဲ႔ / အသံေလးတစ္ခ်က္ႀကားရံုမွ်နဲ႔
အခိ်န္ကာလနဲ႔ခိ်န္ဆျပီး၊ နို႔ဆာလို႔ အသံေပးတာလား၊/ ရွူးရွူးစိုေနလို႔လား၊
/ အေပြ႕အခီ်ခံခ်င္လို႔လား၊ / အိပ္ခ်င္ေနလို႔လား၊ -ဆိုတာေတြကို မလဲြတန္း -
တတ္အပ္သိနိုင္ဘိသကဲ့သို႔ - တားေရာ့ကားခ်ပ္ ေလးေတြကိုခ်စ္ပါ၊ ယုယပါ၊
ေထြးေပြ႕ပါ၊ သူ႕အရိပ္အကဲကိုေမတၲာစိတ္ျဖင့္ အျမဲအကဲခတ္ေပးပါ။
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေလးေတြေျပာျပတဲ့ Voiceless Language = အသံမယ့္ဘာသာစကားကို
သင့္နွလံုးသားက လြယ္ကူရွင္းလင္းစြာနားလည္သေဘာေပါက္လာပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္တစ္ခုက '' တားေရာ့သည္
သင့္ဘဝအတြက္လမ္းညႊန္ေျမပံုျဖစ္သည္။'' ''ျမင့္ျမတ္ေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္''
စသည္ျဖင့္ တားေရာ့ပညာရဲ့ ေလးနက္မႈ၊ တန္ဖိုးရိွမႈေတြကို
ေရွးပညာရွင္အသီးသီးက ဖြင့္ဆိုခဲ့ႀကပါတယ္။ အဲဒီလိုေလးနက္တဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုရဲ့
အနွစ္သာရကို ခံစားနိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းအသံုးျပဳ သင့္ပါတယ္။
ရတနာေပါင္းစံုစီခ်ယ္ထားတဲ့
နန္းစဥ္သံုးေတာ္ဝင္သံလ်က္ေတာ္ကို ထက္လွခ်ည္ရဲ့ဆိုျပီး ႀကက္သြန္
လီွး/ငါးခုတ္အသံုးျပဳတတ္ရံုနဲ႔ ေက်နပ္မေနသင့္ပါဘူး။ မတန္မရာေတြမွာလဲ
အသံုးမျပဳသင့္ပါဘူး။ ျပည္တန္ ပတၲျမား ငေမာက္ကို - ခံုေလာက္အျဖစ္နဲ႔
သံုးသလို ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ (ခံုေလာက္ = ထမင္းအိုးတင္ခ်က္ရာတြင္ သံုးသည့္
ေက်ာက္တံုး)
အရိုးကို အရြက္မဖံုးေစနွင့္ (တားေရာ့ပံုျပင္ - 3)ဆက္ရန္ . . .
ေစတနာရိုးသားစြာျဖင့္
ဆရာစိုး - ေရႊအရုဏ္ဦး
No comments:
Post a Comment