မ်က္လွည့္ဆရာ၊ ေမွာ္ဆရာ
အမည္နာမ
အသံုးမ်ားတဲ့
ေခါင္းစဥ္ကိုပဲ သံုးလိုက္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္းမူရင္း ကတ္ေတြမွာ အဂၤလိပ္က The Juggler
၊ ျပင္သစ္က Le Bateleur ၊ အီတလီက II Bagatto စသည္ျဖင့္ ေခၚၾကပါတယ္ . .
ဒီအျပင္
ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အမည္မ်ားကိုလည္း အသံုးျပဳတတ္ၾကပါတယ္။
-
Minstrel
-
Wizard
-
Magus
-
Mountebank
-
Gypsy
Master
-
Paget
တိုင္းျပည္အလိုက္၊ လူမ်ိဳးဘာသာအလိုက္၊
အခ်ိန္ကာလေတြအလိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲ ေခၚေ၀ၚအသံုးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ ဗဟုသုတအျဖစ္
သိထားဖို႔ပါ။ ထို႔အတူပဲ အျခားေသာ ကတ္တိုင္းမွာ နာမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။
အဆက္အစပ္ရွိတုန္းမွာ
တစ္ခါတည္း ကတ္ ၂၂ခုရဲ႕ အဓိက အမည္ကြဲ ၃မ်ိဳးကို ယွဥ္တြဲ ေဖာ္ျပလိုက္ပါမယ္။ ေနာက္ကတ္ေတြ ေရးတဲ့အခါ
ျပန္ေျပာစရာမလိုေအာင္ ျပည့္စံုေနေစဖို႔ပါ။
No
|
ENGLISH
|
FRENCH
|
ITALIAN
|
1
|
The Juggler
|
Le Bateleur
|
Il Bagatto
|
2
|
The Lady Pope
|
La Papesse
|
La Papessa
|
3
|
The Empress
|
L’ Imperatrice
|
La’ Imperatrice
|
4
|
The Emperor
|
L’ Empereur
|
L’ Imperatore
|
5
|
The Pope
|
Le Pape
|
Il Papa
|
6
|
The Lovers
|
L’ Amoureaux
|
L’ Amore
|
7
|
The Chariot
|
Le Chariot
|
La Carozza
|
8
|
The Justice
|
La Justice
|
La Guistizia
|
9
|
The Hermit
|
L’ Hermit
|
L’ Eremita
|
10
|
The Wheel of fortune
|
La Roue de Fortune
|
La Ruota
|
11
|
Strength
|
La Force
|
La Forza
|
12
|
The Hanging
|
Le Pendu
|
L’ Impicato
|
13
|
(Untitled image)
|
-
|
La Morte
|
14
|
Temperance
|
La Temperance
|
La Temperanza
|
15
|
The Devil
|
Le Diable
|
Il Diavolo
|
16
|
The House of God
|
Le Maison Dieu
|
La Torre
|
17
|
The Star
|
L’ etoile
|
Le Stelle
|
18
|
Moon
|
La Lune
|
La Luna
|
19
|
The Sun
|
Le Soleil
|
Il Sole
|
20
|
The Judgement
|
Le Jugement
|
Il Guidizio
|
21
|
The World
|
Le Monde
|
Il Mondo
|
0
|
The Fool
|
La Mat
|
Il Pazzo
|
အကာနဲ႔အႏွစ္
ထူးျခားခ်က္
တစ္ခုကေတာ့ အဂၤလိပ္တို႔ ျပင္သစ္တို႔လို ေရွးရိုးခရစ္ယာန္ေတြက အစြဲအလန္းႀကီးတယ္။
ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ညစာစားပြဲမွာ လူ ၁၃ေယာက္ ပါ၀င္ခဲ့တာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး
နံပါတ္ ၁၃ ကို Unlucky Number , Death ၊ အားလံုးကလည္း Unlucky အျဖစ္
သတ္မွတ္ထားၿပီး တခ်ိဳ႕ကတ္ေတြေပၚမွာ နံပါတ္ ၁၃ မေရးဘဲ ဒီအတိုင္း အလြတ္ထားတယ္။ Death
စာလံုးကိုလည္း မေရးဘူး။ အလြတ္ထားတယ္။ ဒီအယူအဆေတြက မူရင္းတားေရာ့ ပညာနဲ႔ ဘယ္လိုမွ
မပတ္သက္ပါဘူး။ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတည္းက Tarot ပညာက ရွိၿပီးသားပါ။
နိဒါန္းပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့သလို၊ တိုင္းႏိုင္ငံမ်ားစြာ လူမ်ိဳးဘာသာမ်ားစြာေတြကို
ျဖတ္သန္းစီးဆင္းခဲ့ရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ တြယ္ကပ္ၿငိၿပီး ပါလာခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးစြဲ၊
ဘာသာစြဲ အယူအဆေတြမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ Tarot ပညာဟာ မည္သည့္လူမ်ိဳး၊ မည္သည့္ဘာသာကမွ
မပိုင္ပါဘူး။ ကမၻာ့လူသားမ်ိဳးႏြယ္စု အားလံုးကို ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ ဂႏၶာရီ
မဟာသူေတာ္စင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ပညာရပ္ေတြမွ်သာ ျဖစ္တယ္။
အကာေအာက္က
အႏွစ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရပါမယ္။ ႏိုင္ငံအသီးသီး လူမ်ိဳးအသီးသီးထဲက
၀ါသနာရွင္၊ ပညာရွင္ေတြ ေရးသားျပဳစုထားတဲ့ က်မ္းစာအုပ္ေပါင္းစံုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔
ေလ့လာဆည္းပူး ရပါမယ္။ ပံုစံဖြဲ႕ ဇာတ္လမ္းဆင္ၿပီး တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ အျပင္ယံ
အခြံေတြကိုခြာၿပီး ပညာရဲ႕ အႏွစ္အရသာ၊ အျမဳေတကို ေတြ႕ေအာင္ရွာ၊ အမွန္တရားကို
အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ မိမိႏွစ္သက္ရာ အာရံုက်ရာ
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုတည္းမွာ စဲြလန္း ဆုပ္ကိုင္ နစ္ျမဳပ္ေနဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ “ပညာ”
ဆိုတာ ထာ၀ရ ရွင္သန္ေနရပါမယ္။
ယခု ကၽြန္ေတာ္
တင္ျပေနတာေတြဟာ အထက္က အႀကိမ္ႀကိမ္တင္ျပခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႕အႀကံဳနဲ႔
ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္ နားလည္ပံုေတြကို လက္ေတြ႔နဲ႔ယွဥ္တြဲၿပီး တင္ျပမွ်ေ၀ျခင္း မွ်သာ
ျဖစ္ပါတယ္။ စာအုပ္ေတြကို ဘာသာျပန္ဆိုေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေတြေရးရင္းနဲ႔
စဥ္းစားလာမိတာရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္က တားေရာ့ ပညာရဲ႕ ဆိုလိုရင္း
အႏွစ္သာရကို မွ်ေ၀ဖို႔ပါ။ အစစ္အမွန္ကို ျဖစ္ေစခ်င္လို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ သိေစခ်င္တာေတြ
မ်ားေတာ့ ပိုရႈပ္ေထြးသြားမွာလည္း စိုးမိပါတယ္။ အေရာင္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ေတြက တစ္မ်ိဳး၊ သေကၤတေတြက
တစ္ဖံု၊ ေနာက္ခံဇာတ္လမ္းေတြကလည္း စံုပါ့၊ ေနာက္ပိုင္း ဆရာႀကီးမ်ားရဲ႕
ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ထားခဲ့ပံုေတြကလည္း သိခ်င္စရာ၊ ဟီဘရူးစာကလည္း တစ္ေမွာင့္၊
ရာသီၿဂိဳဟ္ေတြနဲ႔လည္း မကင္း၊ သခ်ၤာေဗဒနဲ႔လည္း ဆက္ႏြယ္ေန . . .
စာဘူးေတာင္းအသိုက္ကို တစ္မွ်င္ခ်င္း ဆြဲထုတ္ေနရသလိုမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က
ခံစားလာမိတယ္။
ဒီအခ်က္ေတြသိၿပီး
ေလ့လာခဲ့ရတာမဟုတ္ပဲ ေလ့လာရင္းနဲ႔ သိလာရတာဆိုေတာ့ တစ္ခ်ီတည္း တစ္ေနရာတည္းမွာ
စံုေအာင္ေျပာျပရရင္ ရွင္းေလ ရႈပ္ေလ ျဖစ္မွာ စိုးပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေသခ်ာတာ
တစ္ခုကေတာ့ တားေရာ့ ကားခ်ပ္တစ္ခုမွာ ပါ၀င္တဲ့ အေရာင္၊ သေကၤတ၊ ရုပ္ပံု၊ ရာဇ၀င္၊
ဂဏန္း၊ ၿဂိဳဟ္ . . . အားလံုးဟာ အဲဒီကားခ်ပ္ရဲ႕
တစ္မ်ိဳးတည္းေသာ အဓိပၸာယ္၊ အႏွစ္သာရဆီကိုသာ အားလံုးဦးတည္ေနၾကပါတယ္။ ဦးတည္ခ်က္
ကြဲလြဲမႈမရွိပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ယခု နံပါတ္
(၁) Magician ကားခ်ပ္မွာ ေတြးသင့္ေတြးထုိက္ သိသင့္သိထိုက္တာေတြကို
စံုႏိုင္သမွ်စံုေအာင္ နမူနာအျဖစ္ ေတြးျပၿပီး ေနာက္ ကားခ်ပ္ေတြမွာေတာ့ ကားခ်ပ္ရဲ႕
ဆိုလိုရင္းကိုပဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေပါ့ေပါ့ပါးပါး သြားေတာ့မယ္လို႔
စဥ္းစားထားပါတယ္။
စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕
သေဘာထားကိုလည္း သိပါရေစ . . . .
ေနနဲ႔လနဲ႔ ႏွစ္ပါးဆိုင္
(1)
Magician ကားခ်ပ္အေၾကာင္း စရေအာင္။ က်ဴရိုးနဲ႔ယက္လုပ္ထားတဲ့ ဦးထုပ္ေဆာင္းထားတယ္။
ဦးထုပ္ရဲ႕အနားေတြက အဂၤလိပ္ဂဏန္း 8 ကို လွဲထားတဲ့ “ထ” သ႑ာန္ ေဖာ္ထားတယ္။ ဒီသ႑ာန္က
ေန=၀ နဲ႔ လ=၀ ၊ ၂ခုကို ပူးထားတဲ့ အဓိပၸာယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္ + ယန္ (Yin+Yang) သေဘာတရားရဲ႕
အေျခခံလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အပူနဲ႔ အေအး၊ အဖိုနဲ႔အမ၊ positive နဲ႔ negative ၊
စြမ္းအင္တစ္ခု စတင္ေမြးဖြားျခင္း၊ ညီညြတ္မွ်တစြာ ေပါင္းစပ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္း
သေဘာေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။
ဘယ္လက္မွာ
တုတ္ကိုကိုင္ၿပီး အေပၚကိုေျမွာက္ထားတယ္။ တုတ္= သစ္ပင္သစ္ကိုင္း = ဘ၀ရွင္သန္မႈကို
ဆိုလိုပါတယ္။ ယာဘက္လက္က အ၀ိုင္းပံုသ႑ာန္ရွိတဲ့ ပစၥည္းကေလးတစ္ခုကို ကိုင္ၿပီး
ေအာက္ဘက္ကို ညႊန္ေနတယ္။ စားပြဲေပၚမွာ တိုလီမိုလီ ပစၥည္းေလးေတြရွိေနတယ္။
အရူးအျဖစ္နဲ႔ အိတ္ႀကီးထဲက ပစၥည္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ အိတ္ႀကီးကို ဖြင့္ခ်လိုက္ပါၿပီ။
ဒါေပမယ့္ ထြက္ေပၚလာတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ဘယ္လို အသံုးခ်ရမလဲ ဆိုတာကို သူမသိေသးပါဘူး။
သူဟာ ေျမႀကီးေပၚမွာ ေျခႏွစ္ဘက္ကို စြဲျမဲစြာ ခ်ထားပါတယ္။ သူရပ္တည္ရာ ေျမျပင္မွာ
ျမက္ပင္ေလး တစ္ပင္ႏွစ္ပင္မွအပ ဘာမွ် မရွိေသးပါ။
သူ႕ယာလက္မွာ
ကိုင္ထားတဲ့ အ၀ုိင္းသ႑ာန္ ပစၥည္းေလးဟာ ေပါင္မုန္႔ အ၀ိုင္းေလး တစ္ခုမွ်သာ
ျဖစ္ပါတယ္။ စားေသာက္ေနထိုင္ေရး၊ အသက္ရွင္သန္ေရး၊ တိုးပြားစည္ပင္ေရး တို႔ကို
ရည္ရြယ္ပါတယ္။ (ၾကယ္၊ ဒဂၤါးျပား မဟုတ္ပါ။ ဒီထက္ ေလးနက္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ရည္ညႊန္းခ်က္
ျဖစ္ပါတယ္။)
Magician
ဟာ ဘာမွမရွိေသးတဲ့ ကမၻာ့ေျမျပင္ လူ႔ေလာကႀကီးကို စည္ပင္တိုးပြားဖို႔
ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေတြနဲ႔ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္၊
မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသးဘူး။ သူ႔ေဘးကိုၾကည့္ၿပီး ကူညီေထာက္မေပးႏိုင္သူ ရွိမလားလို႔
ေမွ်ာ္ေနတယ္။ လက္၀ဲလက္ကို အထက္ဆီေျမွာက္ၿပီး မိမိထက္ တတ္သိနားလည္သူ (ဆရာ၊
တန္ခိုးရွင္၊ အင္အားႀကီးမားသူ) ေတြထံ အကူအညီေတာင္းတယ္။
“ညာဘက္က
တစ္ဆုပ္ႀကဲလို႔၊ ဘယ္ဘက္က တစ္လွည္း၀င္” ဆိုတဲ့ စကားပံုရွိတယ္။ ညာ=ယာလက္က
ေပးကမ္းေ၀ငွျခင္း သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။ ဘယ္လက္က ရယူျခင္း၊ ေတာင္းခံျခင္း သေဘာကို
ေဆာင္ပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုရရင္
ေျခာက္ေသြ႕ေနတဲ့ ကမၻာေျမျပင္ လူ႔ေလာကကို စည္ပင္၀ၿဖိဳး တိုးတက္ေစဖို႔ မိမိမွာ
ရွိထားတဲ့ ပစၥည္း၊ အတတ္ပညာ အေတြးအေခၚေတြနဲ႔ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေပးခ်င္တယ္။
ႀကိဳးစားတယ္။ (ထ = Lemniscates (eternity) အဆံုးအစမရွိ ထာ၀ရတည္ရွိေသာ စြမ္းအင္၏
သေကၤတ) သူ႔မွာ “ထ”စြမ္းအားေတြ ရွိေနေပမယ့္ အသံုးမခ်တတ္ေသးဘူး။ အကူအညီလိုတယ္။
လမ္းညႊန္ျပသသူလိုတယ္။ ဆရာလိုတယ္ . .
ဆိုတဲ့ သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။
သူေျခေထာက္ခ်ရာ
ကမၻာေျမျပင္ဟာ ေျခာက္ကပ္ေနရမယ္။ ဘယ္လက္ကို ေျမွာက္ၿပီး ယာလက္က ေအာက္ဘက္ကို
ညႊန္ရပါမယ္။ ဒါမွ သေကၤတေတြ မွန္ပါတယ္။ ေျမျပင္ဟာ ပန္းပင္သစ္ပင္ေတြနဲ႔ ေ၀ဆာေနမယ္၊
ညာလက္ကို ေထာင္ၿပီး ဘယ္လက္က ေအာက္ကိုခ်ထားတယ္ဆိုရင္ မူရင္း သေကၤတ အသြင္သ႑န္ေတြ
မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္
အေရာင္၊ သေကၤတ၊ အသြင္သ႑ာန္ေတြကိုၾကည့္ၿပီး အဓိပၸာယ္ ေကာက္ယူရတဲ့ ပညာျဖစ္တာမို႔
ဘာမွ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မရွိေသးတဲ့ ေရွးေဟာင္း မူရင္းပံု ကားခ်ပ္ေတြဟာ
အေရးႀကီးတယ္လို႔ အစပိုင္းမွာ ေျပာခဲ့တာပါ။
ပညာအစစ္အမွန္ကို
ေလ့လာလိုက္စားလိုသူေတြကိုသာ ေျပာတာပါ။ ကတ္ကို လွန္ၿပီး အေကာင္းအဆိုး
ေျပာရံုေလာက္သံုးခ်င္သူေတြ အတြက္ေတာ့ ဘာပံု ဘာကတ္ေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ မထူးျခားပါဘူး။
တားေရာ့လို႔ အမည္ခံကတ္ထုပ္ဆို ဘယ္အထုပ္ျဖစ္ျဖစ္ ရမွာပါ။
သက္တန္႔ေပၚမွာ ကစားမယ္
ဂဏန္း
(၁)ဟာ နကၡတ္ေဗဒင္ပညာမွာ တနဂၤေႏြကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ စၾကာ၀ဠာရဲ႕ ဗဟို (ေနစၾက၀ဠာ)၊
အစျပဳျခင္း၊ အသက္၊ အပူ၊ အလင္းေရာင္၊ အျဖဴေရာင္ေဆာင္ထားတဲ့ ေရာင္စဥ္ခုႏွစ္သြယ္၊
တီထြင္ျခင္း၊ စည္းရံုးျခင္း၊ လွည့္ျဖားျခင္း၊ အရိုး . . စသည္ျဖင့္။
ဟီဘရူး
အကၡရာေတြရဲ႕ အစ စာလံုး Aleph နဲ႔လည္း သ႑ာန္တူပါတယ္။ ေကာင္းကင္နဲ႔ ေျမႀကီးကို
ဆက္သြယ္ေပါင္းစပ္ျခင္း၊ ရုပ္နဲ႔စိတ္ကို ညီညြတ္ေစျခင္း၊ အေတြးနဲ႔ လက္ေတြ႕ ေပါင္းစပ္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း ဆိုတာေတြကို ညႊန္းဆိုပါတယ္။
၁
ဂဏန္းဆိုတာ ဘာမွမရွိေသးတဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ၊ တစ္စံုတစ္ရာေသာ ဓါတ္၊ စြမ္းအင္၊ ပစၥည္း
အရာတစ္ခု စတင္ေပၚေပါက္လာျခင္းကို ဆိုပါတယ္။ အျခားေသာ ဓာတ္သေဘာ တစ္စံုတစ္ရာ
ထပ္မံေပၚေပါက္ ေပါင္းစပ္ထိေတြ႕မႈ မရွိမခ်င္း ဘာစြမ္းအင္၊ ဘာအက်ိဳးမွ မျပဳႏိုင္ေသးပါ။
ဒီကားခ်ပ္ဟာ
ဗုဒၶဟူး လႊမ္းမိုးတဲ့ ေမထုန္ရာသီ (Gemini) နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္ရဲ႕
အသိဥာဏ္ပညာ၊ စကားအေျပာအဆို ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြ ပါ၀င္ၿပီး ရာသီရုပ္ (က်ား+မ)
ပံုျပည့္စံုဖို႔ အေဖာ္တစ္ဦးေတာ့ လိုေနေသးတာ အမွန္ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆက္ႏြယ္ရံုမွ်သာ
ရွိပါတယ္။ ပိုၿပီး ျပည့္စံုတဲ့ အဓိပၸာယ္ေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ သို႔ေသာ္
ေမထုန္ရာသီရဲ႕ ေဒြဒဟ ျပဳလြယ္ျပင္လြယ္သေဘာ၊ ၀ါေယာရဲ႕ လႈပ္ရွားတတ္ေသာ၊
ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္တတ္ေသာ သေဘာေတြ သက္၀င္ေနပါတယ္။
အေရာင္အားျဖင့္
ဥာဏ္ပညာကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အျပာေရာင္၊ ယံုၾကည္မႈ ရဲစြမ္းသတိၱကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့
အနီေရာင္ေတြဟာ စိတ္ခံစားမႈဆိုတဲ့ အ၀ါေရာင္ေတြနဲ႔ ေရာေထြးၿပီး စနစ္မက်စြာ
အ၀တ္အစားေတြမွာ ေနရာယူ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးစည္ပင္ျခင္းဆိုတဲ့
အစိမ္းေရာင္ကေတာ့ ဦးထုပ္မွာ လႊမ္းမိုးထားပါတယ္။ ကားခ်ပ္တစ္ခုလံုးကို အ၀ါေရာင္နဲ႔
၀န္းရံထားပါတယ္။
အားလံုးေသာ
ရည္ညႊန္းခ်က္ေတြကို ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါ . .
လုပ္ငန္းတစ္ခု စတင္ေတာ့မယ့္သူ၊ တီထြင္ဖန္တီးခ်င္တဲ့သူ၊ သူမွာ ရွိထားၿပီးသား
ရထားၿပီးသား ပညာရပ္ေတြကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစာေနတဲ့သူ၊
လမ္းသစ္ေဖာက္ခ်င္သူ၊ အမ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခ်င္သူ (မိမိအက်ိဳးလည္းပါ)၊
အေဖာ္ေကာင္းလိုေနသူ၊ ဆရာလိုေနသူ . . စသည့္
အဓိပၸာယ္မ်ား ေပၚေပါက္လာပါတယ္။
လက္ညွိဳးေထာင္ ကိုယ္ေရာင္လင္းေစ
လက္ေတြ႕ေဟာကြက္
နမူနာေလးေတြနဲ႔ ထင္ဟပ္ ၾကည့္ရေအာင္ . . . .
နမူနာ(၁)
“
အစ္ကို . . ကၽြန္ေတာ့္လက္ရွိ
အေျခအေနေတြကို တားေရာ့နဲ႔ ေဟာေပးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး လုပ္ရမယ့္
ကိစၥေလးေတြ အေပၚမွာ နည္းနည္း ေ၀ေနလို႔ . .”
ထံုးစံအတိုင္း
ျပဳဖြယ္ကိစၥေတြကို ျပဳၿပီး၊ တားေရာ့ကားခ်ပ္ကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး လွန္ၾကည့္လိုက္တယ္။
The Magician . .
“
ညီေလး အခု သင္ယူေလ့လာၿပီး ျဖစ္တဲ့ ပညာရပ္ေတြကို အားမရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာေတြထံမွာ
ပညာေတြ သင္ခဲ့ေပမယ့္ ဆရာေတြရဲ႕လမ္းကို မလိုက္ပဲနဲ႔ ကိုယ့္ပညာ ကိုယ့္အေတြးအေခၚနဲ႔
ကိုယ္ပိုင္လမ္း ေဖာက္ခ်င္ေနတယ္။ ညီေလးမွာလည္း ကိုယ္ျဖစ္လိုရာကို အေကာင္အထည္
ေဖာ္ႏိုင္မယ့္ စြမ္းရည္ “ထ” ရွိၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ဆက္လုပ္ပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ယံုၾကည္စိတ္ခ်စြာ ႀကိဳးစားပါ။ ေအာင္ျမင္လာမွာပါ။ ဆရာမွန္နဲ႔ ပညာမွန္ကို ေတြ႕ေအာင္
ရွာဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္ . . ”
အဲဒီေမးခြန္းကို
ေမးခဲ့တဲ့သူကေတာ့ ယေန႔ေဗဒင္ေဟာခန္းဖြင့္ လုပ္သက္ ၅ႏွစ္ခန္႔ရွိခဲ့ၿပီး
လက္ရွိေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ေဗဒင္ဆရာ တစ္ဦးပါ။ ေဗဒင္ဆိုင္ မဖြင့္မီ၊ ေဗဒင္ဆရာ မျဖစ္မီက
ေဟာခဲ့တဲ့ ေဟာခ်က္ကေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
နမူနာ(၂)
“ဆရာ
. . ကၽြန္ေတာ္ဌာနမွာ ရာထူးတိုး စာေမးပြဲေျဖထားတယ္။ ေအာင္မလား၊ ရာထူးတိုးမလား၊
နယ္ေျပာင္း/မေျပာင္း သိခ်င္ပါတယ္ . . ”
ေပၚလာတဲ့ကတ္က
The Magician . . .
“ညီေလး
ရာထူးတိုးမယ္၊ အလုပ္ဌာန ေျပာင္းရမယ္။ အသစ္ဖြင့္တဲ့ ဌာနခြဲ၊ လုပ္ငန္းခြဲမွာ
လုပ္ငန္းအသစ္ေတြ လုပ္ရမယ္။ အစဦးပိုင္းမွာ နည္းနည္းေတာ့ အခက္အခဲေတြ႕မယ္။
လုပ္ရင္းနဲ႔ ပညာရၿပီး ေနာက္ပိုင္း အဆင္ေျပ ေအာင္ျမင္ပါလိမ့္မယ္။”
“
ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆရာ၊ ဟိုတစ္ေန႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လူႀကီးကေခၚေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္
ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဘာသာရပ္နဲ႔ ပါတ္သက္တဲ့ ဌာနခြဲတစ္ခု နယ္မွာဖြင့္ဖို႔ရွိတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က အိမ္ေထာင္မရွိ လူလြတ္ဆိုေတာ့ သြားႏိုင္ မသြားႏိုင္ . .. ။ ကၽြန္ေတာ္က
သြားႏိုင္ပါတယ္လို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ Result ေတာ့ မထြက္ေသးဘူး။ ျပင္ဆင္စရာေတြ
ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားႏိုင္ေအာင္ ဆရာ့ကို ေမးတာပါ။ ေနာက္ေမးခ်င္တာ တစ္ခုက . . . . ။”
နမူနာ(၃)
“
ဆရာ . . . သမီးက ေဆးတကၠသိုလ္ ဒုတိယႏွစ္ပါ။ ေနာက္ႏွစ္ေတြက်ရင္ အဓိကဘာသာ
ေရြးရေတာ့မွာ။ သမီးက ေရာဂါရွာေဖြေရးလို လုပ္ငန္းမ်ိဳးကိုလည္း လုပ္ခ်င္တယ္။
မ်က္လံုးခြဲစိတ္ အထူးကုလည္း ျဖစ္ခ်င္တယ္။ အဲဒါေတြထဲက သမီးနဲ႔ ဘယ္ဘာသာရပ္နဲ႔
အက်ိဳးေပးမလဲ။ ဘယ္ဘာသာရပ္ကို ေရြးခ်ယ္ရမလဲဆိုတာ တားေရာ့နဲ႔ ေဟာေပးပါ . .”
“
သမီးေမးတဲ့ ဘာသာရပ္မ်ိဳးေတြကို တားေရာ့နဲ႔ ခြဲေပးရမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး
စဥ္းစားရလိမ့္မယ္။ တိုက္ရိုက္အေျဖရဖို႔ေတာ့ မလြယ္ဘူး။ သြယ္၀ိုက္ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့
အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ယူရမယ္။ ကဲ . . . ေမးၾကည့္”
ထြက္ေပၚလာတာက
The Magician . . .
ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားတယ္။
Magician က စားပြဲေပၚမွာရွိတဲ့ တုတ္ေတြ၊ ဓားေတြ စတဲ့ ပစၥည္းကရိယာေတြကို
အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူ၊ ဂဏန္း ၁ က တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ကို ကိုယ္စားျပဳတယ္၊
ဆရာ၀န္ အဓိပၸာယ္၊ အလင္း၊ မ်က္ေစ့ ပရိယာယ္ေတြပါတယ္။ ဒါေတြ ေပါင္းစပ္လိုက္ေတာ့ . . .
“
သမီး မ်က္စိခြဲစိတ္ အထူးကု ဆရာ၀န္ႀကီး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ရိုးရိုး
မ်က္စိခြဲစိတ္တင္မကဘူး။ ေနာက္ဆံုးေပၚ နည္းပညာ၊ ကရိယာေတြကို အသံုးျပဳရတဲ့
ဆရာ၀န္ႀကီး ျဖစ္မွာပါ။ ႀကိဳးစားပါ . . .”
No comments:
Post a Comment