ၿဂိဳဟ္ေလးေတြ ဘယ္လိုသြား

ၿဂိဳဟ္ေတြ ဒီေန႔ဘယ္မွာေန . .

Thursday, June 21, 2012

လွ်ိဳ႕၀ွက္ရွားပါးေသာ ေဗဒင္ေဟာနည္း




ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာ့ရိုးရာ ေဗဒင္ပညာတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဆန္းေဗဒင္အေၾကာင္းေလ့လာခဲ့စဥ္က ဆရာမင္းေက်ာ္ေဇာ္ရဲ႕ လွ်ိဳ႕၀ွက္ရွားပါးေသာ ေဗဒင္ပညာစာအုပ္မွာပါတဲ့ နိဒါန္းပိုင္းေလးကို ဖတ္မိစဥ္က ေဗဒင္ေဟာဆိုျခင္းရဲ႕ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ေတြကို ဖတ္မိေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေပ်ာ္သြားပါတယ္ . . ဆရာေရးသားခဲ့တဲ့ နိဒါန္းပိုင္းေလးက ထူးျခားတဲ့ အသိေတြ ေပးစြမ္းခဲ့လို႔ပါပဲ . . ကၽြန္ေတာ့္လို ေဗဒင္၀ါသနာတူမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္လြန္စြာ ႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ ဆရာမင္းေက်ာ္ေဇာ္ရဲ႕ စာအုပ္ပါ နိဒါန္းပိုင္းေလးကို မူရင္းအတိုင္းရိုက္ၿပီး ျပန္လည္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္ . .

 
လွ်ိဳ႕၀ွက္ရွားပါးေသာ ေဗဒင္ေဟာနည္း
က်မ္းဦးနိဒါန္း
လွ်ိဳ႕၀ွက္ရွားပါးေသာ ေဗဒင္ေဟာနည္း ဟူေသာ က်မ္းအမည္သည္ ေဗဒင္၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္ မ်ားစြာ ဆန္းၾကယ္ေနေပလိမ့္မည္။ ေဗဒင္ဆိုင္ရာ က်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္ မ်ားစြာႏွင့္တကြ က်မ္းမ်ိဳးစံုတို႔ စံုေစ့ေအာင္ ထုတ္ေ၀ရိုက္ႏွိပ္ၿပီး ျဖစ္ရာ တစ္က်မ္းႏွင့္ တစ္က်မ္း ကြဲျပားျခားနားေသာ အယူအဆ ေဟာနည္းမ်ား မဟုတ္မူပဲ မဲျပာပုဆိုးခ်ည္းလိုလို ျဖစ္ေနခဲ့ေၾကာင္း ပရိသတ္အေပါင္းတို႔ သိၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္လည္း အေပ်ာ္တမ္း ၀ါသနာရွင္ေရာ၊ ပညာလိုက္စားအားထုတ္သူမ်ားပါ မ်က္စိလယ္ၿပီး ဘာကိုဘယ္ကစ၍ တြက္ရမည္၊ ေဟာရေျပာရမည္ကိုကား ဤေခတ္ဤအခါႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္ လြယ္ကူရွင္းလင္းေသာ ခိုင္လံုတိက် အားထားယံုၾကည္ေလာက္ေသာ က်မ္းတစ္ေစာင္တေလမွ် မရွိခဲ့ေသးေခ်။
ဤသို႔ဆိုသျဖင့္ ပညာရွိႀကီးမ်ားက စိတ္ကြက္ေကာင္းကြက္ေပလိမ့္မည္။ ေဗဒင္အႀကံ စာအအံဟု ဆိုထား၍ ေဟာသူကသာ ႀကံဆေဟာေျပာရမည္ျဖစ္သျဖင့္လည္း မည္သည့္က်မ္းကို တိတိက်က် အာမခံႏွင့္ ညႊန္းဆို ေဟာေျပာရမည္ မသိပါေခ်။
ေရွးေဟာင္း နကၡတ္ေဗဒင္ က်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္တို႔မွ ျပန္လည္ေရးသားၾကေသာ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ က်မ္းစာအုပ္တို႔မွာ တိက်စြာ ေဟာႏိုင္ဖို႔ ေ၀းစြ တိက်စြာ တြက္ခ်က္ရန္ပင္ ခက္ခဲေနေတာ့သည္ကို ေတြ႕ရမည္ အမွန္ျဖစ္ပါ၏။
ဥပမာတစ္ခု ျပရပါလွ်င္ ၿဂိဳဟ္စီးၿဂိဳဟ္နင္း အားထားသူ ဆရာႀကီးတို႔သည္ ဘယ္ၿဂိဳဟ္တို႔သည္ ဘယ္ရာသီ ဘယ္ဌာနကို စီးနင္းေနပါလွ်င္ ထိုဇာတာရွင္မွာ မုခ် ရာထူးတက္ရမည္။ ရာထူးက်ရမည္ (ေကာင္းစားမည္၊ ဒုကၡေရာက္မည္) ဟူ၍ သာဓကျပ၍ မတင္ျပထားပါေခ်။
ထို႔အတူ ဒသာအားကိုး ဆရာႀကီးမ်ားကလည္း ဘယ္ဒသာဟု တိက်စြာ မဆိုထားၾကပါေခ်။ မဆိုႏိုင္ၾကပါေခ်။ ေဗဒင္သည္ အမ်ားသာေဟာသည္။ အတိအက် မေဟာဟု ဆိုျပန္ပါကလည္း ေခါင္းပန္းလွန္သလိုသာ က်ေခ်မည္။ ဤကဲ့သို႔ မဟုတ္ပါေခ်။
ေဗဒင္သည္ အားကိုရာအစစ္ ပညာႀကီးျဖစ္၏။ ျဖစ္လည္း ျဖစ္ရပါမည္။ ေဟာသည့္အတိုင္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ မျဖစ္ခ်င္ မျဖစ္ဆိုပါက မည္သို႔ တန္ဖိုးရွိေတာ့မည္နည္း။
ေရွးက ပညာရွင္ႀကီး အခ်ိဳ႕တြင္ အဖိုးတန္ နတ္မ်က္စိသကဲ့သို႔ေသာ ေဗဒင္ပညာႀကီးမ်ား ရွိခဲ့ၾကပါ၏။ ေဟာတိုင္းလည္း တတ္အပ္ ေသခ်ာ မွန္လွပါ၏။ စိတ္ကူးစိတ္သန္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႀကံဆ၍လည္းေကာင္း၊ ေဟာသည့္ပံုစံမ်ိဳး လံုး၀မဟုတ္ပါေခ်။ သမထ အျမင္မ်ိဳးလည္း လံုး၀မဟုတ္ပါေခ်။ ပညာေဟာ ေဟာျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ၾကပါ၏။
အမွန္မွာေတာ့ ပညာသည္ စစ္မွန္ေလေလ ရွားပါး၍ လွ်ိဳ႕၀ွက္ေလေလ ျဖစ္ေတာ့၏။ ေဗဒင္ပညာစစ္ ပညာမွန္ကို ပါရမီေၾကာင့္ ေတြ႕သိနားလည္ခြင့္ရေသာ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားကလည္း လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားၾကသည္သာ ျဖစ္ပါ၏။
ေရွးပညာရွင္ႀကီးမ်ား ေဟာေျပာရာတြင္ ေဗဒင္ပညာမွာ အလြန္လြယ္ကူလွသည္ဟု ထင္ရ၏။ ငွက္ေပ်ာသီး အခြံႏႊာစားရသည္ကမွ ခက္လွေပမည္ ထင္ရ၏။ ေမြးသည့္ နာရီမိနစ္ေတြ စကၠန္႔ေတြသိမွ မွန္ေအာင္တြက္ေသာ တြက္နည္းမ်ားျဖင့္ ေဟာျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏။
ျမန္မာ့ ေဗဒင္ပညာသည္ နတ္မ်က္စိကဲ့သို႔ပင္ မွန္ကန္ေအာင္ ေဟာႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ခုေခတ္ ျဖန္းသန္းေဟာေသာ ေယဘုယ် လူတိုင္းမွန္ ပစ္မလြဲေဟာနည္းမ်ား လံုး၀မဟုတ္ပါေခ်။ မွန္ပံုမွန္နည္းကို ၾကည့္လွ်င္ပင္ ေဗဒင္ပညာကို ေၾကာက္လန္႔သြားေလာက္၏။
ဤသို႔ ေဟာနည္းမ်ားကို မည္သည့္က်မ္းစာအုပ္မ်ားမွာ ေတြ႕ရမည္နည္းဟု လိုက္စားသူ မ်ားစြာ အလိုရွိၾက၏။ ထိုစာအုပ္ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ ဒီစာအုပ္ ဟုတ္ႏိုးႏိုးျဖင့္သာ ထြက္သမွ်၀ယ္ယူ ေလ့လာေနၾကရ၏။ သို႔ေသာ္လည္း အထက္က တင္ျပသကဲ့သို႔ မဲျပာပုဆိုးခ်ည္းသာလွ်င္ ျဖစ္ေတာ့၏။
ေဗဒင္ကို မွန္ေအာင္ ေဟာခ်င္ၾကပါသည္။ ေဟာနည္းမ်ားကိုလည္း သိလိုၾကပါသည္။ ေဗဒင္ကို ေရွးက ထင္ရွားသူႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ မွန္ေအာင္ေဟာႏိုင္လွ်င္ ခုေခတ္တြင္ လက္ဖ်ားေငြသီးေနမည္ မဟုတ္ပါလား။
ဤက်မ္းကို လွ်ိဳ႕၀ွက္ရွားပါးေသာ ေဗဒင္ေဟာနည္းက်မ္းဟု အမည္တပ္ထား၏။ မည္သည့္က်မ္းတြင္မွ် အေသအခ်ာ မသိႏိုင္ေသာ နည္းနိသွ်မ်ားကို ဖြင့္လွစ္ျပထားသျဖင့္ ဤက်မ္းသည္ ေဗဒင္လိုက္စားသူမ်ားအတြက္ ေဗဒင္ မ်က္စိအလင္းေဆး ပထမဆင့္ျဖစ္ရမည္မွာ လံုး၀ယံုမွား မရွိပါႏွင့္။
ပထမဆင့္ဟု ဆိုထားသျဖင့္ ဒုတိယဆင့္၊ တတိယဆင့္မ်ား ရွိေသးပါသေလာဟု ေမးၾကေပလိမ့္မည္။ ရွိပါေသးသည္။ ေဗဒင္ပညာသည္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ေသာ ပညာရပ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္၏။ ေဆးလည္းသည္တြင္၊ အင္းလွ်င္သည္မွာ ဆိုထားသျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳးကို စီရင္၍ရသကဲ့သို႔ လူတစ္ေယာက္ကို ဆိုးက်ိဳးလည္း စီရင္၍ရေပရာ ဒုတိယ၊ တတိယဆင့္မ်ားကိုကား ဤက်မ္းျပဳစုသူ ဆရာထံတြင္ သစၥာခံယူလွ်က္ လက္ထပ္သင္ၾကားျခင္းမွအပ မည္သည့္က်မ္းအျဖစ္မွ ေရးသားထုတ္ေ၀မည္ မဟုတ္ပါေခ်။
ေငြေၾကးမည္မွ် ေပးသည္ျဖစ္ေစ ေရးသားထုတ္ေ၀ျခင္း ျပဳမည္မဟုတ္ပါ။ ပါရမီရွိသူတို႔က တတ္သင့္သည့္အေလွ်ာက္ တတ္ေျမာက္ေစရမည္အမွန္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဤက်မ္းကို ေရးသားရာ၌ ေဟာေျပာရန္ အခ်က္အလက္ထုတ္ယူပံု၊ တြက္ကိန္းဆင္ပံုမ်ားကို သာဓကေဟာစာတမ္းမ်ားႏွင့္ တင္ျပသြားပါမည္။ ဤတြက္ကိန္းဆင္နည္းမ်ားသည္ ပံုေသကားခ်ျဖစ္၍ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း တိမ္းပါးျခင္း မရွိပါေခ်။ သို႔ေသာ္လည္း ဒုတိယဆင့္ တတိယဆင့္ ပညာတြင္ကား ပံုေသမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေျပာင္းလဲယူဆ သြားေသာပံုမ်ားႏွင့္ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳး ဓာတ္ကိန္းအရ စီရင္ခန္းမ်ားျဖစ္ရာ အာမခံ ကတိသစၥာ ျပဳသူမ်ားအတြက္သာ လက္ထပ္သင္ၾကား ေပးႏိုင္ခြင့္ ရွိပါသည္။
ယခုက်မ္းကို က်နစြာ ေလ့လာၿပီးပါက ေရွ႕အဆင့္မ်ားတြင္ ဆရာတစ္ဆူ ျဖစ္ရေတာ့၏။ ဤက်မ္းျပဳသူမွာ ေဗဒင္ေဟာျခင္း အမႈထက္ သာသနာေတာ္ အက်ိဳးကိုရည္၍ သာသနာျပဳရန္သာ အဓိဌာန္ရွိသူျဖစ္ရာ ဓာတ္လမ္းဓာတ္စခန္းမ်ားျဖင့္သာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနသူ ျဖစ္ပါ၏။
ဤလွ်ိဳ႕၀ွက္ရွားပါးေသာ ေဗဒင္ေဟာနည္းမ်ားကို ပညာပါရမီအလို႔ငွာလည္းေကာင္း၊ ရရွိေသာ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခမ်ားကို လုပ္ရပ္လမ္းမ်ားအတြက္လည္းေကာင္း ရည္စူး၍ ထုတ္ေ၀သူမ်ား၏ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ ေရးသားသင္ၾကားေပးရျခင္းမွ် ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
ဤက်မ္းေရးသားရေသာ အက်ိဳးအားေၾကာင့္ ျဖစ္ေလရာဘ၀တြင္ ပညာအရာတြင္ လ်င္စြာ သိနားလည္ရေသာ ပါရမီရွင္ ျဖစ္ရပါေစသတည္း။
ဆရာမင္းေက်ာ္ေဇာ္

လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္(၁)
            ေဗဒင္ပညာသည္ မုခ်မွန္ကန္ေသာပညာျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ ေဗဒင္၏ မွန္ပံုမွန္နည္းကို အႀကြင္းမဲ့ မသိရွိေသးသျဖင့္ အခ်ိဳ႕ဆရာမ်ားသည္ပင္လ်င္ ေယာင္၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနၾကရသည္။
            ဘယ္လိုမွန္သလဲ . . .
            ကိန္းခန္းအရ မလြန္ဆန္ႏိုင္ေသာ အမွန္မ်ားသည္ အာမခံႏိုင္ေသာ အမွန္မ်ား ျဖစ္၏။ ကိန္ခန္းကို ပိုင္ဆိုင္ေက်ာ္နင္းသူမွာ ဇာတာရွင္ျဖစ္၏။ ထိုသူသည္ ကိန္းခန္းကို မလြန္ဆန္ႏိုင္။ သူသည္ ကိန္းခန္းကို လိုက္ေလ်ာလိုက လိုက္ေလ်ာမည္။ ဆန္႔က်င္လိုက ဆန္႔က်င္မည္။ သူ႔သေဘာျဖစ္၏။ မည္သူမွ် မေဟာႏိုင္။
- ကိန္းခန္းကို လိုက္ေလ်ာလွ်င္ လြယ္ကူ၏။ သက္သာ၏။ (၀ါ) ေအာင္ျမင္၏။ ကံေကာင္း၏။
- ကိန္းခန္းကို မလိုက္ေလ်ာ ဆန္႔က်င္လွ်င္ ခက္ခဲ၏။ ပင္ပန္း၏။ ဆံုးရႈံးနစ္နာ၏၊ (၀ါ) ကံမေကာင္းႏိုင္။
            ဤအခ်က္ ႏွစ္ရပ္စလံုးသည္ ဇာတာရွင္၏ သေဘာအရသာ ျဖစ္၏။ သူသည္ ဆန္႔က်င္လွ်င္ ကံမေကာင္း၊ လိုက္ေလ်ာလွ်င္ ကံေကာင္း၏။ ကိန္းခန္းဆိုသည္မွာ မဟာဘူတဓာတ္တို႔ အလိုက်ျဖစ္၍ သက္ရွိ သက္မဲ့ မည္သူမွ် မလြန္ဆန္ႏိုင္ေခ်။ လြန္ဆန္၍ ရေကာင္းေသာအရာ မဟုတ္။ မိမိကသာ ႀကိဳက္ရာေရြးခ်ယ္ႏိုင္၏။ ဥပမာ ေဆာင္ရေသာ္ ေလွသမားသည္ ေရခ်ိဳသို႔ေရာက္ပါက ေရေသာက္လွ်င္ အားရွိမည္။ ေကာင္းမည္။ ေရငန္သို႔ ေရာက္ခိုက္ ေရမေသာက္လွ်င္ ေကာင္းမည္။ ဥပဒ္အႏၱရာယ္ကင္းမည္။ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
မေရွာင္ၾကဥ္ဘဲ ေရငန္ကို ေသာက္မိေသာ္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ဒုကၡဥပဒ္ႏွင့္ လြတ္မည္မဟုတ္ေခ်။ ထို႔အတူ ေရခ်ိဳသို႔ေရာက္ခိုက္ ျဖစ္ပါလွ်က္ မေသာက္မိပါကလည္း အားရွိမည္၊ ေကာင္းမည္မဟုတ္ေခ်။ ဤအခ်ိန္ ဤေနရာသို႔ေရာက္ခိုက္ ေရခ်ိဳကိုေရာက္ေသာ္ ေကာင္းစားမည္။ ဤအခ်ိန္ ဤေနရာသို႔ေရာက္ခိုက္ ေရငန္ကိုေသာက္ေသာ္ ဆိုးရြားမည္ဟု သိျခင္းသည္ ေဗဒင္၏ ပထမဆံုး မွန္ကန္ျခင္း ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္
- ေရခ်ိဳသို႔ေရာက္သည့္ အခ်ိန္ျဖစ္၍ ေကာင္းမည္ဟု ေဟာႏိုင္ပါမည္ေလာ . . .
- ေရငန္သို႔ ေရာက္သည့္အခ်ိန္ျဖစ္၍ ဆိုးမည္ဟု ေဟာႏိုင္ပါမည္ေလာ . . .
ကိန္းသည္ ကိန္းမွ်သာျဖစ္၍ ကံမဟုတ္ေခ်။ ေဗဒင္ဆရာသည္ ကိန္းကို သိသူမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ကိန္းပညာရွင္မွ်သည္ျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္၏ ကံကိုကား ဘုရား၊ ရဟႏၱာတို႔မွအပ ဤကမၻာတြင္ ႀကိဳ၍ သိျမင္ႏုိင္သူ မရွိၿပီ။ ေဗဒင္ဆရာသည္ ကံကို ျမင္ရသူသဖြယ္ ဘယ္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ရမည္ဟု မေျပာႏိုင္ေခ်။ ေျပာလွ်င္လည္း မွန္မည္မဟုတ္ေခ်။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ေရွးကပညာရွင္မ်ား တိတိက်က်ႀကီး ေျပာႏိုင္ေဟာႏိုင္သည္ဟု ဆိုထားျခင္းမွာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ . . .

လွ်ို႕၀ွက္ခ်က္(၂)
            နိယာမကိန္းခန္းတို႔သည္ ၿမဲေသာသေဘာရွိ၏။ ဤကိန္းခန္းမ်ားကို သိသျဖင့္ ေကာင္းစားရမည့္အခါ၊ ဆိုးမည့္အခါတို႔ကို သိရ၏။ သို႔ပါေသာ္လည္း မလြဲမခၽြတ္ျဖစ္ရမည့္ သေဘာကို ဘယ္ကဲ့သို႔ သိႏိုင္ပါမည္နည္း။ ေလာကဓာတ္ႀကီးသည္ အၾကြင္းမဲ့ သက္ေသခံႀကီးပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။ ၎သည္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ဟူသေရြ႕အတြက္ အေၾကာင္းနိမိတ္ တို႔သည္ ဦးစြာ ထင္ရွားျပတတ္ေပသည္။
            မိုးတြင္းအခါမွန္း သိကားသိေပ၏။ သို႔ရာတြင္ ဒီေန႔ မိုးရြာမရာကား မည္သို႔ ေျပာမည္နည္း။ မိုးတြင္းအခါျဖစ္၍ ေန႔တိုင္း မိုးရြာသည္မဟုတ္ေခ်။ မိုးရြာရန္ ဦးစြာနိမိတ္ျပရ၏။ ယင္းနိမိတ္ကား မိုးသားမိုးရိပ္မ်ား တက္လာျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ မိုးသားမိုးရိပ္တို႔သည္ မိုးရြာသည့္ နိမိတ္ပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။ မိုးခ်ဳန္းသံကို ၾကားရျခင္းကား အိမ္ထဲမွာေန၍ မိုးသားမ်ား မျမင္ရေသာ္လည္း မိုးရြာမည့္ တေဘာင္အသံမ်ားတည္း။
နိမိတ္ျပမွ တပ္အပ္ေဟာမည္
            ဤေဗဒင္ပညာတြင္ သံုးႏႈန္းေသာ နိမိတ္ကား နိမိတ္ခ်ည္းသက္သက္ ေစာင့္ၾကည့္ေဟာေျပာေသာ နိမိတ္ဖတ္ပံု ဖတ္နည္းႏွင့္ မတူညီပါေခ်။ ကိန္းခန္းဂဏန္း ၿဂိဳဟ္စင္ဇယားမ်ားက ေဖာ္ျပေသာ တိက်သည့္နိမိတ္ကို ယူပါသည္။ ဥပမာ ေကာင္းေသာအခါတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ေနသူကို ေကာင္းေသာနိမိတ္မ်ားျဖစ္သည့္ (ေကာင္းေသာၿဂိဳဟ္နိမိတ္မ်ား)က သက္ေသခံေပမည္။ ဤနိမိတ္မ်ား မျပပါက (မိုးတြင္းျဖစ္ေသာ္လည္းမိုးမရြာေသး) ဟူဘိသကဲ့သို႔ မေကာင္းစားေသး၊ (၀ါ) ဒီအတိုင္း မျဖစ္ႏိုင္ေသး။
- ရာထူးတိုးႏိုင္ပါသည္။
- အိမ္ေထာင္က်ႏိုင္ပါသည္။
- ထီေပါက္ႏိုင္ပါသည္။
- အေမြရႏိုင္ပါသည္။
- ႏိုင္ငံျခားသြားရႏိုင္ပါသည္။
            ကိန္းခန္းက သည္အတိုင္းေျပာျပေနသည္ပဲ ဆိုပါစို႔။ ရာထူးတိုးဖို႔ နိမိတ္ကို ဆရာက ဦးစြာေမးရပါ၏။ (ၿဂိဳဟ္နိမိတ္ဆိုင္ရာ) “ခင္ဗ်ား အိမ္ေရွ႕မွာ နတ္ကႏၷားပြဲ ေပးသလား”၊ “ခင္ဗ်ားနဲ႔ မရင္ႏွီးတဲ့ သူတစ္ဦးရဲ႕ မဂၤလာေဆာင္ သြားၿပီးပလား” ၊ “ခင္ဗ်ားအိမ္ကို ကေလးမ်က္ႏွာျမင္မယ့္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ မိန္းမတစ္ေယာက္ လာၿပီးပလား” စသည္ စသည္ ေဟာလိုရာကို ႀကိဳတင္ေထာက္လွမ္း၍ ေမးရပါ၏။
            ဒါေတြဟာ ဇာတာရွင္အတြက္ ေကာင္းေသာၿဂိဳဟ္ရဲ႕ နိမိတ္ေတြကို ေတြ႕ၿပီး၊ မေတြ႔ၿပီး ေမးေနျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ေပ၏။ ဇာတာရွင္က “ဟုတ္ကဲ့ . . အိမ္ေရွ႕မွာ နတ္ကႏၷားပြဲ ေပးပါတယ္ ခင္ဗ်” လို႔ အံ့အားတစ္သင့္ ေျပာျခင္းမွာ ဆရာေဟာ၍ မွန္တာ မဟုတ္ေသးေခ်။ အေဟာထဲတြင္ ေပးကိုေပးရမည္။ ေတြ႔ကို ေတြ႔ရမည္ဟု မေဟာႏိုင္ပါ။ (သတိခ်ပ္ပါ)
            ဤကဲ့သို႔ နိမိတ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၀န္ခံလာပါလွ်င္ ဆရာသည္ ဇာတာရွင္မွာ ဘယ္ႏွစ္ရက္အတြင္း၊ ဘယ္ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ရေတာ့မည္ကို ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲ အာမခံႏွင့္ ေဟာႏိုင္ေပၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဗဒင္ေဟာရာတြင္ ဒီဂဏန္းေတြ၊ ဒီၿဂိဳဟ္ေတြ ဒီလိုပံုစံအတိုင္း ေတြ႔တာႏွင့္ တစ္ခါထဲ ဒီလိုျဖစ္ရေတာ့မည္ဟု မုခ် မေဟာႏိုင္ျခင္းဟု ဆိုရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ေဟာႏိုင္ေသာ ပညာလည္းမရွိပါ။
            ေကာင္းနိမိတ္၊ ဆိုးနိမိတ္တို႔သာ ျပလာပါက ေကာင္းစရာရွိလွ်င္လည္း တိတိက်က် အေသးစိတ္ အာမခံႏွင့္ ေဟာႏိုင္၏။ ဆိုးစရာရွိလွ်င္လည္း မည္သို႔မည္ပံု အေသးစိတ္ပင္ ေဟာႏိုင္ေသာ ပညာရပ္ႀကီး ျဖစ္ပါ၏။

လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္(၃)
            ဇာတာရွင္တစ္ဦးသည္ . . .
ကိန္းခန္းအရ . . . .
- ထီေပါက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရၿပီ (သို႔မဟုတ္) ေထာင္က်ႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႔ရၿပီ . . .
            ထီေပါက္ေအာင္ ျပဳလုပ္စီမံ ေပးရလိမ့္မည္။ ထီႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ နိမိတ္ေကာင္းမ်ား ထင္ရွားျပလာေအာင္ စီစဥ္ေပးရလိမ့္မည္။ ေထာင္က်ႏိုင္သည့္ ကိန္းျဖစ္ပါက ေထာင္မက်ေအာင္ စီမံေပးရလိမ့္မည္။ ဤသို႔စီမံသည္ကို ဓာတ္ယၾတာ စီရင္ျခင္းဟု ေခၚႏိုင္ပါ၏။ ဤသို႔ ဓာတ္ကိုဓာတ္ခ်င္း ဖိတ္ေခၚျခင္း၊ ဖယ္ရွားျခင္းတို႔သည္ ေဗဒင္ပညာရပ္ႀကီး၏ အသည္းႏွလံုးပြတ္ ျဖစ္ေတာ့၏။ သာမန္ ဓာတ္ရိုက္၊ ဓာတ္ဆင္ျခင္းႏွင့္ မ်ားစြာ ကြာျခားလွပါ၏။
            ဤက႑မွာ ျဖစ္ရမည့္ကိန္းကို ျဖစ္ေအာင္၊ မျဖစ္ေစခ်င္တာကို ကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ ဇာတာရွင္၏ ကိန္းခန္း ဓာတ္သြားအတိုင္း အထူးၾကပ္မတ္ စီရင္ရျခင္းသာျဖစ္၍ “ဘာမဆိုရမည္” ဟူေသာ ဓာတ္ရိုက္ဆရာမ်ားႏွင့္ မဆိုင္လွပါ။ ပမာဆိုရေသာ္ မိုးတြင္းအခါတြင္ မိုးရြာေအာင္ စီမံဖန္တီးျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ေပ၏။ ေႏြေခါင္ေခါင္ မိုးရြာေအာင္ စီမံလွ်င္ ပညာအရာမဟုတ္မူဘဲ တန္ခိုးသိဒၶိအရာသာ ျဖစ္ဖြယ္ရာ ရွိေခ်သည္။
            တန္ခိုးသိဒၶိတကယ္ရွိသူတို႔မွာလည္း လူ႔အလိုလိုက္ရန္ ရပ္တည္ေနၾကသည္ မဟုတ္ၾကေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကီ အစီးအပြား၊ အေရးအခင္းမ်ားဆိုင္ရာတြင္ အားထားရန္မွာ ဤေဗဒင္ပညာရပ္ႀကီးသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရဲရဲႀကီး ေဖာ္ျပလိုေပသည္။ ေဗဒင္ဆရာသည္ ေဗဒင္ဆရာတစ္ေယာက္သာ သိႏိုင္၊ စြမ္းႏိုင္၏။ ကံကိုသိေသာ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ားကဲ့သို႔ ဒီလိုေဟာရင္ မုခ်ျဖစ္ရမည္။ မလြဲဟု မေဟာႏိုင္ပါ။ စီးပြားရွာေသာ လူညာမ်ားသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဥပမာ ေမးခြန္းေလးတစ္ခု တင္ျပပါမည္။
“ဆရာ . . .  ကၽြန္ေတာ္ေရွ႕လထဲမွာ ေမာ္ေတာ္ကား ၀င္ပါ့မလား ဆရာ” (သိခ်င္သူ)
“ဟာ ၀င္တာေပါ့ . . တကယ့္ကို ၀င္မယ္၊ စိတ္ခ် . .”
(သို႔မဟုတ္)
“မ၀င္ဘူးဗ်ိဳ႕၊ ခင္ဗ်ားမွာ ကား၀င္ကိန္း မရွိဘူး”
(ဤအေဟာမ်ားကား စိတ္ကူးႏွင့္ ထင္ရာေဟာျခင္းမ်ားသာ ျဖစ္ေတာ့၏။) အမွန္မူကား  . . . .
            ကားလိုသူသည္ ၀ယ္လွ်င္ ၀င္မည္သာတည္း။ မ၀ယ္လွ်င္ မ၀င္ႏိုင္ပါ။ အလကားေပးေသာ္မွ သူမယူလွ်င္ မ၀င္ပါ။ ေဗဒင္မွန္ျခင္း ဆိုျခင္းကား ဤသို႔မဟုတ္ၿပီ။
“သူသည္ ကားကို၀ယ္ေသာ္ ဆံုးရႈံးထိခိုက္နစ္နာမႈ မုခ်ျဖစ္ရမည္” (သို႔မဟုတ္)
“သူသည္ ကားကို၀ယ္ေသာ္ ႀကီးစြာေသာ အက်ိဳးေက်းဇူး ျဖစ္ထြန္းမည္။ ျမတ္စြန္းမည္ မုခ် ”
            ဤႏွစ္ရပ္သာ ပညာရွင္က ေဟာႏိုင္ပါသည္။ ကားကို၀ယ္လွ်င္ ထိခိုက္နစ္နာမည္ဟု ဆိုထားပါလွ်က္ ၎ကားသည္ အျမတ္ရၿပီး ခ်က္ခ်င္း အက်ိဳးျဖစ္ေသာ္ . . .
            အက်ိဳးရွိမည္၊ ျမတ္စြန္းမည္ဟု ဆိုထားပါလွ်က္ ဆံုးရႈံးနစ္နာစိတ္ပ်က္စရာႀကံဳရေသာ္ ဤပညာရပ္မ်ားကို ေဗဒင္ပညာဟုပင္ အေခၚမခံထိုက္ေခ်တကား။ ေဗဒင္(ေ၀ဒင္) ဆိုသည္မွာ (သိျခင္း)ဟူ၏။ မုခ်ပင္လွ်င္ သိကိုသိရမည္။ ဒါမွ ေဗဒင္ျဖစ္ေတာ့မည္။ အာမခံ၍ ေဟာေျပာႏိုင္သည္ကား ဤကဲ့သို႔ေသာ ကိစၥမ်ိဳးသာ ျဖစ္သတည္း။ ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္၊ ဘယ္ႏွစ္လမွာ ခင္ဗ်ားအေမြရမယ္။ ထီေပါမယ္။ ဒီလိုေဟာတာမ်ိဳးမွာ အႀကိဳက္လိုက္ေဟာေသာ အေဖ်ာ္ေျဖခံ သူမ်ားအတြက္ ဆရာမ်ားသာ ျဖစ္ေတာ့၏။ ေဟာလည္း မေဟာႏိုင္ပါေခ်။
ဥပမာတစ္ခု တင္ျပပါဦးမည္။
“ကၽြန္ေတာ္ ဒီႏွစ္ထဲ အိမ္ေထာင္ျပဳျဖစ္ပါ့မလား”
“မျပဳျဖစ္ပါဘူး . . ” (သို႔မဟုတ္) “အိမ္ေထာင္က်မွာ ေသခ်ာတယ္၊ ဘယ္လိုမိန္းမမ်ိဳးနဲ႔ . . ” ဤသို႔လည္း မေဟာႏိုင္ပါေခ်။ ေဟာႏိုင္သည္ကား . . .
- အိမ္ေထာင္က်ကိန္းျမင္၏ (သို႔မဟုတ္) အိမ္ေထာင္က်ကိန္းမရွိေသး။
            ကိန္းကခြင့္ျပဳသျဖင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္ေသာ္ ျပဳရလြယ္မည္။ ေကာင္းမည္။ (ျပဳခ်င္ျပဳ၊ မျပဳခ်င္ ေနႏိုင္သည္)
            ကိန္းကခြင့္မျပဳသျဖင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္ေသာ္ ခက္ခဲမည္။ ပ်က္ကြက္ႏိုင္သည္။ မေကာင္း။ (ျပဳခ်င္ျပဳ၊ မျပဳခ်င္ေနႏိုင္သည္)
            သို႔ေသာ္ အိမ္ေထာင္က်ကိန္းကို ျမင္ေတြ႔သျဖင့္ ၎ဆိုင္ရာနိမိတ္ကို ေမးျမန္း၍ နိမိတ္မ်ားကလည္း ျပၿပီးျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ဇာတာရွင္ကလည္း ျပဳခ်င္စိတ္ မုခ်ရွိေန၏။ ျပဳရန္ကလည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚေပါက္ၿပီး ျပဳကို ျပဳရေတာ့မည္မလြဲဟု ေဟာႏိုင္ပါသတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဗဒင္ေမးသူသည္ အိမ္ေထာင္ျပဳခ်င္ေနပါက အထေျမာက္ေအာင္ ကိန္းခန္းက သေဘာတူလွ်င္ ဓာတ္ယႀတာ အစီအရင္ျပဳေပးရေလသည္။ ဤသို႔ ျပဳေပးသျဖင့္ နိမိတ္ေကာင္းမ်ား ေပၚေပါက္လာၿပီး မုခ် အထေျမာက္ေပလိမ့္မည္။
            မိုးတြင္းအခါတြင္ မည္သို႔မွ မဖန္တီးပါဘဲလ်က္ မိုးရြာသြန္းႏိုင္ပါသည္။ မရြာဘဲေနေသာ္ (ရြာေစခ်င္သျဖင့္) ရြာေအာင္ဖန္တီးျခင္းမွာ နိယာမတရားကို လြန္ဆန္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ သဘာ၀က်လွပါ၏။
            အိမ္ေထာင္က်ကိန္း က်ေရာက္သည့္အခါ သူ႔ဘာသာ သူ႔နိမိတ္မ်ားျပၿပီး အိမ္ေထာင္က်သြားႏိုင္ပါသည္။ မက်ဘဲေနေသာ္ (က်ေစခ်င္သျဖင့္) က်ေအာင္ဖန္တီးျခင္းမွာ နိယာမတရားကို လြန္ဆန္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ သဘာ၀က်လွပါသည္။
            မွတ္ရန္ကား။        ။ ေႏြအခါကို မိုးရြာေအာင္ မလုပ္ႏိုင္သကဲ့သို႔ အိမ္ေထာင္က်ကိန္း မျမင္သူကို အိမ္ေထာင္က်ေအာင္ စီမံ၍ မရႏိုင္ပါ။ ကိန္းကို လြန္ဆန္သျဖင့္ ဒုကၡႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရဖြယ္သာ ရွိပါ၏။ ဤသည္တို႔ကား ေဗဒင္ပညာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စစ္မွန္ေသာ သေဘာတရားမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။ လူတိုင္းသည္ ထီေပါက္ကိန္းလည္း ေရာက္ပါ၏။ ရာထူးျပဳကိန္းလည္း ေရာက္ပါ၏။ သို႔ပါေသာ္လည္း . . ထီေပါက္ကိန္းေရာက္တိုင္းလည္း ထီမေပါက္ႏိုင္ပါ။ ေပါက္ရမည္ဟု ေဟာလွ်င္ မိုက္မဲရာက်ပါလိမ့္မည္။ အိမ္ေထာင္က်ကိန္း ေရာက္တိုင္းလည္း အိမ္ေထာင္မက်ႏုိင္ပါ။ က်ကိုက်ရမည္ဟု ေဟာလွ်င္ မိုက္မဲရာက်ပါလိမ့္မည္။
ေထာင္က်ကိန္း ေရာက္သည့္အခါမ်ိဳး၊ ရာထူးျပဳတ္ကိန္း ေရာက္သည့္အခါမ်ိဳး၊ ေသကိန္းေရာက္သည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ကား အစီအမံမပါဘဲလ်က္ ျဖစ္ဖို႔ရာႏႈန္းမ်ားေလ၏။ စီမံလွ်င္ကား ဆိုဖြယ္ရာ မလိုေတာ့ေခ်။ အေၾကာင္းမူကား အေကာင္းႏွင့္ အဆိုးရွိသည့္အနက္ အဆိုးသည္ ျဖစ္လြယ္ေရာက္လြယ္ေသာ သေဘာရွိေပ၏။ အျမင့္သို႔တက္ရန္ ခက္ခဲသေလာက္ ေအာက္သို႔က်ရန္မွာ ေျခတစ္လွမ္းသာ လိုသကဲ့သို႔တည္း။
အေရွာင္ႏွင့္ အေဆာင္တို႔တြင္ ျဖစ္စရာအတြက္ ခက္ခဲျခင္း၊ ပ်က္စရာအတြက္ လြယ္ကူေသာေၾကာင့္ ဤသို႔ ျဖစ္ရျခင္းေပတည္း။ သို႔မို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ဤပညာရပ္ကို ဒုတိယႏွင့္ တတိယက႑တို႔မွာ အထူးလွ်ိဳ႕၀ွက္ရန္ လိုအပ္၏ဟု ကၽြႏု္ပ္ဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ သစၥာႀကီး၊ ကတိႀကီးမ်ား မထားသူကို ေရႊေငြပံုေပးေသာ္လည္း ဤပညာရပ္ကို သင္ျပေပးျခင္း မျပဳႏိုင္ေခ်။ ကုသိုလ္ကို ေရာင္းျခင္းမဟုတ္ဘဲ အကုသိုလ္ကို ေရာင္းစားျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ . . .
 . .. 
 . . . .  .
 . . . . . .

ဤေနရာမွ စတင္၍ အထက္ပါက်မ္းတြင္ အတြက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကိန္းခန္းမ်ားအား စတင္ရွင္းလင္းထားပါသျဖင့္ မေဖာ္ျပေတာ့ပါ . . .အျပည့္အစံုဖတ္ရႈေလ့လာလိုပါက ထုတ္ေ၀ၿပီးသား ထိုစာအုပ္အား ရွာေဖြဖတ္ရႈေစလိုပါသည္။ ေဗဒင္ပညာရပ္မ်ားအား အဆင္ေျပ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစ . . ကြယ္လြယ္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာမင္းေက်ာ္ေဇာ္လည္း ယခုကို ေဗဒင္၀ါသနာရွင္မ်ား ဖတ္ရႈႏိုင္ေအာင္ ျပန္လည္ျဖန္႔ေ၀သည့္အတြက္ ၀မ္းသာပီတိျဖစ္ေနလိမ့္မည္ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။

aha

No comments:

Post a Comment