ဒါနရွင္မ်ားရွင္ . . .
- The Lady Pope
- Pope Joan
- The Archpriests
- Female Pontiff
- Wise Woman
- Gipsy Witch
Hebrew
ဟီဘရူး အကၡရာ Beth နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ပါတယ္။ တနလၤာၿဂိဳဟ္ရဲ႔ ေရွးေဟာင္း နကၡတ္ ပညာသံုး
သေကၤတအျဖစ္လည္း ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။
Major
၂၂ ကတ္မွာ ပထမဦးဆံုးေပၚထြက္လာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးပံု ျဖစ္ပါတယ္။ နံပါတ္ I. Magician
ကတ္က က်ားသရုပ္ေဖာ္၊ အခုနံပါတ္ II ကတ္က “မ” သေဘာ “လ-အေအးဓာတ္” သေဘာ . . နံပါတ္ I
ေန၊ အဖို၊ အပူဓါတ္အတြက္ အျဖည့္ဓာတ္ သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။
စြမ္းရည္ရွိေသာ္လည္း
အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ရာ ျပည့္စံုမႈ လိုေနေသးတဲ့ I.
Magician အတြက္ တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ရာ အားျဖည့္ေပးမယ့္ ကတ္ေပၚလာပါၿပီ. .
. ဘယ္လို ပံုစံ အသြင္အျပင္နဲ႔
ေပါင္းစပ္မလဲ။ အဲဒီေပါင္းစပ္မႈ အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး အေျဖထြက္ပါမယ္။ ေပါင္းစပ္မႈ
ပံုစံေတာ့ လိုေနေသးတယ္။
Lady
Pope က “မ” သေဘာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ မိခင္၊ စြဲေဆာင္မႈ၊ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈ (ဘာသာတရား)
ေတြကို ဆိုလိုပါတယ္။
ဗမာအလိုကေတာ့
သီလရွင္ ေပါ့။ ဘိကၡဴနီ ေပါ့။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ ခြင့္ျပဳ သတ္မွတ္ခဲ့တဲ့
ရဟန္းအမ်ိဳးသမီးေပါ့။ လူ၀တ္ေၾကာင္ ဘ၀ကို စြန္႔၊ ဦးျပည္း (ကတံုး) နဲ႔
ဖန္ရည္စြန္းေသာ သကၤန္းကို ၀တ္ . .။ ေန႔စဥ္ ရွစ္ပါးသီလကို လံုျခံဳစြာ ေစာင့္ထိန္း .
. .။ ဗုဒၶစာေပကို ေလ့လာ က်င့္ႀကံ ….။ လူေတြထံက အလွဴခံၿပီး ဒါနပါရမီျဖည့္
ေမတၱာပြားေပးေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီး သူေတာ္စင္….။
အားလံုးၿခံဳလိုက္ရင္
အမ်ိဳးသမီး။ သူေတာ္စင္ အမ်ိဳးသမီး။
စြဲေဆာင္မႈ
ရွိသူ၊ ၾကင္နာတတ္သူ၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းသူ၊ အေမ/အမကဲ့သို႔ ေမတၱာတရား ထားတတ္သူ၊
ဘာသာတရား ကိုင္းရႈိင္းသူ၊ စာေပေမြ႕ေလ်ာ္သူ၊ ကူညီတတ္သူ၊ စိတ္ဓာတ္ ျဖဴစင္သူ၊
ကိုယ္က်င့္သီလရွိသူ၊ သီခံတတ္သူ၊ နႈတ္စကား ေစာင့္စည္းတတ္သူ၊ ခံစားခ်က္ကို
မ်ိဳသိပ္တတ္သူ၊ မပြင့္လင္းသူ၊ အမ်ိဳးသမီး အစရွိတဲ့ အႏွစ္သာရေတြ ေပၚထြက္ေနပါတယ္။
ျဖဴျဖဴျပာျပာနီနီ၀ါ၀ါ
အေရာင္အားျဖင့္
ဥာဏ္ပညာ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ၊ ခ်င့္ခ်ိန္ႏႈိင္းဆမႈ၊ အက်ိဳးအေၾကာင္း
ဆင္ျခင္ႏိုင္မႈေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အျပာေရာင္ျခံဳလႊာႀကီးက တစ္ကိုယ္လံုးနီးပါး
ဖံုးလႊမ္းထားပါတယ္။ ၀တ္စံုေအာက္က ၀တ္ရံုကေတာ့ စြမ္းရည္သတၱိကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့
အနီေရာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းနဲ႔ ပုခံုးေပၚမွာ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းမႈကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့
အျဖဴေရာင္၊ ဦးေခါင္းေပၚမွာေတာ့ အနီေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္၊ အျဖဴေရာင္ေတြရွိတဲ့
ေက်ာက္သံပတၱျမားေတြ ခ်ယ္ထားတဲ့ သရဖူေခါင္းေဆာင္း ရွိပါတယ္။ ေခါင္းရဲ႕၀န္းက်င္မွာ
စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မႈ ေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အ၀ါေရာင္နဲ႔ လိေမၼာ္ေရာင္ေတြကို
၀န္းရံခ်ယ္မႈန္းထားပါတယ္။
မိမိရဲ႕
ကိုယ္ပိုင္ဆႏၵ ခံစာခ်က္ေတြကို ဥာဏ္ပညာတရားနဲ႕ ခ်ဳပ္ထိန္းထားၿပီး
စိတ္ထားျဖဴစင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူ၊ ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ စိတ္ခံစားမႈေတြ ေ၀၀ါးေနသူ၊
ဖြင့္ထားတဲ့စာအုပ္ကို ေပါင္ေပၚတင္ထားၿပီး သူ႔ရဲ႕ညာဘက္ကို ၾကည့္ေနဟန္က စာေပ၊
ဘာသာတရားကို ေလ့လာေနဆဲျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္ကေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ အတိတ္ကိုသာ တမ္းတေနဟန္
ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိဘ၀ ၿငီးေငြ႕ေနဟန္ပံု ေပၚပါတယ္။
နမူနာ(၁)
“ ဦး
. . . ကၽြန္ေတာ့္ လက္ရွိအလုပ္မွာ ဆက္လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ သိခ်င္ပါတယ္။ မေကာင္းရင္
တျခားေျပာင္းမလို႔ . .”
ထြက္ေပၚလာတဲ့
ကတ္က II. High Priestest . .
“ အခု
မင္းအလုပ္လုပ္ေနရာက အလုပ္ရွင္က အမ်ိဳးသမီး (သို႕) မင္းနဲ႔ တိုက္ရိုက္ ထိေတြ႕ေနသူဟာ
အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္လိမ့္မယ္။ သူကမင္းအေပၚမွာ ေကာင္းသားပဲ။ သနားတတ္တယ္။ ကူညီတတ္တယ္။
စိတ္ေကာင္းရွိတယ္။ မင္းအေပၚမွာ အစ္မတစ္ေယာက္ အေမတစ္ေယာက္လို
ကူညီေစာင့္ေရွာက္မွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔ ေျပာင္းခ်င္တာလဲ . . . ။”
“
ဟုတ္တယ္ဆရာ . . အမ်ိဳးသမီးပါပဲ၊ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚမွာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ အမ
တစ္ေယာက္လိုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္ပါးလို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က လက္ခစားဆိုေတာ့
အလုပ္မ်ားမ်ား ရွိမွ ေငြမ်ားမ်ားရမွာ။ ဒီမွာလုပ္ရတာေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေငြနည္းတယ္။”
ဒီကဒ္က
စီးပြားေရး ႀကီးပြားေရးကိုေတာ့ မရည္ညႊန္းဘူး . . စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုပဲ
ညႊန္းပါတယ္ . .။
နမူနာ(၂)
“ ဆရာ
. . ကၽြန္မ စီးပြားေရး မေျပလည္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မိဘအေမြ ပစၥည္းေလးေတြ
ေရာင္းၿပီး အိမ္ဆိုင္ေလးဖြင့္ဖို႔ စဥ္းစားတယ္။ အဲဒီ ပစၥည္းေလးေရာင္းဖို႔
ႀကိဳးစားတာ ေရာင္းမထြက္ဘူး။ ေတ့လြဲေလးေတြ လြဲေနတယ္။ သူ႔တန္ရာ တန္ဖိုးထက္
ေလွ်ာ့ေရာင္းမယ္ ဆိုတာေတာင္ ေတ့ေတ့ဆိုင္ဆိုင္ ေစ်းေျပာမယ့္သူ မရွိဘူး။
အိမ္မက္ေတြလည္း မေကာင္းဘူး။ ဘာေၾကာင့္ ေရာင္းမထြက္လဲ။ ဘယ္လိုေရာင္းထြက္ေအာင္
လုပ္ရမလဲ သိခ်င္လို႔ပါ။”
ထြက္ေပၚလာတဲ့ ကားခ်ပ္က နံပါတ္ II. High
Priestest . . .
“ အေမေပးတဲ့ ပစၥည္း အေမပိုင္တဲ့
ပစၥည္းျဖစ္လိမ့္မယ္။ အျဖဴေရာင္ဆိုေတာ့ ပုလဲတို႔ စိန္တို႔ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ . .”
“ ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာ၊ အေမေပးခဲ့တဲ့
ပစၥည္းပါ။ ပုလဲနားကပ္၊ ပုလဲလက္စြပ္ေတြပါ။ အေဖက ဟိုတုန္းက ဘိတ္၊ ေကာ့ေသာင္းဘက္ကို
အၿမဲသြားေနက်ပါ။ အဲဒါေလးေတြ အေဖက အေမ့ကို ၀ယ္ေပးခဲ့တာ။ အေမက သိပ္ၿပီး
တန္ဖိုးထားတာ။ အရည္အေသြးေကာင္းလို႔ ေစ်းႀကီးတယ္ လို႔လည္း ေျပာပါတယ္။ အေဖဆံုးၿပီး
အေမလည္း ဆံုးသြားပါတယ္။ အေမက ကၽြန္မကို ေသေသခ်ာခ်ာ မွာၿပီး ေပးသြားတာ။
ေရာင္းမစားဖို႔၊ မိဘကိုယ္စား အမြန္အျမတ္ ထိန္းသိမ္းထားဖို႔။ အခုလဲ ကၽြန္မ
မတတ္သာလြန္းလို႔ ေရာင္းဖို႔ စဥ္းစားမိတာပါ။ အဲဒါေရာင္းဖို႔ လုပ္ေပးပါဦးဆရာ ”
“ ည ဘုရားရွိခိုးရင္ အေမ့ကို
ေသေသခ်ာခ်ာ အာရံုျပဳၿပီး ရွိခိုးပါ။ ေမတၱာပို႔ပါ။ အမွ်ေ၀ပါ။ ၿပီးရင္ အေမ့ကို
ခြင့္ေတာင္းပါ။ သမီးတို႔ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနလို႔ မလုပ္မျဖစ္ လုပ္ရတာပါ။ အေမ
ခြင့္ျပဳပါ။ ေရာင္းၿပီး ေငြရရင္ အေမ့အတြက္ ရည္စူးၿပီး ကုသိုလ္လုပ္
အမွ်ေ၀ေပးပါ့မယ္။ အေမကူညီပါ။ ခြင့္ျပဳေပးပါလို႔ သက္ရွိထင္ရွား အမွတ္နဲ႔ ေျပာပါ။
ခြင့္ေတာင္းပါ။ အခုလဲ လုပ္သမွ် ကုသိုလ္ေတြ အေမ့ကိုရည္စူး၊ အေမ့နာမည္ေခၚၿပီး
အမွ်ေ၀ေပးပါ။ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေလးေလးနက္နက္လုပ္ပါ။ တစ္ပါတ္ၾကာရင္ အက်ိဳးအေၾကာင္း
လာေျပာပါ။ လိုအပ္ရင္ ေနာက္ ယၾတာတစ္မ်ိဳးထပ္ေပးပါမယ္ . .”
တစ္လခန္႔ ၾကာေသာ္ . . .
“ ဆရာ အရင္လတုန္းက အေရာင္းအ၀ယ္
ကိစၥ အဆင္ေျပသြားတယ္ဆရာ။ စိတ္ကပဲ စြဲလန္းေနလို႔လား မသိဘူး၊ အဲဒီလို ေန႔စဥ္
ေမတၱာပို႔၊ အမွ်ေ၀၊ ခြင့္ေတာင္းလုပ္တာ (၁၀)ရက္ေလာက္ ၾကာတဲ့အထိ ဘာမွ မထူးဘူး။
(၁၀)ရက္ေက်ာ္ေလာက္မွ အိပ္ခါနီး အေမ့ကို သတိရၿပီး ကၽြန္မ မ်က္ရည္က်မိတယ္။ အဲဒီလို
အေမ့အေၾကာင္းေတြးရင္းနဲ႔ ကၽြန္မ အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ အဲဒီညမွာ အေမက
ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္နဲ႔ စကားေတြလာေျပာေနတယ္။ ေနာက္ (၃)ရက္ေလာက္မွာ ၀ယ္သူေရာက္လာၿပီး
တစ္ခါတည္း ေစ်းျဖတ္ ေငြေခ်သြားတယ္။ အခု သမီးတို႔ အိမ္ဆိုင္ေလး ဘယ္ေန႔စဖြင့္ရင္
ေကာင္းမလဲ ရက္ေမးခ်င္လို႔ပါ . . . ”
နမူနာ(၃)
“
ကိုစိုး . . မင္း ကတ္ျပားေတြနဲ႔ ငါ့ကို ေဟာေပးစမ္းပါဦး၊ လက္ရွိငါအေျခအေတြကို”
Major
၂၂ ကတ္ကို ေလ့လာခါစ နယ္ၿမိဳ႕ေလးက ရြာတစ္ရြာ။ ေမြးရာဇာတိ။ ေမးသူက ေယာက္ဖ။
ထြက္ေပၚလာတဲ့
ကားခ်ပ္က Lady Pope . .။ သူ႔ပရိယာယ္ေတြ ေလွ်ာက္ေဟာတာ အကုန္နီးပါးပါဘဲ။
တစ္ခြန္းေျပာလိုက္ ေယာက္ဖက ေခါင္းခါလိုက္နဲ႔ . . . ကၽြန္ေတာ္လည္း ေျပာစရာကုန္ ။
သူလည္း ေခါင္းခါရတာ အားနာလာဟန္ . .
“ ကဲ .
. အစ္ကို . . ဒီကားခ်ပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာစရာအဓိပၸာယ္ အကုန္ဘဲ . .” ကၽြန္ေတာ္က
စိတ္ဓာတ္က်စြာနဲ႔ တစ္လံုးခ်င္းေျပာလိုက္ရင္း သူ႔အဓိပၸာယ္နဲ႔ သေဘာကိုသဘာ၀ ေတြကို
ျပန္စဥ္းစားလိုက္တာ ၀ိုးတိုး၀ါးတား အခ်က္တစ္ခ်က္က်န္တာ သတိရမိတယ္။
“
အစ္ကို . . ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္ေျပာမယ္။
အဲဒါမွ အမွန္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သိတာ အကုန္ပဲ . . ဒါေလာက္ပဲ ေျပာတတ္တယ္။”
“
ေျပာစရာ က်န္တာေျပာကြာ ။ မွားမွား မွန္မွန္ေပါ့”
“ အခု
အစ္ကို လုပ္ခ်င္ေနတဲ့ စီးပြားေရး၊ မိသားစုေရးေတြကို အစ္ကို ဘယ္သူ႔မွ ထုတ္မေျပာဘူး။
ကိုယ္ဘာသာကိုယ္ တစ္ေယာက္ထဲ ႀကိတ္ၿပီး ႀကံစည္ေနတာေတြရွိမယ္။ စီးပြားေရးကိစၥေတြထက္
ကေလးေတြရဲ႔ ပညာေရး (သို႔) ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ဒါကၽြန္ေတာ္ ေျပာတတ္တာ အကုန္ပဲ . .။”
“ ေအး
. . အဲဒါေတာ့ ဟုတ္တယ္။ ငါ့သား
အငယ္ေကာင္ကြာ . . သူတစ္ေယာက္ပဲ ငါလက္မလြတ္ေသးတာ။ ပညာေရး၀ါသနာမပါ။ ေက်ာင္း
၁၀တန္းမေျဖ။ အခုေႏြမွာ သူ႔ကို သကၤန္းစီး ေပးဖို႔ စိတ္ကူးထားတယ္။ သူလဲ
စိတ္ၿငိမ္ၿပီး အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားေအာင္ေပါ့။ မင္းအစ္မနဲ႔ေတာ့ မတိုင္ပင္ရေသးဘူး။
မင္းကတ္ေတြက ဘယ္ဆိုးလို႔တုန္း . .”
သီလရွင္
ကယ္ေပလို႔ !. . ။
No comments:
Post a Comment