တားေရာ့ပံုျပင္၏
ဂႏၱ၀င္ စီးခ်က္၊ ၀ါးခ်က္ ႏွင့္ လွ်ပ္တျပက္လည္ျပန္
နံပါတ္
V. The Herofhant ဒီကားခ်ပ္ အေၾကာင္းေရးဖို႔ စဥ္းစားေနစဥ္မွာ ဒီစာစဥ္ေတြကို
အင္တာနက္မွာ တင္ေပးေနတဲ့ ၀ါသနာရွင္ ကိုေအာင္ဟိန္းေအးက စကားတစ္ခြန္းေျပာလာပါတယ္။
အရင္ေဆာင္းပါးေတြမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးတဲ့ တားေရာ့ အေျခခံ သေဘာတရားေတြကို
မၾကာမၾကာျပန္ေရးသား ေဖာ္ျပေပးဖို႔။ ဒါမွသာ ေရွးက ေဆာင္းပါးေတြကို မဖတ္ျဖစ္
အၾကည့္ျဖစ္တဲ့ သူေတြလဲ အဆက္အစပ္ မိသြားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႕ ေတာင္းဆိုလာပါတယ္။
အခုလို
စာဖတ္သူေတြရဲ႕ အက်ိဳးအတြက္ သူ သတိေပး၊ အႀကံေပးတာ ၀မ္းသာပါတယ္။ ဒီစာစုကို
စေရးကတည္းက သိသမွ် ေ၀မွ်ေပးမယ္ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ ေရးခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္
စာဖတ္သူေတြ ရင္ထဲကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ထိထိမိမိ ၀င္ေရာက္သြားေစလိုတဲ့အတြက္
ခန္႔ညားတဲ့ စာေပဆန္တဲ့ အသံုးအႏႈံး အေရးအသားေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး စကားေျပဟန္နဲ႔
ခပ္သြက္သြက္ေလး ေရးခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေလးနက္တဲ့ သေဘာတရားေတြ၊ ခိုင္မာတဲ့ အေျခခံ
စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ၊ က်ယ္ျပန္တဲ့ ဆက္ႏြယ္မႈေတြ၊ က်ိဳးေၾကာင္း ညီညြတ္တဲ့
အေတြးအေခၚေတြ၊ ၿပြတ္သိပ္ၿပီး ပါေနတယ္ ဆိုတာကို စာဖတ္သူေတြ သိျမင္ၿပီး ျဖစ္မွာပါ။
(ျမင္တတ္ သတိထားတတ္မယ္ ဆိုရင္ေပါ့)
ကားခ်ပ္
တစ္ခုခ်င္းရဲ႕ အေၾကာင္းေတြ မေရးခင္ကတည္းက ပထမဦးဆံုးေသာ ေဆာင္းပါးရွည္ၾကီး
(မ်က္မျမင္ပုဏၰား 6 ေယာက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ (သို႔မဟုတ္) တားေရာ့ပံုျပင္) ထဲမွာ
အေရာင္ရဲ႕ သေဘာတရားေတြ၊ ရာသီၿဂိဳဟ္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ပံုေတြကို အေဟာပိုင္းအတြက္
အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစမယ့္ အခ်က္ေတြကို ထိုက္သင့္သ၍ ရွင္းလင္းထားခဲ့ပါတယ္။
က်မ္းတစ္ေစာင္
ေပတစ္ဖြဲ႕အေနနဲ႕ ရည္ရြယ္ ျပဳစုျခင္း အဟုတ္ဘဲ၊ ၀ါသနာရွင္ေတြ အလြယ္တကူ သိျမင္
သေဘာေပါက္ လက္ေတြ႔ အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔ အတြက္ပဲ ရည္ရြယ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
အေဟာပိုင္းကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစတဲ့ အေဟာပိုင္းအတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေသာ္လည္း
သီးသန္႔ က႑တစ္ခုအေနနဲ႕ ျပည့္ျပည့္စံုစံု တင္ျပမွ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အခ်င္းအရာေတြကိုေတာ့
ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါတယ္။ (ဥပမာ- ေနာက္ခံ ပံုျပင္ေတြ၊ ဂဏန္း သခ်ၤာသေဘာတရားအရ ေပါင္းစည္း
ျဖစ္ေပၚလာမႈေတြ . . စသည္ျဖင့္)
ရင္ထဲက
ဆႏၵကို မလြန္ဆန္ႏိုင္လို႔သာ ဒီစာေတြေရးေနမိတာ။ မရြံ႕မရဲ ျဖစ္ေနမိတာကေတာ့ အမွန္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္သိသမွ် တစ္ပိုင္းတစ္စမွ်ေသာ ဗဟုသုတေလးနဲ႕ ႀကီးက်ယ္နက္ရႈိင္းတဲ့
ပညာရပ္တစ္ခုကို အေလးမထားရာမ်ား ေရာက္ေနမလား . . . ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာင့္ တားေရာ့ပညာ
သိမ္ငယ္သြားမလားေပါ့ . . .
ေနာက္တစ္ခ်က္
ရွိေသးတယ္။ ကိုေအာင္ဟိန္းေအးေျပာတာ။ တစ္ခ်ိဳ႕ကားခ်ပ္ေတြအေၾကာင္းေရးတဲ့အခါ
ဥပမာအေၾကာင္း ေရးတဲ့ စာေတြကမ်ားေနၿပီး၊ ကားခ်ပ္အေၾကာင္းက ဖြင့္ဆိုရွင္းျပတာ
နည္းေနတယ္တဲ့။ မွန္ပါတယ္။
စေရးတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုက
တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြ အေျခခံက်တဲ့ သေဘာတရားေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး လက္ေတြ႕မွာ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ အဓိပၸာယ္ ေကာက္တတ္ဖို႔
ျဖစ္ပါတယ္။
နိဒါန္း
ေဆာင္းပါးရွည္ၾကီးမွာ ကားခ်ပ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အေျခခံသေဘာတရားေတြကို
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ၿခံဳငံုေျပာခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ ကားခ်ပ္တစ္ခုခ်င္း အေၾကာင္းမွာေတာ့
လက္ေတြ႕ ေဟာခ်က္နဲ႔ ျဖစ္ရပ္မွန္ကေလးေတြကို အေလးေပးခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္
ကိုယ္ေတြ႕အရ လက္ေတြ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္၊ ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြက ကားခ်ပ္အဓိပၸာယ္
ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို ပိုၿပီး ရွင္းလင္း ခိုင္မာေစပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္
ကားခ်ပ္ တစ္ခုထဲနဲ႕ ေစာေျပာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ (တခ်ိဳ႕ ေမးခြန္းေတြက လြဲလို႔)
အင္မတန္ အႏၱရယ္ ႀကီးတယ္ဆိုတာကို သိထားရက္နဲ႔ စာဖတ္သူ ၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္
လမ္းစအျဖစ္၊ နမူနာအျဖစ္၊ Hints အျဖစ္နဲ႔ ျဖစ္ပါေစဆိုၿပီး ဇြတ္မွတ္ၿပီး ေရးေနျခင္း
ျဖစ္ပါတယ္။
အထူးတင္ျပခ်က္ . .
အခ်ိဳ႕က
ကြယ္ရာမွာ ေျပာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို တိုက္ရိုက္လာေျပာတာ မဟုတ္။ “ေျပာသမွ်
အားလံုးမွန္ေၾကာင္း ေရးေနတယ္။ တစ္ခါမွ မမွားဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္မလား . .. ” တဲ့။ မွားဘူးပါတယ္။ တက္တက္စင္ လြဲခဲ့ဘူးပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့
ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က အတိအက် မွတ္တမ္းအရ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ 14-12-2010 အဂၤါေန႔၊ နံနက္ 9း00
အခ်ိန္မွာ လာေမးတဲ့ ေက်ာင္းဆရာမ တစ္ေယာက္။ နာမည္ေတာ့ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ သူမက
ဘာေမးရမွန္းမသိ၊ မေမးတတ္ဘူးဆိုလို႔ Keltic Method (ကဲလတစ္ မက္သတ္) ကားခ်က္ 10
ခ်ပ္နဲ႔ ျဖန္႔ခင္း ေဟာေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီပံုစံက ေခါင္းစဥ္မေမးပဲနဲ႔ အေထြေထြ
အေၾကာင္းအရာေတြထဲက ထူးျခားတာေတြကို သိလိုသူေတြအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ ေဟာေျပာမႈ ပံုစံ
ျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုး ေျပာၿပီးလို႔ သူ႔မ်က္ႏွာကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ဘာမွ
ထူးျခားပံုမေပၚဘူး။ ဒီေတာ့ ေျပာေနက်အတိုင္း အခုေျပာျပခဲ့တဲ့ထဲမွာ
ဘယ္ကားခ်ပ္အေၾကာင္း မရွင္းတာရွိလဲ ေျပာပါ
. . ထပ္ရွင္းျပပါမယ္ဆိုေတာ့ မရွင္းတာ မရွိပါဘူးတဲ့ . . . ဒါဆို ဘာေတြမွာ
မတိုက္ဆိုင္တာ၊ မမွန္တာ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ လြဲေခ်ာ္ေနတာ ျဖစ္ေနသလဲလို႔ ေမးေတာ့ ေျပာသမွ်
အားလံုး တစ္ခုမွ မမွန္ပါဘူးတဲ့ . . ကၽြန္ေတာ္ တုန္လႈပ္သြားတယ္။ ေသခ်ာေအာင္
ျပန္ေမးတယ္။ အားလံုးတစ္လြဲစီ ပါပဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာရမွန္း မသိေအာင္
ရင္ခုန္သံေတြ ျမန္သြားတယ္ . . တဒိန္းဒိန္းနဲ႕ . .
“ဒါဆို
ကားခ်ပ္ေတြကို ကိုင္ၿပီး ကိုယ္သိခ်င္တာ အာရံုျပဳၿပီး ေမးပါ . . ကုလားဖန္ထိုးပါလို႔
ေျပာတုန္းက ဘာေတြအာရံုျပဳၿပီး ဘယ္အခ်က္ေတြကို ေမးခဲ့သလဲ . ” ေနာက္ေၾကာင္းကို
ျပန္လိုက္ရတာေပါ့ . .
“ကၽြန္မ
ဘာကိုမွ အာရံုမျပဳ/ ဘာကိုမွ မေမးခဲ့ပါဘူး။ ဆရာ လုပ္ခို္င္းလို႔သာ လုပ္လိုက္တာ
ရင္ထဲမွာ ဘာမွ မရွိဘူး။”
“ဘာမွ
ေမးစရာ အေၾကာင္း မရွိဘူးလား”
“
ေမးစရာ မရွိဘူး ဆရာ . . .”
“
ေမးစရာ မရွိဘဲနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ေဟာခန္းထဲကို ၀င္လာခဲ့သလဲ။ ေဗဒင္ၾကည့္ခ်င္လို႔ပါလို႔
ဘာေၾကာင့္ ေျပာသလဲ . . ” ကၽြန္ေတာ္
ေဒါသထြက္လာမိတယ္။ အသံလည္း နည္းနည္းမာသြားတယ္။
“
ကၽြန္မ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ဆရာ။ ဆရာ့ကို ေနာက္တာ ေႏွာင့္ယွက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မ
အျဖစ္က ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ။ ဘာေမးရမွန္းလည္း မသိ။ ကိုယ့္ရင္ထဲက ခံစားခ်က္က
ဘာလဲဆိုတာေတာင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မသိႏိုင္ေတာ့ေအာင္ ရႈပ္ေထြး ေနာက္က်ိေနတာပါ။
ဒီဘုရားနားက ရပ္ကြက္ထဲမွာ တည္းခိုပါတယ္။ အိမ္အျပန္ ဆရာ့ေဟာခန္းေရွ႕က
ျဖတ္ေလွ်ာက္လာရင္း ၀င္ခ်င္စိတ္ေပါက္တာနဲ႔ ၀င္ခဲ့မိတာပါ။ တစ္ကယ္တမ္း ေမးမယ္ဆိုေတာ့
ဘာေမးရမွန္း မသိေလာက္ေအာင္ ကၽြန္မရဲ႕ ဘ၀ျဖစ္စဥ္က ရႈပ္ေထြးပါတယ္။ ဒီလိုပါ ဆရာ . .
.. ”
အဲဒီလို
အစခ်ီၿပီး သူမရဲ႕ ေယာက်ၤားက တစ္လမ္းတည္းေန မိန္းမပ်က္တစ္ေယာက္နဲ႕
လိုက္ေျပးခဲ့ေၾကာင္း၊ သမီးအႀကီးက တကၠသိုလ္မွာ၊ သားအငယ္က (10)တန္းေျဖမယ္။ သူက
မူလတန္းျပဆရာမ။ နယ္ၿမိဳ႕မွာ သြားေနရတယ္။ ခေလးေတြကိုေတာ့ အေမနဲ႔ ရန္ကုန္မွာ
ထားခဲ့တယ္။ ခေလးေတြရဲ႕ ပညာသင္စရိတ္နဲ႔ စား၀တ္ေနေရး စရိတ္ေတြ ျမင့္တက္လာေတာ့ သူမရဲ႕
လစာ၀င္ေငြတစ္ခုတည္းနဲ႔ မေလာက္ေတာ့ဘူး။ ႏွစ္ေယာက္ တာ၀န္ကို မႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကေလး
တစ္ေယာက္ေယာက္ေက်ာင္းထြက္ရေတာ့မယ့္ အေျခအေန။ ကေလးေတြကို ဘယ္သူမွ
ေက်ာင္းမထြက္ေစခ်င္။ မထြက္ေစခ်င္ရင္ ေငြအေထာက္အပံ့ လိုလာၿပီ။ ဘယ္ကရမလဲ။ ကေလးေတြရဲ႕
အေဖ . . သူဘယ္မွာလဲ။ သူမွာလည္း တာ၀န္ရွိတာပဲေလ . . ဘယ္ဘ၀ေရာက္ေရာက္ အေဖဟာ အေဖပဲ။
ဒီအခက္အခဲေတြကို အေဖျဖစ္သူကလည္း ၾကားသိဟန္တူတယ္။ ေငြေထာက္ပံ့ခ်င္တယ္လို႔ ၾကားလူနဲ႕
ကမ္းလွမ္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကေလးေတြရဲ႕ အေဖက ဘာမွ မယ္မယ္ရရ အလုပ္အကိုင္မရွိ။ ထမီနား
ခိုစားေနတာဆိုေတာ့ ဘယ္ကေငြနဲ႕ ေထာက္ပံ့မလဲ . . ဟိုမိန္းမပ်က္ ရတဲ့ေငြနဲ႔
ေထာက္ပံ့တာမ်ိဳးေတာ့ လက္မခံခ်င္။ သမီးအႀကီးက တကၠသိုလ္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္။ ေငြသြင္းစရာေတြ
လိုေနၿပီ။ စာေတာ္တဲ့သားငယ္ကလည္း တစ္တန္းမွ မက်ခဲ့။ ေနာက္ဆံုးေပးဖို႔ က်န္တဲ့
က်ဴရွင္ခ တစ္ျဖတ္စာေပးဖို႔ အခ်ိန္ေစ့ေနၿပီ။ ဒီအခက္အခဲေတြကို ရွင္းဖို႔
နည္းလမ္းမရေသး။ ေငြရႏိုင္တဲ့ ေဆြမ်ိဳးေတြဆီမွာလည္း အဆင္မေျပခဲ့။ အဲဒီကအျပန္
ဘုရားမွာ ပုတီးစိပ္ မိမိအခက္အခဲေတြကို တုိင္တည္ ဆုေတာင္းခဲ့။
မိမိျပန္လာမယ့္လမ္းကို အားကိုးတႀကီး ထိုင္ေမွ်ာ္ေနၾကမယ့္ သားနဲ႔သမီးကို
ဘယ္လိုျပန္ေျပာရပါ့ . .။ အဲဒီအေတြးေတြနဲ႔ ဆရာ့ေဟာခန္းေရွ႕က ျဖတ္ေလွ်ာက္အျပန္
ဆရာ့အခန္းကို ၾကည့္မိၿပီး ရုတ္တရက္ စိတ္ကူး၀င္လာမိခဲ့။ . ..
အဲဒီေနာက္
တြက္ခ်က္ေဟာေျပာ ႏွစ္သိမ့္ၿပီး ေရႊျပည္ေအးတရား ေဟာလိုက္ရ။ တြက္ခ်က္ေဟာလိုက္မွ
သူ႔ျဖစ္စဥ္နဲ႔ လမိုင္းကပ္သြားပါေတာ့တယ္။
ေျပာခ်င္တာက
တားေရာ့နဲ႔ ေဟာတာ လံုး၀မမွန္တဲ့ . .
ကိုယ္ေတြ႕ေလးကို မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ပါ။
ေလာကမွာ
သစၥာႏွစ္ပါး ရွိပါတယ္။ မေဖာက္မျပန္ ထာ၀ရ မွန္ကန္မႈရွိေနတဲ့ (ဒုကၡသစၥာ၊ သမုဒယသစၥာ၊
နိေရာဓသစၥာနဲ႕ မဂၢသစၥာ တည္းဟူေသာ သစၥာေလးပါး) ပရမတၱသစၥာ။
ေနာက္တစ္ပါးက
အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာေဒသ ပါတ္၀န္းက်င္ အေျခအေနတစ္ခုမွာသာ မွန္ကန္ၿပီး
အေျခအေနေျပာင္းလဲသြားတာနဲ႔ အမွ် လြဲမွားသြားႏိုင္တဲ့ လူသားေတြ လက္ခံသတ္မွတ္
အသံုးျပဳေနတဲ့ သမုတိသစၥာ။
ဒီႏွစ္ပါးမွာ
တားေရာ့ပညာသည္လည္း သမုတိသစၥာရဲ႕ ေအာက္မွာပဲ ရွိေနပါတယ္။ အေျခအေန အတိုင္းအတာ
တစ္ခုခုေသာ ေဘာင္အတြင္းမွာပဲ မွန္ႏိုင္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေဘာင္နယ္နိမိတ္ထဲက
ကၽြံထြက္သြားရင္ လြဲမွားမႈ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ ဆိုတာကို ကိုယ္ေတြ႕ေလးနဲ႔ တင္ျပတာပါ။
ဒီေနရာမွာ
အေၾကာင္းဆံုလာလို႔ သေဘာတရားေလးတစ္ခု တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ တားေရာ့ပညာ နယ္ပယ္ထဲကပါ။
Triadic Theory လို႔ ေခၚပါတယ္။ အေၾကာင္း (၃)ခု/ စြမ္းအင္ (၃)ခု/ အေျခအေန (၃)ခု
ဆီေလ်ာ္စြာ ေပါင္းစပ္ၿပီးမွ စြမ္းအင္သစ္/ ပစၥည္းသစ္/ အေၾကာင္းအရာသစ္ တစ္ခု
ျဖစ္ေပၚလာရတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာတရားပါ။ (ကၽြန္ေတာ္နားလည္သမွ် အတိုခ်ဳပ္ေျပာျပျခင္း
မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။)
ဥပမာအားျဖင့္ -
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဗုဒၶဘာသာမွာ -
အနိစၥ + ဒုကၡ + အနတၱ =
၀ိပႆနာ
သီလ + သမာဓိ + ပညာ =
နိဗၺာန္
ခရစ္ယာန္ဘာသာမွာ-
ခမည္းေတာ္ + သားေတာ္ +
သန္႔ရွင္းေသာ၀ိဥာဥ္ေတာ္ = ကမၻာေလာက
ဟိႏၷဴမွာ-
ဘရာမင္(ျဖစ္) + ဗိသွ်ႏူး (တည္) + သွ်ိ၀ (ပ်က္) =
ကမၻာေလာက
ျဒပ္ထုတစ္ခု၏
မူလအစမွာ
ပရိုတြန္ + ႏ်ဴထရြန္ + အီလက္ထရြန္ =
အက္တမ္
လူသားျဖစ္စဥ္မွာ
ဖခင္ + မိခင္ + အိမ္ေထာင္မႈ (ဆက္ဆံမႈ) = သားသမီး
စသည္ျဖင့္
ဒီသီ၀ရီရဲ႕ အေျခခံနဲ႕ လြတ္ကင္းတဲ့ ျဖစ္ေပၚမႈဟာ မရွိသေလာက္ပါပဲ . . တားေရာ့ပညာဟာလည္း ဒီသေဘာတရားအေျခခံနဲ႕ ဖြဲ႕စည္း
ျဖစ္ေပၚေနပါတယ္။ အက်ယ္ကိုေတာ့ သီးျခားေခါင္းစဥ္နဲ႔ တင္ျပပါ့မယ္။ အခုေတာ့
လိုရင္းကိုပဲ ဆက္သြားပါရေစ။ တားေရာ့ ေဟာေျပာရာမွာလည္း ဒီဆက္ႏြယ္မႈ မရွိပဲနဲ႔
မွန္ကန္တဲ့ အေျဖမထြက္ပါ။
တားေရာ့အေစာင့္အေရွာက္ပုဂိၢဳလ္
(Crismic Power)
အဲဒီလို
ပံုနဲ႔ ျပရရင္ ပိုရွင္းပါတယ္။ ႀတိဂံ ဆက္ႏြယ္မႈေတြကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ႀတိဂံ
ဆက္ႏြယ္မႈ (၄)ခု ရွိပါတယ္။
(က)
၁။ ေဟာေျပာသူ
၂။ ေမးသူ
၃။ တားေရာ့ကတ္
(အေျခခံ ႀတိဂံ အေျဖမွန္)
(ခ)
၁။ ေဟာေျပာသူ
၂။ တားေရာ့ကတ္
၃။ တားေရာ့အေစာင့္အေရွာက္ပုဂိၢဳလ္
(ဆင့္ပြား ႀတိဂံ အေျဖမွန္)
(ဂ)
၁။ ေဟာေျပာသူ
၂။ ေမးသူ
၃။ တားေရာ့အေစာင့္အေရွာက္ပုဂိၢဳလ္
(ဆင့္ပြား ႀတိဂံ အေျဖမွန္)
(ဃ)
၁။ ေမးသူ
၂။ တားေရာ့ကတ္
၃။ တားေရာ့အေစာင့္အေရွာက္ပုဂိၢဳလ္
(ဆင့္ပြား ႀတိဂံ အေျဖမွန္)
အဲဒီ
ႀတိဂံ (၄)ခု ဟန္ခ်က္ညီစြာ ေပါင္းစပ္မွ အေျဖမွန္ ထြက္ေပၚပါတယ္။ အဲဒီ ႀတိဂံေတြထဲမွာ
ပါ၀င္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေလးခုရွိပါတယ္။ အဲဒီ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုစီကလည္း
သူ႔အရည္အခ်င္းနဲ႕သူ ျပည့္စံုေနဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္ေတြထဲက တစ္ခုခု
ခ်ိဳ႕ယြင္းေနရင္ေတာ့ လြဲမွားတဲ့အေျဖ၊ တစ္၀က္တစ္ပ်က္ အေျဖမွန္ေတြပဲ ထြက္ေပၚလာပါမယ္။
၁။ ေဟာေျပာသူ
တားေရာ့ရဲ႕
အေျခခံသေဘာတရားေတြကို က်ယ္ျပန္႔နက္ရႈိင္းစြာ သေဘာေပါက္ လိုက္နာဖို႔ လိုပါတယ္။
ေစတနာမွန္ဖို႔ လိုပါတယ္။ သစၥာရွိဖို႔လိုပါတယ္။
၂။ ေမးျမန္းသူ
တားေရာ့ပညာအေပၚ၊
ဆရာ့အေပၚ ယံုၾကည္မႈရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ္ေမးခ်င္တဲ့ အဓိကအခ်က္ကို ရွင္းလင္းစြာ
သိထားဖို႔ လိုပါတယ္။ ရိုးသား မွန္ကန္စြာ ေမးဖို႔ လိုပါတယ္။
၃။ တားေရာ့ကတ္ထုပ္
ေဟာေျပာမယ့္သူ
သံုးေနက် ကတ္ထုပ္/ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ၿပီးသား ကတ္ထုပ္/ မူလ ကတ္ထုပ္
ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။
၄။ တားေရာ့ အေစာင့္အေရွာက္ပုဂိၢဳလ္
မ်က္စိနဲ႕
မျမင္ႏိုင္သလို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္လည္း ျပလို႔မရပါ။ ယံုၾကည္မႈ အားကိုးမႈ ရွိဖို႔ပဲ
လိုပါတယ္။ “ေလာကႀကီးရဲ႕ သဘာ၀စြမ္းအားစု” ပဲလို႔ မွတ္ထင္ယံုၾကည္ရင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
၁။ ေဟာေျပာသူ
အေျဖမွန္ကန္စြာ
ထြက္ေပၚလာဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အေျခခံျပည့္စံုမႈ အေၾကာင္းတရား (၄)ခုထဲမွာမွ
အဓိကအက်ဆံုးက ေဟာေျပာသူ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေဟာေျပာမယ့္သူ/ အေျဖထုတ္မယ့္သူ/
ဆရာကိုယ္တိုင္က တားေရာ့ပညာနဲ႕တကြ တားေရာ့ကားခ်ပ္ တစ္ခ်ပ္ခ်င္းစီရဲ႕ ပရိယာယ္ေတြကို
အေျခခံကစၿပီး စနစ္တက် က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ နားလည္ သေဘာေပါက္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။
ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီကိစၥအေရးႀကီးလည္း ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ဥပမာ တစ္ခုနဲ႔ ေျပာပါ့မယ္။
တစ္ခါတုန္းက
အသက္ (၅၀)ေက်ာ္ခန္႔ အမ်ိုဳးသားႀကီးတစ္ဦး ေဗဒင္လာေမးပါတယ္။ လာေနက် customer
တစ္ဦးပါ။ စိတ္ဆိုးၿပီး အိမ္ကဆင္းသြားတဲ့ ေခၽြးမနဲ႔ ေျမးကေလး ျပန္လာမလား၊ ဘယ္ေတာ့
ျပန္လာမလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္း . .။ သူခ်ိဳးၿပီးသား ကားခ်ပ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္က
ေအာက္ပါေမးခြန္းေတြနဲ႕ ျဖန္႔ေ၀လိုက္ပါတယ္။
၁။ သူမျပန္လာဖို႔ ကိစၥအေပၚမွာ
ဘယ္လိုသေဘာထားရွိသလဲ။ (Two of Swords)
၂။ ဘာအခက္အခဲ ရွိေနလဲ။ (Four of Cups)
၃။ အဲဒီ အခက္အခဲကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ။
(Fight 0f Pentaeles)
၄။ အဲဒီလို လုပ္ေပးရင္ ျပန္လာမလား။ (Ace
of Pentaeles)
အေျဖ ။ ။
၁။ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြကို
ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနတာ။ စကားေျပာရင္ အမွားပါမွာစိုးလို႔ . .
၂။ အခုျပန္လာရင္ မိသားစု ပတ္၀န္းက်င္က
ကဲ့ရဲ႕ အတင္းေျပာခံရမွာ ေၾကာက္လို႔ . .
၃။ လံုေလာက္တဲ့ ေငြေၾကးပံုေပးလိုက္ . .
၄။ သူတို႔မိသားစု တစ္သီးတစ္ျခားေနစရာ
အိမ္၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း၊ ေငြေၾကးဥစၥာနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ သူတို႔ဘ၀
သူတို႔ထူေထာင္ခြင့္ရရင္ ျပန္လာမွာပါ . .
ကၽြန္ေတာ္က
အထက္ပါအတို္င္း အက်ိဳးအေၾကာင္းနဲ႔ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျဖလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ေမးသူက အေျဖမျပတ္သားဘူး။ ျပန္လာမလား . .
ျပန္မလာဘူးလား . . ဒါပဲ သိခ်င္တယ္တဲ့ . .
ကၽြန္ေတာ့္
အာရံုေတြကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ စုစည္းၿပီး သူ႔ကို ထပ္မံၿပီးေတာ့ တားေရာ့ကို
ေမႊေႏွာက္ၿပီး ခ်ိဳးေစပါတယ္။ ေပၚထြက္လာတဲ့ တစ္ခ်ပ္တည္းေသာ ကတ္က The Death ေသမင္း .
. .
သူကေျပာတယ္။
“ဒါေသမင္းကတ္ပဲ၊ ျပန္မလာေတာ့ဘူး ေျပာတာေပါ့။ ဟုတ္လား။” တဲ့ . . ကၽြန္ေတာ္က
သူ႔ကိုေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးေလးနက္နက္နဲ႕ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
“သူမတို႔
သားအမိ ျပန္လာမယ္။ ေသခ်ာတယ္ . .”
“
ဆရာ ဒီကတ္က မေကာင္းဘူး။ ျပန္မလာေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္မဟုတ္လား . . ”
“
ဒီအဓိပၸာယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီကားခ်ပ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္မူရင္းက- ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ေသခ်ာေပါက္
ေျပာင္းလဲျခင္း၊ အခ်ိန္တန္၍ ေျပာင္လဲျခင္း ကို ညႊန္းပါတယ္။ သူတို႔လင္မယား ကြဲေနတာ
(၂)ႏွစ္ နီးပါးရွိၿပီ။ သူတို႔ဆႏၵအတိုင္း သူတို႔ဘ၀နဲ႕ သူတို႔ သီးျခားခြဲၿပီး
ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရင္ ျပန္လာပါလိမ့္မယ္။
“
ျပန္လာမယ္ဆိုရင္လည္း ၿပီးေရာေပါ့။ သားနဲ႔ ေခၽြးမေနဖို႔ အိမ္၊ ကား၊
စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ခြဲေပးဖို႔ ျပင္ဆင္ထားၿပီးသားပါ” . .
ေနာက္သံုးေလးလ
ေလာက္အၾကာမွာ ေခၽြးမ ျပန္ေရာက္ေၾကာင္း၊ စီးပြား၊ အိမ္ခြဲေပးထားေၾကာင္း
ၾကားသိရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ေဗဒင္လာေမးသူက ဗဟုသုတစံုတယ္။ Major ကတ္ေတြနဲ႔
Yes/ No ေျဖတဲ့ ေဗဒင္ေဟာခန္းေတြမွာ ေမးေနက်ဆိုေတာ့ Major (၂၂)ကတ္ကို
ေတာ္ေတာ္ေလးသိေနတယ္။ ေကာင္းဆိုးအုပ္စု ႏွစ္စုခြဲၿပီး ေဟာေနၾကတဲ့ အုပ္စုထဲမွာ Death
ကို ဆိုးအုပ္စု ထဲမွာထည့္ၿပီး ေမးသမွ် မေကာင္းဘူး၊ No အုပ္စုထဲကအတိုင္း ေဟာတတ္တဲ့
ေဟာခ်က္ကို ေဗဒင္ေမးသူက သိၿပီးသား . ..
သူသိထားတဲ့
ပံုေသမေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္က သဘာ၀မက်ေၾကာင္း၊ အခ်ိန္တန္၍ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ေသခ်ာေပါက္
ေျပာင္းလဲျခင္း ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ဥပမာ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရွင္းျပရတယ္။
ဥပမာ
မ်ားထဲမွ တစ္ခု- စပါးေစ့ေလးဟာ သင့္ေတာ္တဲ့ ေရ၊ ေျမ၊ ေလ၊ ေနေရာင္ျခည္တို႔နဲ႕
ထိေတြ႔ေပါင္းစပ္တဲ့အခါ အေစ့ဘ၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး အပင္ေပါက္ဘ၀ ေျပာင္းသြားတယ္။
အပင္ငယ္က ႀကီးထြားလာၿပီး အပြင့္အပြင့္တယ္။ အခ်ိန္ေစ့လာတဲ့အခါ အပြင့္က
ေႀကြက်သြားၿပီး အသီးကင္းေလးေတြ ထြက္ေပၚလာတယ္။ အသီးက ရင့္က်က္လာတဲ့အခါ အပင္ေပၚက
ေႀကြက်ၿပီး အပင္သစ္ ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ဆုိတဲ့ သံသရာ စက္၀န္းထဲက
ေျပာင္းလဲျခင္း၊ အခ်ိန္တန္၍ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ေသခ်ာေပါက္ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ လိုအပ္တဲ့
အခ်က္အလက္ေတြ ျပည့္စံုစြာ ေပါင္းစပ္ရင္ ေကာင္းေသာေျပာင္းလဲျခင္းသို႔
ေျပာင္းလဲသြားၿပီး၊ မျပည့္စံုေသာ၊ မေကာင္းေသာ၊ အေျခအေနေတြနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့
အားျဖည့္မႈေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ရတဲ့အခါ မေကာင္းေသာ/ မေအာင္ျမင္ေသာ
ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ိဳးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရမွာ ေသခ်ာတယ္။
သားနဲ႔
ေခၽြးမ စိတ္တုိင္းက် လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ဖို႔ လိုေလေသး
မရွိေအာင္ ခြဲေ၀ ဖန္တီးေပးထားၿပီးသားမို႔ ေကာင္းမြန္ေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္တဲ့
(ခြဲေန၊ အေနေ၀းတာေတြ ၿပီးဆံုးသြားၿပီး) ျပန္လည္ ဆံုဆည္းျခင္း ဆိုတဲ့ဆီ
ေျပာင္းလဲရေတာ့မွာေပါ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသခ်ာေပါက္ ျပန္လာမယ္လို႔
ေဟာခ်က္ထုတ္လိုက္တာပါ။
အဲဒီလို
တားေရာ့ပညာကို အသံုးျပဳၿပီး ေဟာေျပာမယ့္သူ/ ဆရာျဖစ္သူက တားေရာ့ပညာနဲ႔တကြ
ကားခ်ပ္တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ျဖစ္သဏ္၊ အဓိပၸာယ္ အႏွစ္သာရေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔
ခိုင္ခိုင္မာမာ နားလည္သေဘာေပါက္ထားမွ အေျခအေနမွန္နဲ႔ အနီးကပ္ဆံုးအေျဖကို
ထုတ္ႏိုင္ၿပီး လာေမးသူရဲ႕ လြဲမွားေနတဲ့ အသိေတြ၊ သံသယေတြ၊ မျပည့္စံုတဲ့
ဗဟုသုတေတြကို ပိုမိုမွန္ကန္ ျပည့္စံုသြားေအာင္ ျဖည့္စြမ္းေပးႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဖြင့္ေဆာင္းပါးမွာ
ေျပာခဲ့သလို တားေရာ့ကားခ်ပ္ေတြဟာ နိမိတ္ပံုေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ နိမိတ္ေကာက္ယူ
ေဟာေျပာရာမွာ အျပင္နိမိတ္ (အျမင္နိမိတ္) နဲ႔ အတြင္းနိအိတ္ (အႏွစ္သာရနိမိတ္)
ဆိုၿပီး ႏွစ္ပိုင္းရွိပါတယ္။ အျပင္နိမိတ္/ အျမင္နိမိတ္ကိုလည္း
ေကာက္ယူခြင့္ရွိပါတယ္။ ရံဖန္ရံခါမွာလည္း မွန္တတ္ပါတယ္။ မွန္ရင္လည္း ဒဲ့ ဂြပ္ကနဲ
ေနေအာင္ မွန္တတ္ပါတယ္။ လြဲရင္လည္း တက္တက္စင္ လြဲတတ္ပါတယ္။ အတြင္းနိမိတ္ / အႏွစ္သာရ
နိမိတ္ကို ယူရင္ေတာ့ မလြဲတန္းမွန္ပါတယ္။ (မွန္ပံုမွန္နည္းကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး
ရွိတာေပါ့) . . “မင္းရဲ႕ အထက္လူႀကီး တစ္ဦးနဲ႔ ျပႆနာတက္ေနတယ္။” . ..
“လူႀကီးဆိုတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ အလုပ္ထဲက လူႀကီးမဟုတ္ဘူးဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္အေဖနဲ႕
ကြိဳင္တက္ေနတာ။” အဲဒီလိုမ်ိဳးေလာက္ေတာ့ လြဲတာေပါ့ . .
Two
of Cups = အခ်စ္သစ္/ခ်စ္သူသစ္နဲ႔ စတင္ဆံုဆည္းျခင္း။ ။ “ညီေလး မင္းခုရက္အတြင္း
ခ်စ္သူသစ္/ အခ်စ္သစ္နဲ႕ ဆံုၿပီးၿပီ မဟုတ္လား” . .. ”ဆံုေတာ့ ဆံုတယ္ဆရာ၊ အခ်စ္သစ္ မဟုတ္ဘူး။ မိဘေတြ
သေဘာမတူလို႔ မယူျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရည္းစားေဟာင္း၊ (၃)ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ မေတြ႕တာ . .
မေန႔ကမွ ရုပ္ရွင္ရံုမွတ္တိုင္မွာ အမွတ္မထင္ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ရင္ေတာ့ ျပန္ခုန္တာေပါ့
ဆရာရယ္။” . .. အဲဒီလိုမ်ိဳးေလးေတြ
လြဲတတ္ပါတယ္။
တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့
မိမိရဲ႕ စကားလံုး အသံုးအႏႈံး ေရြးခ်ယ္ေျပာဆိုမႈေအေပၚမွာ တစ္ဖက္လူက
ဘာကိုဆိုလိုမွန္း မသိလို႔။ မွား/မွန္ ကို ရုတ္တရက္ ဆံုးျဖတ္လို႔ မရတာမ်ိဳးေတြလည္း
ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးအစားကေတာ့ မၾကာခဏ ႀကံဳတတ္ပါတယ္။ ေဟာေျပာသူရဲ႕ အေျပာအဆို
စကားလံုးေရြးခ်ယ္မႈ/ နားေထာင္သူရဲ႕ ဗဟုသုတ ပညာအရည္အခ်င္း၊
နားလည္ႏိုင္စြမ္းရွိမႈေတြေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ၀ိုးတိုး၀ါးတား ျဖစ္သြားတယ္။
မိမိနားလည္သမွ်ကို ဥပမာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႕ လွည့္ပတ္ေျပာေနလိုက္တာ ဥပမာ
တစ္ခုခုက်ေတာ့မွ “ဟုတ္တယ္ဆရာ- အဲဒီလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာ” လို႔ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
ဥပမာ-
XII. Hanged Man = ေဇာက္ထုိး တြဲေလာင္းဆြဲ ခံထားရသူ
မိမိအက်ိဳးကို စြန္႔လႊတ္၍ အမ်ားအတြက္
အနစ္နာခံသူ။ ဒီကတ္ရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္က ဒီအတိုင္းရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆန္႔ေတြးလိုက္တဲ့ အခါ
ခုေလာေလာဆယ္ ဒုကၡေရာက္ေနသူ၊ အက်ဥ္းအက်ပ္ထဲ ေရာက္ေနသူ၊ စိတ္သြားတိုင္း
ကိုယ္မပါႏိုင္သူ၊ အကန္႔အသတ္/ စည္းကမ္း/ ေဘာင္တစ္ခုခုထဲမွာ ေရာက္ရွိေနသူ။
ေစတနာပါသည္ျဖစ္ေစ/ ေစတနာ မပါသည္ ျဖစ္ေစ၊ မိမိသေဘာ ဆႏၵအေလ်ာက္ျဖစ္ေစ၊
မလြဲမေရွာင္သာေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ/ လူတစ္ဦးေၾကာင့္ျဖစ္ေစ
လက္ရွိအေျခအေနထဲမွာ လုပ္မိေနသူ။ ေရွ႕တိုးရခက္၊ ေနာက္ဆုတ္ရခက္ ျဖစ္ေနသူ။
မိမိအခက္အခဲ ခံစားခ်က္ကို ဘယ္သူကမွ အသိအမွတ္ျပဳျခငး နားလည္ သေဘာေပါက္ျခင္း မခံရသူ။
ေက်းဇူးတင္ မခံရသူ။ အက်ိဳးခံစားခြင့္ မရွိသူ။ ရင္ထဲက အကူအညီရယူလိုေသာ္လည္း
ႏႈတ္မွဖြင့္ဟၿပီး အကူအညီ မေတာင္းခံတတ္သူ/ မေတာင္းခံ၀ံ့သူ။
လက္ရွိမိမိေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြဟာ မိမိမွအပျဖစ္ေသာ အျခားသူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၊
အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု၊ အသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေနေပမယ့္
ကာယကံရွင္အတြက္ ထိုက္တန္ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးကို မခံစားရသူ။ လံုး၀အက်ိဳးမခံစားရသူ။
လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့ ေစတနာရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈကေတာ့ တေန႔ေန႔မွာ ျပန္ခံစားရမွာ ေသခ်ာတယ္။
သို႔ေသာ္ ဘယ္ေန႔မွန္းမသိ။ ။ ျမင့္မားတဲ့ ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုအတြက္ အရႈံးေပး
လက္ေျမွာက္ ဒူးေထာက္ထားတဲ့သူ။ ဘ၀မွာ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ေနသူ။ တိုးတက္မႈေတြအားလံုး
ရပ္တန္႔ေနသူ။ ရုပ္၀တၳဳေတြ ေလာကီေရးရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စား
အနစ္နာခံၿပီး အေတြးအေခၚ၊ ဥာဏ္ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စိတ္စြမ္းရည္ပိုင္းဆိုင္ရာ
က႑ေတြနဲ႔ တိုးတက္ ျမင့္မားမႈေတြကို ရွာေဖြေနသူျဖစ္ၿပီး ေတြ႔ျမင္ေနရၿပီ ျဖစ္သူ။ .
.. .
အစရွိတဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြ ထြက္လာတယ္။ ဒီကတ္ရဲ႕ သေဘာတရား အဓိပၸာယ္ အႏွစ္သာရေတြက
အမ်ားႀကီး။ ဒီအဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔ ရာႏႈန္းျပည့္ ကိုက္ညီတဲ့ ျဖစ္စဥ္ဆိုတာ နည္းတယ္။
တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ဒက္ထိ မွန္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာက ေျပာတဲ့ ဆရာကလည္း
အဲဒီေလာက္ႀကီး ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မေျပာျဖစ္/ မေျပာႏိုင္ဘူး။။
တစ္ျခားကတ္ အေၾကာင္းေတြလည္း ဆက္ေဟာရဦးမယ္။ ၿပီးေတာ့ ကတ္ေတြအားလံုးကိ္ု
ေပါင္းစပ္ၿပီး အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေဟာရဦးမယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအႏွစ္သာရေတြထဲက သင့္ေတာ္ရာ
စကားလံုးေတြနဲ႔ ႏွစ္ေၾကာင္း သံုးေၾကာင္းေလာက္ ေျပာရတာေပါ့။
အဲဒီအခါ
မိမိေျပာတဲ့ စကားလံုးေတြကလည္း ထိထိမိမိ တိုက္ဆိုင္မႈ မရွိ။ နားေထာင္သူကလည္း
ဆက္စပ္ေတြးေခၚႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ကလည္း နည္း ဆိုရင္ေတာ့ ၀ါးတားတား ျဖစ္ေတာ့တာပါဘဲ . .
ဒီလိုႀကံဳရင္
မိမိက စိတ္ရွည္ရတယ္။ လာေမးသူရဲ႕ မိသားစုဘ၀ အလုပ္အကိုင္ထဲက အေျခအေနေလးေတြကို
လိမၼာပါးနပ္စြာ အစေဖာ္ၿပီး မသိမသာမွ သိသိသာသာ ေဖာ္ထုတ္ေပးရတယ္။ ကိုယ့္အေၾကာင္း
ကိုယ္ေျပာရတာဆိုေတာ့ လူတိုင္း ႏႈတ္သြက္တာေပါ့။ အဲဒီအခါ သူရဲ႕ လက္ရွိရင္ဆိုင္ေနရတဲ့
အခက္အခဲေလးေတြ ပါလာတာေပါ့။ မိသားစုထဲမွာ ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းခြင္တြင္းမွာ ျဖစ္ေစ
၀န္ပိေနတာေတြ ခိုင္းေကာင္းလို႔ အခိုင္းေကာင္းခံေနရတာေတြ၊
လူမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးညံ့လို႔/ ရိုးအလို႔ ဂ်ဴနီယာေတြက ကိုယ္ကို ေက်ာ္ၿပီး
ရာထူးတိုးတာေတြ၊ ေနရာေကာင္း မရတာေတြ တစ္သီႀကီး ေပၚလာပါတယ္။
အဲဒီလို
ကားခ်ပ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္နဲ႔ ေဘာင္၀င္ျဖစ္စဥ္ေတြ ေပၚလာေတာ့မွ အဲဒီကိစၥကို ဆိုလိုတာပါ
လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္လို႔ရေတာ့တယ္။
အဲဒါေၾကာင့္
တားေရာ့က လြယ္သလား ေမးရင္ လြယ္ပါတယ္။ ခက္သလား ေမးရင္ ခက္ပါတယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာပါ။
၂။ ေမးျမန္းသူ
တားေရာ့ပညာကို
အသံုးျပဳေဟာေျပာရာမွာ ဒုတိယ အေရးႀကီးတာက ေမးျမန္းသူပါ။ လာေမးတဲ့ ပရိသတ္ထဲမွာ
ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က တားေရာ့ေမးေနက် ပရိသတ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ဆီမွာ
မဟုတ္ဘူး။ တျခား တားေရာ့ေဟာတဲ့ ဆရာေတြဆီမွာ ေမးေနက်။ အဲဒီလူေတြက်ေတာ့
အရင္ဆရာေတြဆီမွာ သူတို႔ လုပ္ေနက် အတိုင္း တားေရာ့ထုပ္ေတြ႕တာနဲ႔ တန္းကိုင္ၿပီး
တန္းခ်ိဳးဖို႔ျပင္တာ့တာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ကိုယ္က ကိုယ့္စည္းကမ္း၊ ထံုးစံအတိုင္း စနစ္တက်
ျပန္လုပ္ခိုင္းရတယ္။ လက္ကို ဆပ္ျပာနဲ႔ေဆး၊ ေရေျပာင္ေအာင္သုတ္၊ လက္ကို ေရေမႊးျဖန္း၊
တားေရာ့ကတ္ထုပ္ကို ကိုင္ၿပီး တားေရာ့ အေစာင့္အေရွာက္ ပုဂိၢဳလ္ေတြကို ေမတၱာပို႔။
ကာယကံရွင္ သိလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အာရံုျပဳ၊ စိတ္ထဲကေမး၊ အဲဒီလို စဥ္းစားရင္း
ေမးရင္းနဲ႕ တားေရာ့ကားခ်ပ္ကို shuffle လုပ္/ ကုလားဖန္ထိုး/ေရာေမႊ လုပ္တတ္သလို
လုပ္ပါေစ။ စိတ္ႀကိဳက္ေမႊၿပီးရင္ စားပြဲေပၚခ်လိုက္။ ဘယ္လက္နဲ႔အုပ္။
ကိုယ္ေမးခ်င္တဲ့အေၾကာင္းကို တိတိက်က်ေမး။ ဒီေနရာမွာ ဘာသိခ်င္လဲ . . ဘာေမးခ်င္တာလဲ
ဆိုတာကို ဆရာက ပထမ အရင္ေမးရတယ္။ တားေရာ့က ေျဖတတ္တဲ့ အေျဖနဲ႔ အံ၀င္မယ့္ အေမးမ်ိဳးကို
မိမိက အႀကံေပးရတယ္။
ဒီလို
ဒီလိုေမး။ အဲဒီလို ျပင္ေပးရတယ္။ ေမးၿပီး ဘယ္လက္ကို ခ်ိဳးခ်ခို္င္းလိုက္။
အဲဒီလိုခ်ိဳးၿပီးတာနဲ႕ ေမးသူက ေနာက္ထပ္ တားေရာ့ကို ကိုင္တြယ္ ထိေတြ႕ခြင့္
မရွိေတာ့ဘူး။ ဆရာျဖစ္သူက ေမးခြန္းနဲ႕ သင့္ေတာ္တဲ့ ျဖန္႔ခင္းပံု Spread နဲ႔ ျဖန္႔ခင္းၿပီး
ဆက္ေဟာရတာေပါ့ . . .
သန္႔ရွင္းေသာလက္၊
ေမႊးႀကိဳင္ေသာလက္နဲ႔သာ တားေရာ့ကို ကိုင္တြယ္သင့္ေၾကာင္း၊ အေလးအနက္
အမြန္အျမတ္ထားသင့္ေၾကာင္း။ တားေရာ့ အေစာင့္အေရွာက္ေတြကို ေမတၱာပို႔တာက
အေစာင့္အေရွာက္ပုဂိၢဳလ္ေတြ ရွိ/မရွိ မျမင္ေတြ႕ရဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို ေမတၱာပို႔ေပးျခင္းျဖင့္
ရွိခဲ့ရင္လည္း အက်ိဳးရွိမယ္။ မရွိခဲ့ရင္လည္း မိမိရဲ႕ စိတ္အာရံုက တားေရာ့ေပၚမွာ
စူးစိုက္ေလးနက္တဲ့ အာရံု ဆက္ႏြယ္မႈ ရသြားတယ္။ ေနာက္ထပ္ တားေရာ့ထုပ္ကို ကိုင္ၿပီး
Shuffle လုပ္ေတာ့ မိမိနဲ႔ တားေရာ့ကတ္ေတြ႕နဲ႔ ဆက္စပ္ထိေတြ႕ျခင္းအားျဖင့္
မိမိရဲ႕အေတြး စိတ္ကူး ခံစားခ်က္နဲ႔တကြ မိမိရဲ႕ အတိတ္- ပစၥဳပၸန္- အနာဂတ္
ကာလ(၃)ပါးလံုးရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတြက တားေရာ့ ကားခ်ပ္ေတြထဲကို စီး၀င္ ပ်ံ႕ႏွံ႕သြားတယ္။
အဲဒီအခ်က္ ပံုရိပ္ေတြကို တားေရာ့က ဖမ္းယူထားလိုက္တယ္။ Shuffle လုပ္ၿပီး တစ္ခါ
ဘယ္လက္နဲ႕ အုပ္ကိုင္ၿပီး သိခ်င္တဲ့ေမးခြန္းကို ထပ္ၿပီး အာရံုျပဳၿပီး ေမးတယ္။ ဒီအခါ
မိမိရဲ႕ အေတြး၊ ခံစားမႈ ျဖစ္စဥ္ေတြကို တားေရာ့က အစီအစဥ္တက် ျဇစ္ေစတယ္။
ခ်ိဳးလိုက္တဲ့အခါ အေပၚဆံုးမွာရွိတဲ့ ကားခ်ပ္ကစၿပီး ေဗဒင္ေမးသူရဲ႕ ကိုယ္စား ေဟာတဲ့
ဆရာက ေမးေပး/ ဘာသာျပန္ေပးရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကို အစဥ္လိုက္ ျဖစ္ေပၚေစတယ္ . . . .
ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြကို (လာေနက် လူေဟာင္းမွအပ) ေျပာျပေပးရမယ္။ မိမိလုပ္တဲ့
အလုပ္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သိရွိနားလည္ေစရမယ္။ အေလးအနက္ ရွိေစရမယ္။
ဘာေမးစရာ
အေၾကာင္းမွ မရွိပဲ အေပ်ာ္သေဘာမ်ိဳးေသာ လည္းေကာင္း။ ပညာစမ္းခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႔ေသာ္
လည္းေကာင္း ေမးျမန္းျခင္း မျပဳသင့္ပါ။ ပညာကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဆရာကိုေသာ္
လည္းေကာင္း ေစာ္ကားရာ ေရာက္ပါတယ္။ အထက္က ေျပာျပခဲ့တဲ့ ဥပမာထဲက ေက်ာင္းဆရာမလို
ဘာမွေပးစရာမရွိ/ ဘာေမးရမွန္းလည္း မသိပဲနဲ႕ ေမးရင္လည္း ဘာမွ အေျဖမွန္ ထြက္လာမွာ
မဟုတ္ပါဘူး။
ဆက္ရန္
ဆရာစိုး (ေရႊအရုဏ္ဦး)
မိုးေကာင္း
No comments:
Post a Comment