၃။ တားေရာ့ကတ္ထုပ္
ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္
တုန္႔ျပန္မႈ ရွိပါတယ္။ တူညီတဲ့ အကိ်ဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ မိမိက အေလးထား
တန္ဖိုးထားမွ တစ္ဖက္ကလည္း မိမိကို ျပန္ၿပီး တန္ဖိုးထား အေလးထားတတ္ပါတယ္။
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြကို တန္ဖိုးထားပါ။ အေလးထားပါ။ အဖြင့္ေဆာင္းပါးမွာ ေျပာခဲ့သလို
ႏို႕စို႔ကေလးငယ္ ကေလးကို ျပဳစု ယုယထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္သလို အစစအရာရာ
အေလးထားပါ။ မိမိကိုယ္တိုင္ကလည္း လက္မသန္႔ရွင္းပဲ အေမႊးနံ႕သာ အဆြတ္ပဲနဲ႕
မကိုင္ပါနဲ႕။ ဆရာအစဥ္အဆက္ကို ေမတၱာပို႔ပါ။ ေက်းဇူးတရားကို ေအာက္ေမ့ပါ။
အေစာင့္အေရွာက္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေမတၱာပို႔ပါ။ ပိုးဖဲကတၱီပါ အ၀တ္စ (သို႔)
အိတ္ကေလးနဲ႔ သိမ္းဆည္းပါ။ မသန္႔ရွင္းတဲ့ လက္ေတြနဲ႔ လံုး၀ အကိုင္မခံပါနဲ႕။
အေၾကာင္းမရွိ၊ မိမိရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရပဲနဲ႕ မကိုင္ေစပါနဲ႕။
Origin
ကားခ်ပ္ထုပ္ (ေရွးေဟာင္းမူရင္း) ရုပ္ပံုေတြကို ရေအာင္ရွာပါ။ ႏိုင္ငံျခားကလာတဲ့
အသစ္ကို Origin လို႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါ။ ေရွးေဟာင္းမူလ ရိုးရာမပ်က္ (ျပန္လည္ျပဳျပင္
ေရးဆြဲထားျခင္းမဟုတ္/ ေနာက္ေပၚပံုေတြ မဟုတ္) တဲ့ ရုပ္ပံုေတြပါတဲ့
ကားခ်ပ္ကိုေျပာတာပါ။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ရွားပါလိမ့္မယ္။ ရွိေတာ့ရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီ
ပံုေတြပါတဲ့ ကားခ်ပ္ထုပ္ကို ခြင့္ေတာင္းၿပီးေတာ့ ေကာ္ပီကူးၿပီးေတာ့
ေလ့လာအသံုးျပဳပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ (၁၈)ရာစု လက္ရာ Swiss 1 JJ (၀မ္းေဂ်ေဂ်) ကားခ်ပ္ထုပ္ရွိပါတယ္။
အဲဒါကို ၀ါသနာရွင္ေတြ ေလ့လာလိုသူေတြ အတြက္ ေကာ္ပီျဖန္႔ေ၀ဖို႕ ဆႏၵရွိပါတယ္။
ပံုႏွိပ္ၿပီး ပြားရင္ ေငြေၾကးကုန္က်မႈေတာ့ မ်ားမယ္။ တစ္ထုတ္ခ်င္းေပၚမွာေတာ့
ေစ်းသက္သာႏိုင္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။
Origin
ပတ္ထုပ္မရေသးခင္ေတာ့ ရႏိုင္တဲ့ အထဲက ရုပ္ပံုေတြ ပီပီျပင္ျပင္ေရးဆြဲထားတဲ့
ကားခ်ပ္မ်ိဳးကိုပဲ သံုးပါ။ ဘာပံုေတြမွန္း မသိေလာက္ေအာင္ စိတၱဇပန္းခ်ီပံုေတြ
မသံုးပါနဲ႕။ ကားခ်ပ္မွာ ပါ၀င္တဲ့ အေရာင္၊ ရုပ္ပံု၊ ဟန္ပန္ေတြကို ေလ့လာ ပံုေဖာ္
အသံုးျပဳရမွာမို႔ တားေရာ့ပညာစစ္ကို အသံုးျပဳလို႔ မရေတာ့ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို
ပံုေတြကို သံုးခဲ့ရင္ ၾကက္တူေရြး စာက်က္၊ စာကေလး ေဗဒင္ေဟာသလို နံပါတ္(၁)
ကတ္ေပၚလာရင္ အဓိပၸာယ္က ဘာ၊ နံပါတ္ (၂)ကတ္ျမင္ရင္ ဒီအတိုင္းေဟာ အစရွိတဲ့ “ပညာ”
မပါတဲ့ ပံုေသက်က္ၿပီး ေျပာတာမ်ိဳးကိုပဲ သံုးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ
ေ၀ဒသုေတသနအဖြဲ႕က ဆရာေတြက မၾကာခဏ ဆံုးမပါတယ္။ စနစ္တက်တြက္တတ္ေအာင္ သင္ယူပါ။ ၿပီးမွ
အေျခခံ အေဟာဥပေဒသေတြကို ေလ့လာပါ။ တစ္ဆင့္ခ်င္း ေက်ညက္ေအာင္ ေလ့လာ ေလ့က်င့္
ၿပီးေတာ့မွ အဆင့္ျမင့္ ျပည့္စံုတဲ့ အေဟာေတြကို ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္စြာ
ေဟာႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့ . . ဘယ္ပညာမဆို သူ႔နည္းစနစ္နဲ႔သူ အဆင့္ဆင့္
စနစ္တက်ရွိတယ္။ အဲဒီေလာက္မွ မတြက္ခ်င္၊ မမွတ္ခ်င္၊ မေလ့က်င္ခ်င္ဘူး၊
အပင္ပန္းမခံခ်င္ပဲနဲ႔ ေဟာတတ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘာပညာမွ သင္မေနနဲ႕ေတာ့။ ပုတီးစိပ္
သမထအားထုတ္ၿပီး အၾကားအျမင္နဲ႔သာ ေဟာစားဖို႔ ႀကိဳးစားၾကပါေတာ့တဲ့ . .။ ဆရာေတြ
ဆံုးမတဲ့ စကား . .။
“ပညာ”
ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရမွာ အေၾကာင္နဲ႔အက်ိဳး၊ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးဆက္စပ္မႈ၊ အဲဒီဆက္စပ္မႈကို
ျမင္ေအာင္ ရွာေဖြေလ့လာ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚ ေဖာ္ထုတ္ျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာထား သဘာ၀တရားေတြ
ပါ၀င္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္
စိတ္၀င္စားတာက တားေရာ့ပညာ ျဖစ္ပါတယ္။ တားေရာ့ပညာဟာ
၁။ ဘယ္ေခတ္က စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့သလဲ။
၂။ ဘယ္လို ပုဂိၢဳလ္ေတြ တီထြင္ခဲ့တာလဲ။
၃။ တားေရာ့ပညာရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ အႏွစ္သာရက
ဘာလဲ။
၄။ ဘာေတြက စၿပီး ေလ့လာရမလဲ။
၅။ ဘယ္လို ဘယ္ပံု ေလ့လာရမလဲ။
၆။ ဘယ္လို ေလ့က်င့္ရမလဲ။
၇။ ဘယ္လိုဆရာေတြ၊ ဘယ္ဆရာေတြဆီမွာ
တပည့္ခံရမလဲ။ သင္ယူရမလဲ။
၈။ ဘယ္လိုအသံုးျပဳရမလဲ။
၉။ ဘာစည္းကမ္း က်င့္၀တ္ေတြကို
လိုက္နာေစာင့္ထိန္းဖို႔ လိုအပ္သလဲ။
အဲဒီလို
“ဘ” (၉)လံုးနဲ႔ ေလ့လာပါတယ္။ ရွာေဖြတယ္။ ေလ့လာတယ္။ စူးစမ္းတယ္။ စုေဆာင္းတယ္။
မွတ္သားတယ္။ ဆရာရွာတယ္။ တပည့္ခံတယ္။ ေလ့က်င့္တယ္။။ “တားေရာ့” ဆိုတဲ့
ကားခ်ပ္ကေလးေတြ စျမင္ေတြ႕ ကတည္းက စြဲလန္းခဲ့ သိခ်င္ေနခဲ့တာ အႏွစ္ (၄၀)ေက်ာ္ၿပီ။
မဂၢဇင္းေတြထဲမွာပါတဲ့ တားေရာ့ ေဆာင္းပါး မွန္သမွ် ဖတ္တယ္။ (နားမလည္ဘူး၊
သေဘာမေပါက္ဘူး) ဒါေပမယ့္ ဖတ္တယ္။ ေတြ႕သမွ် အကုန္ဖတ္၊ အကုန္၀ယ္၊ အကုန္စု။
ႏိုင္ငံျခား/ ဗမာ ဗီဒီယိုကား တားေရာ့ပါတယ္လို႔ ၾကားတာနဲ႕ ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ၾကည့္တယ္။
တစ္ကြက္ကေလးပဲ ျမင္လိုက္ရ ျမင္လိုက္ရ။ အဲဒီလိုနဲ႔ စိတ္တိုင္းမက် အားမရေတာ့မွ
လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားတဲ့ စာအုပ္ေတြကို တစ္အုပ္ခ်င္း ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ဘာသာျပန္ ေလ့လာခဲ့တာ
ေလ့က်င့္ခဲ့တာ (၆)ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ။ မျပည့္စံုေသးဘူး။ “ဘ” တစ္လံုးကို
ကၽြန္ေတာ္ျဖဳတ္ထားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ တားေရာ့မွန္ရတာလဲ . . အေျဖရွာမရလို႔ . . .
၄။ တားေရာ့ အေစာင့္အေရွာက္ပုဂၢိဳလ္
(Cosmic Power / Universal Truth)
အေစာပိုင္းမွာ
ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့သလို အေစာင့္အေရွာက္ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိတယ္/ မရွိဘူးဆိုတာ လက္ေတြ႕
သက္ေသ မျပႏိုင္ပါဘူး။ ယံုၾကည္ အားကိုးမႈေတာ့ ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ “ေလာကႀကီးရဲ႕ သဘာ၀
စြမ္းအားစုၾကီး” ကို စူးစိုက္ အာရံုျပဳလိုက္ရင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သင့္အတြက္ကေတာ့
ႏွစ္သက္သလို အသံုးျပဳပါ။
ကၽြန္ေတာ့္
ယံုၾကည္ခ်က္ကို ေျပာရရင္ ေခါင္းစဥ္ပါ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကို ယံုပါတယ္။ အေစာင့္အေရွာက္
ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိတယ္လို႔လည္း ယံုပါတယ္။ သဘာ၀ရဲ႕ စြမ္းအားထုႀကီး ကိုလည္း ယံုတယ္။
စၾကာ၀ဠာႀကီးထဲမွာ ရွိတဲ့ အမြန္တရားဆိုတာကိုလည္း ယံုတယ္။
ရွင္းပါမယ္။
ဘာေၾကာင့္ ယံုတယ္ဆိုတာ။ ကမၻာမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံတိုင္းက လက္ခံ အသံုးျပဳေနၾကတဲ့
ေရွးေဟာင္း ပညာရပ္ေတြျဖစ္တဲ့ နကၡတၱပညာ၊ တားေရာ့ပညာ ေတြကို မူလတီထြင္ခဲ့သူေတြဟာ ေကာင္းကင္မွာ
စ်ာန္ပ်ံႏိုင္တဲ့ ရေသ့သူေတာ္စင္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူသားေတြနဲ႔ တစ္ကြ ေလာကႀကီးကို
ေကာင္းက်ိဳးျပဳဖို႔ မေကာင္းက်ိဳးေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ၾကဖို႔ သူတို႔ရဲ႕
ဂမၻီရပညာေတြနဲ႔ စတင္ဖန္တီး ျပဳစုေပးထားခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီပညာရပ္ေတြကို
ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကတဲ့ သူေတာ္စင္ေတြ ရွိေနတယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ဆရာအစဥ္အဆက္ကို
ေလးစားၾကည္ညိဳဖို႔နဲ႔ သစၥာတရားရွိဖို႔ လိုတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။
ေနာက္
Cosmic Power / Universal Truth . .။ စၾကာ၀ဠာႀကီးလို႔ပဲ ေခၚေခၚ။ ေလာကႀကီးလို႔ပဲ
ေျပာေျပာ။ သဘာ၀တရားႀကီးပဲလို႔ မွတ္မွတ္ အတူတူပါပဲ။ အဲဒီ ေလာကႀကီးက မမွန္ကန္မႈ၊ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းႏိုင္မႈေတြကို
လံုး၀လက္မခံပါဘူး။ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ အင္အား ညွိေပးတယ္။ ပိုေနတာေတြ၊ မ်ားေနတာေတြ၊
လြန္ေနတာေတြကို တနည္းနည္းနဲ႔ ပ်က္စီးေစတယ္။ (တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ စၾကာ၀ဠာႀကီး၊
ေလာကႀကီး၊ သဘာ၀တရားႀကီးကို မဖ်က္စီးပါနဲ႔) အားလံုးကို လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ ညွိႏႈိင္း
ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။ အခ်ိန္တစ္ခု၊ အတိုင္းအတာ တစ္ခု ေလာက္ေတာ့ ၾကာေကာင္းၾကာမယ္။
အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ေပးတယ္။ လူသားေတြ လိုက္မမွီႏိုင္ေအာင္ လွ်ိဳ႕၀ွက္သိမ္ေမြ႕
နက္ရႈိင္းလွတယ္။ ယေန႔ လူသားေတြ သိပၸံပညာရွင္ေတြ အသစ္တီထြင္ေနၾကတာကို Research
လို႔ပဲသံုးတယ္။ Search က ရွာေဖြတာ။ Re က ျပန္လည္၍ ေနာက္သို႔။
ဒီႏွစ္ခုေပါင္းလိုက္ေတာ့ Research = ရွိၿပီးသားေတြ၊ ေက်ာက္သြားခဲ့တာေတြ
(သဘာ၀တရားႀကီးမွာ ရွိေနၿပီးသား အေၾကာင္းအရာ စြမ္းအင္ေတြ) ကို ျပန္လည္ရွာေဖြျခင္း
မဟုတ္ပါလား . . ။ ေလာကီလူသားမွန္သမွ် ေလာကႀကီးရဲ႕ စြမ္းအင္ သဘာ၀တရားထဲက မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါဘူး
. . .။
“အေစာင့္အေရွာက္ပုဂိၢဳလ္/သဘာ၀စြမ္းအင္”
ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြအေၾကာင္းေျပာရင္းနဲ႔ ဆက္စပ္မႈ ရွိတာေလးတစ္ခု ေျပာဖို႔ သတိရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တားေရာ့ေဟာဖို႔ ကားခ်ပ္ေတြ ေမႊေႏွာက္ၾကတဲ့အခါ တစ္ခါတစ္ရံ ေသေသခ်ာခ်ာ
ကိုင္တြယ္ေနတဲ့ အထဲက ကားခ်ပ္တစ္ခု တစ္ေလဟာ ေဘးကို လြင့္က်/ေလွ်ာက် သြားတယ္။
အဲဒီကားခ်ပ္က လာေမးသူ သိခ်င္တဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရာ အေျဖျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ
(၇)ခ်ပ္/ (၁၀)ခ်ပ္ ကားခ်ပ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ျဖန္႔ခင္းၿပီး ေဟာဖို႔ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ဖို႔
ႀကိဳးစားေနစဥ္မွာ ကားခ်ပ္ေတြကို တစ္ခ်ပ္ခ်င္းၾကည့္ ေပါင္းစပ္ၿပီး
ၿခံဳငံုသံုးသပ္ဖို႔ ၾကည့္တဲ့အခါ တစ္ခုေသာ ကားခ်ပ္စီကို အၾကည့္က ခဏခဏ ေရာက္သြားတယ္။
ဆြဲေဆာင္ေနတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေသခ်ာၿပီ။ အဲဒီကားခ်ပ္က လာေမးသူရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကို
ေျပာျပေနတာပဲဆုိတာ . . ။ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႕အႀကံဳအရေတာ့ အဲဒီလိုေတြ
သတိထားမိတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီကတ္ေတြက ထူးျခားမွန္ကန္တဲ့ ေဟာခ်က္ေတြကို
ထုတ္ေပးခဲ့တာခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အၿမဲတမ္းေတာ့ ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္ . .
ရံဖန္ရံခါမွ ျဖစ္တာ။
အဲဒါေတြက
အေျဖရွာလို႔မရတဲ့ ထူးဆန္းတဲ့ ဂမၻီရဆန္တဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္မေနပါလား။ အဲဒါေတြေၾကာင့္
ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ တားေရာ့အေစာင့္အေရွာက္ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဆရာအစဥ္အဆက္ေတြကို
ယံုၾကည္တယ္။ ေလးစားတယ္။ သဘာ၀ရဲ႕ စြမ္းအားစုကိုလည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ဆရာအစဥ္အဆက္ကို ေန႔စဥ္ ရွိခိုးတယ္။ ေမတၱာပို႔တယ္။ အမွ်ေ၀တယ္။ မွားတာရွိရင္
ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ေတာင္းပန္တယ္။ တားေရာ့ပညာကို ပိုမို ရွင္းလင္းလြယ္ကူစြာ
သေဘာေပါက္နားလည္ႏိုင္ဖို႔ သင္ၾကားေပးပါ။ လမ္းညႊန္ေပးပါလို႔ ေတာင္းပန္တယ္။
တားေရာ့ပညာနဲ႔ (၇)ရက္သားသမီးကို အက်ိဳးျပဳႏိုင္ ရပါလို၏ လို႔ ဆုေတာင္းတယ္။
သင့္အတြက္ကေတာ့
As you Like ပါပဲ . . . . ။
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြနဲ႔ ဂမၻီရစြမ္းအင္
ဘုရားေစာင္းတန္းက
ပန္းပုဆိုင္ေတြမွာ ဘုရားပံုေတာ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး လာအပ္ၾကတယ္။ ဒကၡိဏသာခါ၊
ေညာင္ပင္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္အကိုင္း၊ သစ္ကနက္၊ ယမေန၊ ကန္႕ေကာ္၊ ခေရ၊ ပိေတာက္၊ ဇီး၊ ထိန္
စသည္ျဖင့္ အသားအမ်ိဳးမ်ိဳး။ ပံုေတာ္ေတြက်ျပန္ေတာ့လည္း ဒကၡိဏသာခါ၊ ဆင္ခံ၊ ျမင္းရံ၊
ဆင္ခံ လာဘမုနိ၊ မဟာျမတ္မုနိ၊ ေဘးကင္းလာဘ္ရႊင္၊ ဓမၼစၾကာ မုျဒၵာ စသည္ျဖင့္
ကာယကံရွင္တို႔ စိတ္တိုင္းက် ပံုေတာ္ေတြ။ ဆရာေတာ္က ကိုးကြယ္ခိုင္းလို႔။ ေဗဒင္ဆရာက
ခိုင္းလို႔၊ ဘိုးေတာ္က လမ္းညႊန္လို႔ . . ။ အေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာ . . . ။
လာခ်င္တဲ့
သစ္သားနဲ႔ လာခ်င္တဲ့ ပံုေတာ္ေတြ လာခ်င္ရာလာခဲ့။ အဲဒီသစ္သားတံုးက ပန္ပုဆရာရဲ႕
ေျခႏွစ္ဘက္ေအာက္ ေရာက္သြားတာခ်ည္းပဲ။ ေျခႏွစ္ဘက္ၾကားမွာ ဖိရင္း ညွပ္ရင္းနဲ႔
တျဖည္းျဖည္း ထြင္းထုလာလိုက္တာ ပံုေတာ္ေပၚလာၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သကၤန္းရဲ႕
အနားႏႈတ္ခမ္းေတြ၊ မ်က္ေစ့ေတြ၊ နားေတြကို ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးရေသးတယ္။
ပန္းပုဆရာရဲ႕ ေျခေထာက္ေအာက္မွာပါပဲ။ ေခါင္းေတာ္ေပၚက ဆံေခြေလးေတြကို လက္ယာရစ္
အေခြကေလးေတြျဖစ္ေအာင္ တစ္ခုခ်င္းလွီးျဖတ္၊ ေျခေထာက္ေတြ ေအာက္မွာပါပဲ။
မဟာျမတ္မုနိပံုေတာ္ဆိုရင္ မကိုဋ္ေတြ နားကင္းေတြ ထြင္းထုရေသးတယ္။
ေျခေထာက္ေအာက္မွာပဲ ရွိေသးတယ္။ ၿပီးသြားၿပီ . .။ အေခ်ာကိုင္ ေကာ္ပတ္စား ရေသးတယ္။
ေျခေထာက္နဲ႔ ဖိတန္ဖိ၊ ဒူးႏွစ္လံုးၾကား ညွပ္တန္ညွပ္နဲ႔ ေကာ္ပတ္စားေခ်ာရတယ္။
ဒီလိုနဲ႔
ေဆးသုတ္ ေရႊခ်ၿပီး လာအပ္တဲ့သူလက္ ေရာက္သြားတယ္။ လာေရြးယူတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး
ရိုရိုေသေသ လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ပင့္မခ်ီသြား။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ အိမ္ဦးခန္းေပၚမွာထား။
အေနကဇာတင္။ ပန္းေရခ်မ္း ကပ္လွဴ။ ေန႔စဥ္ စားဦးစားဖ်ား ကပ္လွဴ၊
ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေရွ႕မွာ ေန႔တိုင္း ရိုရိုေသေသ ထုိင္ရွိခိုး။ သီလယူ။ တရားဘာ၀နာ
ရြတ္ဆို ပြားမ်ား။ ေမတၱာပို႔ အမွ်ေ၀ ဆုေတာင္း . . . ။
ဘယ္အခ်ိန္မွာ
ဒီဆင္တုေတာ္ဟာ ကိုးကြယ္ရာထိုက္သြားတာလဲ။ ပန္းပုဆရာရဲ႕ ေျခႏွစ္ဖက္ၾကားက ထြက္လာတဲ့
ဆင္းတုေတာ္ကို အထြတ္အျမတ္ထားၿပီး ကိုးကြယ္သင့္ရဲ႕လား . . . ။ ကုသိုလ္ေရာ ရပါ့မလား
. . ။
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . !
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . !
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . !
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြကိုလည္း
ႏိုင္ငံအသီးသီး၊ လူမ်ိဳးအသီးသီးက ပံုႏွိပ္စက္ အသီးသီးမွာ ပံုႏွိပ္ၾကတယ္။
ပန္းခ်ီဆရာ အသီးသီးကလည္း သူတို႔ ဆႏၵရွိသလို ျပင္ဆင္ေရးဆြဲၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့
စာအုပ္ဆိုင္ေပၚတင္ေရာင္းတယ္။ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ မ၀ယ္ႏုိင္သူေတြက ေကာ္ပီပြားၿပီး
သံုးၾကရတယ္။ အဲဒီကားခ်ပ္ေတြမွာ ဂမၻီရစြမ္းအင္ရွိရဲ႕လား။ ဘယ္လို ဘယ္ပံုနဲ႕
စြမ္းအင္ေတြ ေရာက္လာမွာလည္း . . . ။
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . !
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . !
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . !
ဘုရားပံုေတာ္
ဆင္တုေတာ္ေတြဟာ ကိုကြယ္သူရဲ႕ လက္ထဲေရာက္ၿပီး ဘုရားရွင္ ကို္ယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕
ကိုယ္ပြား ကိုယ္စား ရုပ္ပြားေတာ္ပါလားလို႔ ယံုၾကည္သဒၶါပြားလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး
ကိုးကြယ္ ထိုက္သြားပါၿပီ။ အေနကဇာတိသံသာရံ ဆိုတဲ့ ဂါထာေတာ္နဲ႔ ဥဒါန္းက်ဴးရင့္ၿပီး
အေနကဇာတင္လိုက္ရင္ ပိုျပည့္စံုပါတယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး ေကာင္းတာကေတာ့ ဆင္တုေတာ္ကို နံ႔သာေရနဲ႔
သပၸါယ္ဆြတ္ဖ်န္း အလွဴဒါနလုပ္ အက်င့္သီလလည္း ျပည့္စံုတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ပင့္ဖိတ္၊
အေနကဇာတင္လိုက္တဲ့အခါ ပိုၿပီး မြန္ျမတ္ျပည့္စံုသြားတာေပါ့။ အဲဒီေနာက္
သက္ရွိထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားအမွတ္နဲ႕ အလုပ္အေကၽြးျပဳ ကိုးကြယ္တဲ့အခါ ကုသိုလ္ေတာ္
အနႏၱ ရေတာ့တာေပါ့။
တားေရာ့
၀ါသနာရွင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာၿပီဆိုတာနဲ႔ တားေရာ့ကားခ်ပ္ထုပ္ရေအာင္ ရွာေဖြ
ႀကိဳးစားရတာပါ့။ တစ္ေန႔ေန႔မွာ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ကားခ်ပ္ထုပ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေတာ့
လက္ထဲေရာက္လာမွာေပါ့။ ေပးလို႔ပဲ ရရ။ ေတာင္းလို႔ပဲ ရရ။ ၀ယ္လို႔ပဲ ရရ။ လက္ထဲေရာက္တဲ့
အခ်ိန္ကစၿပီး ၀မ္းပမ္းတသာ ႏွစ္ေထာင္းအားရ တန္ဖိုးထား အေလးအနက္ထားမိၿပီးတဲ့
အခ်ိန္ကစၿပီး အဲဒီကားခ်ပ္ထုပ္ဟာ အသက္၀င္သြားပါၿပီ။ ပတ္ထုပ္ပိုင္ရွင္မွာ ဂမၻီရ
တားေရာ့ပညာေတြ ျပည့္စံုသထက္ ျပည့္စံုလာေလေလ က်ားခ်ပ္ေတြက အစြမ္းသတိၱ ရွိလာေလေလ . .
။ ပိုင္ရွင္က ယံုၾကည္ရင္ ယံုၾကည္သေလာက္၊ အေလးထားရင္ အေလးထားသေလာက္ ကားခ်ပ္ေတြကလည္း
ႏိုးၾကားလာပါတယ္။ တားေရာ့ကတ္ထုပ္ ပိုင္ရွင္ရယ္၊ တားေရာ့ကတ္ထုပ္ရယ္၊ တားေရာ့အေပၚ
ယံုၾကည္မႈ၊ တားေရာ့ပညာကို နက္ရႈိင္းစြာ နားလည္မႈ
(အေစာင့္အေရွာက္ပုဂိၢဳလ္/သဘာ၀စြမ္းအင္) ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရား (၃)ခုဟာ ႀတိဂံအသြင္
ျပန္အလွန္ စြမ္းအားညီညြတ္စြာ ေပါင္းစပ္ ဆက္ႏြယ္ စီးဆင္းမႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီဆိုတာနဲ႔
အဲဒီ ကားခ်ပ္ထုပ္ဟာ သင့္အတြက္ ဂမီၻရပစၥည္း/ သိဒိၶ၀င္ပစၥည္း (ေမးသမွ် ေျဖႏိုင္မယ့္)
ျဖစ္သြားပါ လိမ့္မယ္။
သာမန္
စကားေလးတစ္ခြန္းကိုေတာင္ စီး-၀ါး ေဘာင္ထဲ၀င္ေအာင္ သံစဥ္ အနိမ့္အျမင့္ကေလးေတြနဲ႔
ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါ ဂႏၱ၀င္ ေတးဂီတ တစ္ပုဒ္ ျဖစ္သြားရေသးတာပဲ . . ။
ယခင္ေရးသားေဖာ္ျပၿပီးသားေတြကို
ဖတ္ၿပီးသူေတြလည္း ထပ္မွတ္မိေအာင္၊ မဖတ္ရေသးသူေတြလည္း ဖတ္ရေအာင္
ျပန္ေရးေပးပါဆိုလို႔ သိေစခ်င္တာေတြ ေရးလိုက္တာ မေရးျဖစ္ေသးတဲ့ အေၾကာင္းေတြ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပါသြားတယ္။ အေျခခံ အေထြေထြ သေဘာတရားေတြ ေခတၱရပ္ၿပီး
ကားခ်ပ္ေတြအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရေအာင္။ ေနာက္ အခြင့္သင့္တဲ့အခါ သတိရတာေလးေတြ
ေျပာၾကတာေပါ့ . . ။
ဆရာစိုး (ေရႊအရုဏ္ဦး)
မိုးေကာင္း
ဆရာစိုး (ေရႊအရုဏ္ဦး)
မိုးေကာင္း
No comments:
Post a Comment